Skocz do zawartości

Porównanie opon


witek

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Jeśli chodzi o przyczepność to zdecydowanie radialne ale wytrzymałość, a w szczególności bok opony, lepsza będzie w diagonalnej. Dobre opony to kolego @KULAWA_KOZA - Michelin, Pirelli, Kleber, a dopiero później to co podałeś ( choć nie koniecznie w dobrej kolejności bo nikt z was nie wie jak na dłuższą metę sprawdzą się te Kabaty na tył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Prosze was o opinie. szykuje się do zmiany tylnich opon w mojej 16. Na oku mam Cultory. Maja twardszy bieżnik, a moje pola strasznie zakamienione,  tylko teraz pytanie powstaje : diagonalne czy radialne. wiadomo ze za 1 przemawia cena i wytrzymałość, tylko słyszałem ze radialne maja lepsze właściwości uciągowe w polu. Co poradzicie??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem niedawno do valtry Maximo na przód 420/70/28 i tył 520/70/38.

Zrobiłem ok 50 mth i na oponach na bieżniku jeszcze napisy są praktycznie nie ruszone. Facet od którego brałem jest przedstawicielem Trelleborga  ale ma w ofercie wiekszość tanszych marek i ze średniej półki te niby sa ok, lepsze niby od Taurusa i Mitasa, 4 lata gwarancji itp. Fakt ze jeżeli byłoby jeszcze kilka wolnych groszy to pewnie by wleciały Firestone, ale i na tych oponach ciągnik daje rade.

Z opon które unikać jak ognia to na pewni Petlas, bardzo pękają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitasy to niedawny Continental tylko fabryka w czechach  contiego.ogólnie z tego co wiem to są dobre oponki

 

Podobno obecny mitas to jakosc continentala

 

Mitas od dawna robi na licencji Continentala.

 

Jedne i drugie opony nie najwyższej jakości. Po ok 10 latach zaczynają pękać na bokach.

Każdy doświadczony wulkanizator opon rolniczych odradza te opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękanie boku opony rzeczywiście dotyczy opon diagonalnych użytkowanych przy zbyt niskim ciśnieniu.Opony radialne są bardziej wytrzymałe , dodatkowo  na całej szerokości wywierają  jednakowy nacisk na podłoże , przez co  zużywają się wolniej.Na własnym przykładzie mogę powiedziec ,że warto dołożyć na radialki. Taurus to raczej sprawdzona marka , szły na pierwszy montaż. Od niedawna sa na rynku Trelleborgi z Chin, a jak z jakościa czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękanie boku opony rzeczywiście dotyczy opon diagonalnych użytkowanych przy zbyt niskim ciśnieniu.Opony radialne są bardziej wytrzymałe , dodatkowo  na całej szerokości wywierają  jednakowy nacisk na podłoże , przez co  zużywają się wolniej.Na własnym przykładzie mogę powiedziec ,że warto dołożyć na radialki. Taurus to raczej sprawdzona marka , szły na pierwszy montaż. Od niedawna sa na rynku Trelleborgi z Chin, a jak z jakościa czas pokaże.

 

chyba nowych, od około 95r. w 360 opony diagonalne na ciśnieniu około 1.0-1.2 bar i nic się im nie stało do tej pory

nowy mitas 6.00x18 pękł na boku po około 6-7 latach  <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lobudek
      Nadszedł czas zmiany opony w john deere 6900. Obecnie są to trelleborgi tm700 580/70r38. Zastanawiam się nad oponą 520/85r38 (traktor miałby służyć również do oprysków i nawozów) lub w rozmiarze takim jakie mam w tm700. Zastanawiam się nad alliance agri star 2 lub nad GRI green XLR, chyba że są jeszcze inne budżetowe opcje godne uwagi?
    • Przez semos
      Tak jak w temacie potrzebuje opony na przód do ciągnika który w 90% pracuje w transporcie po asfalcie. Trasy do 20km. Pozostałe 10% to praca z maszynami zielonkowymi i rozrzutnik obornika. Chodzi mi konkretnie o marke i opinie aby dalo sie jeździć bez podskakiwania ciagnika, jak również aby szybko się nie ścierały
       
    • Przez Chardonnay
      Szukam felg lub całych kół do zetora 7211. Felga na 6 szpilek. Rozmiar opony to 10.00 r16 prowadząca. Ktoś takie ma (chętnie odkupię) lub mógłby coś polecić i z jakiego ciągnika może pasować bo słyszałem że może sie nadać od massey fergusona 3050, byłbym bardzo wdzięczny



    • Przez Makis2111111
      Jakie macie doświadczenie z tymi markami opon najbardzej myślę nad tianli niżej linki do stron 
      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-gri-green-xlr-70-r1w-122a8-b-tl/

      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-tianli-ag-radial-70-r-1w-122a8-b-tl/
      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-seha-agro-10-122b-tl/
      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-ling-long-lr700-xl-127a8-124b-tl/
      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-ascenso-tdr-700-122d-tl/

      https://tyretrade.pl/opona/36070r24-bkt-agrimax-rt-765-122a8b-tl/
      https://tyretrade.pl/opona/360-70r24-alliance-agri-star-ii-122d-tl/
       
       
       
       
       
    • Przez kingway
      Witam , mam problem , otóż posiadam opony Continental AC 65 rozmiar 600 65 38 i chodzi o to , że bieżnik naprawdę super i jeszcze długo długo pochodzi , ale niestety poprzedni właściciel włożył już dętkę bo pewnie już bez dętki powietrze zlatywało a teraz cały często mi przebija tą dętkę . Opona pracuje i niestety gdzieś coś tam się styka i tak się dzieje , nakładam łatki tam gdzie widzę przerobioną oponę  , ale przecież ile to można robić . I teraz moje pytanie czy ktoś np. podkładał znaczy wkładał tzw. fleka ( starą dętkę przeciętą pod dobrą dętkę )  do tak dużego koła i czy to zdaje egzamin bo w małych to wiem , że tak się robi  Czy warto z tym się bawić czy może od razu szukać nowych opon bo używanymi to ciężko . Może ktoś ma inny pomysł to niech się podzieli Za porady i odpowiedzi będę wdzięczny  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v