Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.

Opublikowano

Kolego @Grabcio aleś mądry :blink: co kolega ma ciąć wiązkę aby iść po kablu????

 

@marcin a ta wskazówka od temperatury po przekręceniu kluczyka coś się rusza, reaguje na prąd? Jeśli tak to czujnika poszukaj gdzieś na głowicy lub kolektorze idącym od głowicy. Może być też przyczyną termostat, bo jak termostat nie trzyma to wskazówka się dźwignie dopiero jak silnik dostanie opór i to dopiero co najmniej po pół godziny roboty.

Opublikowano

kolego tam nie ma wskazówki a do właściciela to czujnik prawdopodobnie będzie u góry w głowicy całkowicie z przodu ciągnika, może blisko pierwszego wtrysku o ile dobrze pamiętam bo miałem renie ale teraz mam Mf i tak właśnie jest

Opublikowano

Grabcio,po kablach to nie będę szedł bo się zgubię w tej pajęczynie ;)

Wojtek,po przekręceniu zapłonu wyświetlacz pokazuje pełne słupki od paliwa z prawej i od temp. z lewej,ale po chwili temp.już nie wskazuje nawet po 10min pracy silnika.Może jak bym go porządnie rozgrzał to by pokazał,ale znowu nie chce przegrzać jeżeli jest awaria(być może ktoś celowo odłączył)

Pawlo,szukałem wszędzie na głowicy przy chłodnicy i już sam nie wiem gdzie to może być.

Ptaszyna,myślę że możesz być blisko bo wisi tam jakiś kabelek z końcówką ale obwęszyłem to miejsce i czujnika nie widzę.

Tak czy siak będę szukał aż znajdę bo to zbyt poważna sprawa

A wiecie może co to jest na silniku z prawej strony niedaleko chłodnicy zaraz pod maską na dole,takie okrągłe(przykręcane na śrubę chyba 22 czy 24) i wchodzą tam dwa węże chyba z płynem chłodniczym bo cieknie mi trochę tam olej i nie wiem czy sam mam to rozebrać czy lepiej nie.

Opublikowano

To okrągłe to wymiennik ciepła (chłodnica oleju silnikowego) , luźny kabelek dotknij do masy najpierw przez żarówkę a potem bezpośrednio ( przy włączonym kluczyku) i obserwuj wskaźnik temp. powinien coś wskazać jak ten kabelek jest od czujnika. Tablica wskaźników działa Ci poprawnie bo wskaźniki i kontrolki mają się zapalić a po chwili zgasnąć (budzenie elektroniki) i od tego momentu dopiero wskazują.

Opublikowano

Znalazłem ten czujnik :) był z lewej strony przy kabinie ale zasłonięty dwoma przewodami od orbitrola,dobrze mi mówiliście,dziękuje ;) .Ale tak czy siak nie działa,sprawdzałem może kostka się poluzowała,ale nie,zdejmowałem oglądałem,nie działa,pewnie muszę wymienić.Wiecie może ile taki kosztuje?Albo jakiś zamiennik?

A jak jest z tym podnośnikiem?Bo kurcze jak się zablokuje to mam problem odblokować,czasami czerwona kontrolka świeci światłem ciągłym i działa,jak powoli mruga to też,a jak szybko pulsuje to nie działa.Macie może instrukcję obsługi od podnośnika w wersji elektronicznej?

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 6.06.2013 o 09:24, MarcinZetor8011 napisał(a):

Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.

Rozwiń  

Co może być przyczyną? Świeci kontrolka od temp płynu chłodniczego a słupek poziomu temp mruga z 5 na 7 kresek. Poziom płynu prawidłowy. Walnięty czujnik czy może być inna przyczyna? (Ares 630 rz) 

Edytowane przez XTomekDX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adriane77
      Witam wymieniłem pompki hamulcowe w renaulta Ares 610rz i podpowie mi ktoś jak odpowietrzyć układ?
    • Przez piitr
      Witam, Problem z Aresem 620. podczas pracy rozłacza jazde, czasem trwa to chwile czasem kilka minut. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale poruszam rewersem i jak pisałem po jakimś czasie załapie i jedzie. Ostatnio podczas jazdy rozłaczył sie,  dałem na luz i ponownie na jazde i jechał, lub sie rozłączył i bez ingerencji odrazu załapał i jechał. 
    • Przez panczo1922
      Zapytam tutaj, może ktoś pomoże bo już mnie ch*j strzela z tym wspomaganiem:)
      Ale od początku po kolei jaka jest historia:
      Ciągnik kupiłem latem w 2019r, po małym remoncie od razu poszedł w pole. Co się dało zauważyć to to, że podnośnik kiepsko działał i właśnie to wspomaganie.
      Podnośnik miał takie objawy, że po podniesieni maszyny opuszczał i ponosił cyklicznie. A jak się rozgrzał to bez gazu całkowicie opadał i trzeba było prawie cały czas trzymać gaz w dechę, żeby się dało pracować....
      Zimą wymieniliśmy uszczelniacze w tłoku podnośnika i problem z opadającym podnośnikiem minął. Ładnie podnosił i trzymał. Ale to wspomaganie nadal było b.słabe. Pomyślałem sobie, że może pompa jest słaba- jest to pompa dwusekcyjna i może akurat sekcja odpowiedzialna za wspomaganie jest zepsuta.
      Tak więc wiosną 2020 kupiłem nową pompę.
      Zamontowałem - podnoszenie  można powiedzieć wcale się nie zmieniło, a wspomaganie chyba tylko ciut lepiej zaczęło pracować, choć nawet pewny nie byłem bo nie była to jakaś znaczna poprawa (dla porównania mam drugi Renault 110.54 i tam wspomaganie działa doskonale czy zimy czy ciepły) bo nadal siermiężnie to chodziło.
      i tak jeździłem przez ten czas...
      Ale teraz już miarka się przebrała. Po rozgrzaniu wspomaganie działa jak gówno, bez obrotów na 2tys nie można wręcz ukręcić kierownicą.
      Miesiąc temu miałem ciągnik u mechanika (w sumie to oba renauty tam były) i walczyliśmy z tym wspomaganiem. Podejrzenie padło na orbitrol, ale podmienialiśmy z tym drugim ciągnikiem i nie było zmiany. Dodam, że jak olej nie jest mocno rozgrzany to kołami da się skręcać. Może nie jednym palcem ale skręca. Największy problem jest w transporcie, po trasie 30km na placu manewrowym kołami nie idzie ukręcić. Zauważyłem też że koła dobrze skręcają w prawo i lewo na ok 15 stopni skrętu. Dalej jakby coś blokowało, a bez dodania gazu to max skrętu kół nie osiągnę. Wtedy da się wyczuć takie opory na kierownicy - na wolnych obrotach skręcając kierownicą czuć takie przeskakiwanie orbitrola ale koła stoją w miejscu...
      Przy kołach siłowniki wspomagania są dwa - przy prawym i przy lewym kole dwustronnego działania.
      Od czego zacząć?! Macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić?
      W drugim ciągniku kierownica pięknie działa a tym k**wa ukręcić nie idzie!!!😬
    • Przez Kamilmok
      Z racji tego ze zakupiliśmy przyczepę 8 tonową to zastanawiam sie czy ten nasz zaczep górny który zaczepia się w miejsce łącznika bedzie napewno bezpieczny ? mocowany na 6 śrub jakoś średnio mi się podoba 
       
      czy lepiej kupić całą konsole zaczepową ? jak myślicie ? 



    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v