Skocz do zawartości

Układ kierowniczy- ciężko pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

Opublikowano
witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

zdejmij obciążniki bo jak nie masz przedniego napędu są zupełnie nie potrzebne, a z którego roku twój ciapek, bo strsze miały większe przełożenie a nowsze więcej obrotów kierownicy od oporu dooporu mialy

Opublikowano
witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

a kiedy ostatnio smarowałes zwrotnice?, moze juz powoli sie zacieraja?

Opublikowano

d*pa tam zwrotnice a może tak jak moja masz zapieczoe łożysko w kolumnie pod kiernica samą czy cos ale na tej ośce co kierownica i ciężko sie kręci aż w koncu całkiem tak ciężko i będzie strzelac i że ledwo ukręcisz jak mi to zrobili to teraz leciutko się kręci

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciapek ma przełożenie 1:1 i zawsze będzie kręcić się ciężej niż w c 360. Jedyne co można zrobić to regularnie smarować.

Opublikowano

smaruje co jakiś czas i nic nie jest pozacierane także niewiem co jest a rocznik trudno określić gdyż był to C-328 a przerobilśmy na C-330 robiony był w 1985

Opublikowano
Ciapek ma przełożenie 1:1 i zawsze będzie kręcić się ciężej niż w c 360. Jedyne co można zrobić to regularnie smarować.

nowsze c330 miały inne przełożenie wiem to na bank, ale te 1:1 to też fajna sprawa jak coś ciężkiego na zaczepie namachać kierownicą się trzeba, a zapieczone łożysko może długie lata utrudniać skręcanie aż w końcu całkiem stanie

Opublikowano

witam

jak patrze na te wszystki rady to az mi sie płakać chce!!

 

po pierwsze w c360 jest przekładnia z jednym piórem tak?

a w c330 z 2 piórami tak??

 

po 2 w c360 przekładnia ma zinstalowany slimak który jest dodatkowo wyposarzony w kulki działa jak łorzysko kulki zmniejszaja opór toczenia prawda???

w c330 róch piór odbywa sie dwu stronnie prawda??? jedno koło jest ciagniete a drugie pchane prawda?? niema tam ślimaka tylko wycine koła zebatego poruszajacy następny wycinek kóła pomiedzy nimi niema kulek jak w przekładni z c360!! z tad bierze sie podstawowa rużnica pomiedzy tymi przekładniami. gdybtyś zastosował ta przekładnie z c 330 w c360 to bys niedał rady skrecac (masa ciagnika)

 

niesłuchaj tychh bzdurnych rad typu zdejmnij obciazniki bedzie sie lepiej kierowało!!!!!!!!!!

pierwsze co to sprawdź stan zwrotnic czy czasem nie maja luzu i czy łorzyska sa całe potem szukaj wady gdzie indziej!!!

 

a i nie porównujcie przekładni z c330 do przekładni c 360 bo c360 ma znacznie bardziej rozbudowana jej konstrukcje!!!

a i ustaw sobie odpowiedni stopień docisku wycinków kól na przekładni takie sróbki po bokach tak rzeby kierownica niemaiła luzu ale zeby niebyła zbyt sztybna około zostaw luz około 10mm na wszelkiego rodzaju drgania podczas jazdy. daj znac czy pomogło pozdro!!!!

Opublikowano
witam

jak patrze na te wszystki rady to az mi sie płakać chce!!

 

po pierwsze w c360 jest przekładnia z jednym piórem tak?

a w c330 z 2 piórami tak??

 

po 2 w c360 przekładnia ma zinstalowany slimak który jest dodatkowo wyposarzony w kulki działa jak łorzysko kulki zmniejszaja opór toczenia prawda???

w c330 róch piór odbywa sie dwu stronnie prawda??? jedno koło jest ciagniete a drugie pchane prawda?? niema tam ślimaka tylko wycine koła zebatego poruszajacy następny wycinek kóła pomiedzy nimi niema kulek jak w przekładni z c360!! z tad bierze sie podstawowa rużnica pomiedzy tymi przekładniami. gdybtyś zastosował ta przekładnie z c 330 w c360 to bys niedał rady skrecac (masa ciagnika)

 

niesłuchaj tychh bzdurnych rad typu zdejmnij obciazniki bedzie sie lepiej kierowało!!!!!!!!!!

pierwsze co to sprawdź stan zwrotnic czy czasem nie maja luzu i czy łorzyska sa całe potem szukaj wady gdzie indziej!!!

 

a i nie porównujcie przekładni z c330 do przekładni c 360 bo c360 ma znacznie bardziej rozbudowana jej konstrukcje!!!

a i ustaw sobie odpowiedni stopień docisku wycinków kól na przekładni takie sróbki po bokach tak rzeby kierownica niemaiła luzu ale zeby niebyła zbyt sztybna około zostaw luz około 10mm na wszelkiego rodzaju drgania podczas jazdy. daj znac czy pomogło pozdro!!!!

 

 

Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>

Opublikowano
Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>

 

Lukasz84 dobrze gada, czego chcesz, a zdjęcie obciążników nie zawsze jest praktyczne

 

Klusek, a masz olej w przekładni? moze to głupie pytanie, ale niektórzy nie wiedza nawet, że tam powinien być :rolleyes:

 

No i jeszcze zbieżność kół ma wpływ na lekkość sterowania!!

Opublikowano

Dla niektorych moze byc glupie to co napisze.... Jak bylem na praktykach przyjechal gosc c-330 i mowi ze ciezko kierownica chodzi, po sprawdzeniu ukladu nie zauwazono zadnych znaczacych luzow, jedynie do wymiany byl sworzen osi, po jego wymianie roznica w kreceniu byla diametralna :rolleyes:

Opublikowano
Dla niektorych moze byc glupie to co napisze.... Jak bylem na praktykach przyjechal gosc c-330 i mowi ze ciezko kierownica chodzi, po sprawdzeniu ukladu nie zauwazono zadnych znaczacych luzow, jedynie do wymiany byl sworzen osi, po jego wymianie roznica w kreceniu byla diametralna :rolleyes:

Coś sie zapiekło i będzie ciężko chodzić latami u mnie kilka lat bardzo ciężko chodziło aż w końcu cos zatrzeszczało i całkiem nie dawało się kręcić wyszło na to że łożysko na kolumnie kierowniczej pod samą kierownicą się rozleciało od tamtej pory kręci się leciutko

Opublikowano

Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>

 

 

 

 

 

niezgodze sie z tym co napisałeś sory bardzo ale chyba znam zasade działania jednej i drugiej przekładni w obydwu ciagnikach jak własna kieszeń!!!!

a kierownica szarpie nie dlatego ze cięzko sie skręca tylko dlatego ze sa 2 pióra kierownicze!!!! sprubij wiechać c330 z wieksza redkościa w dołek zobaczysz co sie stanie mało rak ci nie wyrwie zgadza sie??? w c360 tego nie bedzie właśnie przez konstrukcje przekładni kierowniczej!!!!! przejrzyj sobie schemat bydowy jednej i drugiej i napisz jak wyciagniesz jakieś wnioski tym razem trafne!!!!!!!!!!!

Opublikowano
zdejmij obciążniki bo jak nie masz przedniego napędu są zupełnie nie potrzebne, a z którego roku twój ciapek, bo strsze miały większe przełożenie a nowsze więcej obrotów kierownicy od oporu dooporu mialy

 

Wita

 

a wiec widze ze kolega sympatyczny nie wie ile warzy np. kosiarka ogrodow, czy talerzówka, obciążniki na przednich kołach maja znaczenie i to spore ja przynajmniej odczówam różnice. Nie wiem jak wy.obciązniki sa montowane po to by zwiększyć przyczepnośc przednich kół do podłorza. Prosty przykład bronowanie i skręt przy nawrocie z obciąznikami nie nasówa mi ciapka i niezostawiam za soba rowów po skręcie!czy nawet podczas głebszej orki lepiej sie prowadzi niż bez obciązników sprawdź to co napisałem a zobaczsz ze tak jest!

Opublikowano

witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

może to być wina łożtsk weś odkręc kolumne w c-330 i wymień łożysko igiełkowe i te na góże przy kierownicy moim zdaniem to pomoże

ale właśnie w c-360 masz jeden wąs i to dlatego też sie leciej kreęci a w c-330 masz dwa. ale może być to wina że za bardzo zcisnołeś pół księżyce weś popuść tą śrubę co masz po prawej stronie co wychodzi z kolumny . pozdro:)

Opublikowano

niema sensu porównywać 30-stki i 60 -tki inne rozwiążanie.

 

Ale aby poprawić układ kierowniczy to trzeba pamietać o smarowaniu- sama wymiana sworznia w wsporniku nieda praktycznie nic bo on ma za zadanie trzynmać stabilność -prostolijność kierunku jazdy jak i tez nie trzepie kierownicą .

Co do reszty -smarowanie sworzni L+P zwrotnicy kół ,oczywiście stan opon zarys bieżnika zastosowanie innych typów np od kosiarki-jodełka to pomyłka. sprawdzić stan półksięzyców i oski kierownicy jak i też stan tulejek w obudowie układu kierowniczego.Ale mozna zrobić doświadczenie podnieść przód ciagnika na windzie jesli wszystko lekko chodzi to w zasadzie juz wiecej nic nie wymyslimy bo tak to jest .Niemniej zdjecie obciazników ma oczywiscie wpływ ale jazda z kosiarką rotacyjna pod górkę (u mnie tak mam) grozi przykrymi konsekwencjami.Wiadomo tez jak jedziemy powoli cięzko sie kręci ale jesli szybciej juz jest lzej... jesli komus to przeszkadza kupic wspomaganie ...hmm tylko poco wydawac ponad 2 tys zł...

Opublikowano

Panowie a można np. wywalić prawy drążek kierownczy tylko dać pod silnikiem z lewego koła do prawego tak jak w C-360 zrobić w C-330? Bo właśnie patrzałem to wystają u mnie te sworznie jeszcze niżej niż czopy i może by tam wąsy założyć?

Opublikowano

Witam.Mam pytanie odnośnie ursusa c328.Czy da sie w nim jakoś usprawnić układ kierowniczy?Chodzi mi o to żeby sie lżej kręciło.Może da sie zamontować jakieś wspomaganie?Tylko ja mam oś orginalna od c328 i chciał bym coś na niej wykombinować.Może ktoś kiedyś też coś takiego zrobił w swoim ciapku.

Opublikowano

Na allegro masz gotowe zestawy wspomagania. Na początek nasmarował bym zwrotnice i sprawdził ciśnienie w kołach, wiele to nie pomoże ale zawsze to coś. Ogólnie te typy tak mają.

Opublikowano

wspomaganie z c330 nie podejdzie do c328 ze wzgledu na przedni dekiel pokrywe rozrządu ma śruby w innych miejscach , raczej nic nie poprawsz trzeba sie przyzwyczaic mi to nie przeszkadza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Witam. Panowie która to śruba prawa czy lewa odpowiada za kasowanie luzu. I czy tam daje się jakieś podkładki? 

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Aleksander4589
      Potrzebuje Schemat podłaczenia orbitrola OSTRA TGL 21534 16 MPa
    • Przez Damian3211
      Mam Ursusa C-330 z kolumną kierowniczą od C-360. Zalety to to, że się lekko kręci, a wady to to, że trzeba dużo kręcić, aby skręcić. Postaram się wrzucić fotki, choć nie obiecuję. Jeśli kogoś nurtują pytania, to czekam. Pozdrawiam
    • Przez qaz1
      witam Was.
      mam problem z przednimi kolami i kierowaniem moim ciapkiem problem polega na tym, ze prawe kolo skreca tak jak powinno podczas ruchu kierownica natomiast lewe kolo tez skreca ale czesto sie przestawia samo i nie jest rownolegle z tym kolem skrecajacym prawidlowo. Odkrecalem i ustawialem je tymi srubkami zakontrowanymi ktore sa umieszczone na kolumnie po obydwu stronach ale po ustawieniu i zakontrowaniu znowu samo sie przestawia. usterka pojawila sie jak zawadzilem o sciane na skreconych kolach i przez sile uwal sie ogranicznik przy kole i wykrzywilo sie za bardzo to kolo. Duzo to roboty zeby to naprawic? i co trzeba zrobic? prosze o pomoc jesli ktos wie.. dzieki..pzdr

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v