Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

w moim zetorze podnośnik zaczął źle działać, po prostu zbyt wolno podnosi (zaraz po odpaleniu silnika, jak jest zimny olej to w miarę normalnie podnosi, później jak się rozgrzeje zaczynają się problemy: aby cokolwiek podnieś muszę "przygazować"). Prócz tego zauważyłem małą wydajność zewnętrznej hydrauliki. Jak sami widzicie, Wszystko wskazuje na awarię pompy hydraulicznej. Nie dziwiłbym się temu, gdyby ciągnik miał 10-20 lat, ale on kupiony był w 2007 roku (teraz jesienią skończy 6 lat ! ). Na liczniku ma dopiero niecałe 800 mth (może trochę mało, ale u mnie w gospodarstwie praca w polu rozdziela się na 3 ciągniki). Z cięższych maszyn jakie musi podnosić, to pług obracalny 4-skibowy (waga około 1,1 t) oraz agregat uprawowo-ścierniskowy (waga około 1 t ). Maszyny te, pompa podnosiła do niedawna normalnie, do samego końca, nie dawała żadnych oznak, że ma ciężko, czy coś. Dodam jeszcze, że przy zetorze mam ładowacz "zetorowski". Piszę o tym tutaj na forum, gdyż nie chce mi się wierzyć, aby popsuła się / wyeksplatowała nie tak stara przecież pompa hydrauliczna (jeszcze nie badałem jej ciśnienia (narazie nie mam kiedy, praca w polu i wogóle)). Na początku myślałem że to filtr od oleju, lecz jego wymiana nic nie pomogła. Stan oleju jest również w normie (Aral Supertraktoral wymieniany zgodnie z instrukcją, nie mieszany z innymi). Proszę was o pilną pomoc, gdyż nie wiem czy kupywać nową pompę, czy nie (kupię, założę ją i okaże się, że będzie to samo, albo znowu i ta nowa wysiądzie). Może znacie inną przyczynę tego problemu, lub też może wiecie co jest powodem ewentualnej awarii tej pompy (jak już mówiłem, jeszcze jej nie sprawdziłem) ?

 

 

PS: Też mieliście do czynienia z taką awarią podnośnika/pompy w swoich zetorach? Myślałem, że zetory to przecież porządne ciągniki, z jakąś tam wyrobioną renomą (dlatego też go kupiłem), ale teraz powoli zmieniam zdanie ...

Edytowane przez lukasz56612
Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie na głównym rozdzielaczu (sterowanym "wajchą" przy siedzeniu) mam za małe, 130-150 bar (przy zimnym oleju). Na bocznym, tym dodatkowym rozdzielczu jest prawidłowe (200 bar przy zimnym oleju). A więc pompa jest dobra. Szukałem więc zaworu ciśnienia oleju od podnośnika, ale nigdzie go nie mogłem znaleźć. Czy on jest więc na podnośniku, schowany pod kabiną i aby się do niego dostać muszę zdjąć podłogę pod siedzeniem? Jak ktoś go znalazł lub wie gdzie jest, niech opisze jego położenie :)

 

PS: Zetor jest z 2007 roku, a więc chodzi mi o zawór ciśnieniowy przy tym "starym" podnośniku.

Edytowane przez lukasz56612
Opublikowano

Quercus78, chodzi mi o zawór ciśnienia oleju, pochodzącego od pompy hydraulicznej. Jest on odpowiedzialny za zabezpieczenie hydrauliki ciągnika (m.in. podnośnika, wyjść hydraulicznych) przed wysokim ciśnieniem . W Proximie Plus jest on fabrycznie ustawiony na maksymalne ciśnienie rzędu 180-185 bar.

Opublikowano (edytowane)

W moim przypadku nie jest to wina pompy (na początku tak myślałem, stąd taki temat), lecz najprawdopodobniej jakiejś uszczelki/oringu, która przepuszcza olej wewnątrz podnośnika. A zaworu ciśnieniowego szukałem, bo chciałem coś sprawdzić, a mianowicie jakie ciśnienie uzyskiwałbym na wyjściach hydraulicznych po zwiększeniu ciśnienia na tym zaworze. Quercus78, to, że na ciepłym oleju wolno podnosi to w większości przypadkach wina pompy. Wina zaworu teoretycznie też mogłaby być (ale musiałby się sam przeregulować na mniejsze ciśnienie, co jest chyba niemożliwe, poza tym gdyby była to wina zaworu to tak samo słabo by unosił na zimnym i ciepłym oleju). Inną przyczyną tego, może być właśnie wadliwy oring wewnątrz podnośnika (pompa podaje olej o właściwym ciśnieniu, ale wskutek nieszczelności olej ucieka do tylnego mostu). Jednym słowem, musiałbyś zmierzyć ciśnienie jakie generuje pompa i wtedy będziesz wiedział, czy jest zużyta, czy też nie.

Edytowane przez lukasz56612
Opublikowano

w mojej też wolno dźwiga po 2 tys mtg ale jeszcze nie sprawdzałem tylko że ja mieszałem oleje i bardzo prawdopodobne że to bedzie pompa tylko że pod kabina u mnie mam delikatny wyciek oleju i jeszcze nie dobierałem sie dokładnie do tego czy to z rozdzielacza czy z węża co do ładowacza idzie bo tam kiepsko wypatrzyć coś na pierwszy rzut oka podłoge bede sciągał jak tylko deszcz roboty przerwie bo w ciągu miesiace mi 4 l oleju ze skrzyni poszło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v