Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z góry przepraszam jeśli już takowy temat był wałkowany ale ja nie znalazłem odpowiedzi.

Ostatnio nabyłem Ursusa c 385 i jest w nim usterka. WOM po włączeniu dźwignią pod siedzeniem cały czas kręci. W ogóle nie reaguje na dźwignie po lewej stronie przy kierownicy. Co jest nie tak?? Wyczytałem że całkiem możliwe że tarczki wysiadły. Od czego mam najpierw zacząć sprawdzić??? Dodam także że przy włączonym wałku pod siedzeniem przy zgaszonym silniku nie idzie zakręcić ręką. Jedyna możliwośc kręcenia ręką jest gdy wyłączę WOM pod siedzieniem.

Opublikowano

WOM działa tylko na obrotach niezależnych. Obroty zależne nie chcą się włączyć. Zauważyłem że podczas obciążenia wałek włącza się i wyłącza dźwignią przy kierownicy (chociaż pare sekund zajmuje zanim się wyłączy). Nie wyłącza się bez obciążenia. Trzeba zgasić ciągnik i wyłączyć pod siedzeniem. Przy kolejnym odpalaniu jest problem bo wczesniej trzeba włączyć wałek pod siedzeniem. Uruchamiając ciągnik od razu startuje wałek a to raczej nie bardzo dobrze jest. Wzmacniacz napędu żółw-zając działa.

Opublikowano

"Zauważyłem że podczas obciążenia wałek włącza się i wyłącza dźwignią przy kierownicy (chociaż pare sekund zajmuje zanim się wyłączy)" i tak powinno raczej być (u nas tak jest) bo tarczki wom-u ściskane są przy pomocy oleju i zanim złapie odpowiednie ciśnienie minie kilka sekund, podobnie z wyłączeniem trzeba poczekać. Też zawsze najpierw włączam pod siedzeniem, a żeby pracować, np z rozrzutnikiem czy prasą to tylko operuję dźwignią przy kierownicy, a tej pod siedzeniem używam max 1 raz dziennie. Kupując ciągnik też ciężko było zatrzymać wom w tyle po jego wyłączeniu dźwignią przy kierownicy. Później w pracy ciągłej z prasą, czy beczką działało dobrze i tak jak pisałem kilka sekund (od 1 do 3) trzeba czekać na włączenie i wyłączenie sie wom-u.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No i to jest dobrze, co dywagujecie, jeżeli jest nie potrzebny, to się wyłącza pod siedzeniem, co za filozofia.

WOM działa tylko na obrotach niezależnych. Obroty zależne nie chcą się włączyć.

Nie działa, bo ich tam nie ma, to było montowane tylko na życzenie.

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem. Zastanawia mnie to dlaczego przy pustym rozrzutniku walek nie mozna zatrzymac dzwignia przy kierownicy (zjezdzajac z pola zeby zaladowac kolejny rozrzutnik nie moge wom-u wylaczyc przy kierownicy, musze wylaczac pod siedzeniem. Podczas normalnej pracy z obciazeniem walek wylacza sie przy kierownicy).

Edytowane przez jarzabek3
Opublikowano

No bo wajchą pod siedzeniem zazębiasz koła napędu wałka.A później ściskasz tarczki olejem żeby się nie zatrzymywał.Napęd jest ze skrzyni a nie z oleju...

Opublikowano (edytowane)

No bo wajchą pod siedzeniem zazębiasz koła napędu wałka.A później ściskasz tarczki olejem żeby się nie zatrzymywał.Napęd jest ze skrzyni a nie z oleju...

To akurat rozumiem, ale nie powinno być takiej sytuacji że przy konkretnej pracy wyłączam "wajhą pod siedzeniem" 15-razy wałek tylko wyłączam go przy kierownicy. Wałek przy kierownicy wyłącza sie wtedy gdy jest pod obciązeniem, na pusto dźwignią przy kierownicy nie idzie go zatrzymać. Tłoczki hamulca były by zdarte??

Edytowane przez jarzabek3
Opublikowano

Witam koledzy jestem nowy i potrzebuje pomocy co to moze byc jadac ostatnio c385 na czwartym biegu zaczoł gubic moc i predkosc i zaczeło dymic z odpowietrznika silnika co to moze byc silnik juz umiera a co dziwnego to to ze na zimnym silniku cisnienie oleju pokazuje 6 a na rozgrzanym 2,5 do 3 a nadmieniam ze jechałem nim na pusto i po ulicy nie w polu czekam na odpowiedz

Opublikowano (edytowane)

@wojtek170 Możliwe, że panewkę obróciło i ztąd te wszystkie objawy, a ciśnienie oleju zawsze spada na rozgrzanym silniku bo olej staje się rzadszy.

Edytowane przez Grabcio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Jozeph
      Witam. Mam problem z moim ursusem. Gdy jest minusowa temperatura nie chce palić i dymi białym dymem. Jaka jest tego przyczyna?
    • Przez poszkodowany
      Witam !
      Co sądzicie o o tym że niektórzy ludzie domagają się zmniejszenia ceny za traktor bo handlarze wystawiają w ogłoszeniach maszyny które są przez cały rok lub dłużej trzymane poza garażem ? Czy to może jakoś uszkodzić albo zniszczyć ciągnik jeżeli jest spuszczona woda i niema otarć to mi się wydaje że to nie jest argument do zmniejszenia ceny...
    • Przez lordrolnik
      witam wszystkich mam problem z zetorem 5718. Problem jest taki wszystko było dobrze palił na dotyk po przywiezieniu go na lawecie zaczęły się problemy kiedy zjechałem to poszedł olej przez kolektor i teraz długo kręci i nie może odpalić proszę o pomoc .
    • Przez pronarek82
      Witam,po remoncie rozrządu, oczywiście wszystkie koła poustawiane na znaki, przy próbie odpalenia silnik ciężko się kręci. Co może być tego przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Ist
      Zmieniłem prześwit ze zmniejszonego na normalny. Przełożyłem zwolnice na 45°, wszystko wg instrukcji. Koła jeszcze nie założone ale po skręceniu wszystkiego pojawił się dziwny objaw - piasty się nie kręcą tzn nie można ich przekręcić ręką, wcześniej wydaje mi się ze chodziły bardzo lekko. Zakreciłem trochę na rozruszniku, na włączonym biegu i jedna piasta się obraca druga stoi. Po ruszeniu (z czuciem) przez rure zaczyna się kręcić a druga staje (zatrzymuje się tak że przy zakreceniu na rozruszniku już kreci się ta druga). Czy to jest normalne? Czy coś źle złożyłem? Zwolnice wróciły do pochwy względnie lekko co prawdopodobie oznacza że frez dobrze trafił w skrzynie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v