Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy a male pytanko czy te ok 30 l oleju to wchodzi lacznie do tylnego mostu i skrzyni bo do zwolnic wiem ze osobno.? ile litrow wchodzi lacznie do zwolnic i jaki ojej proponujecie do silnika??? Oczywiscie chodzi o nasz ulubiony ciagnik c-360. pozdrawiam

Opublikowano

tak do zwolnic i skrzyni osobno olej się leje. Znając życie to koledzy będą Ci polecać droższe oleje typu fusch lub turdus. Jeśli nie robisz zbyt dużo mgh rocznie to superol CB w zupełności wystarczy :) Gdyż superol CB powinno się wymieniać co 150mgh a fuscha czy turdusa to i 250-300 mgh i dopiero możesz wymieniać :)

Opublikowano

250 mth?tylko tyle?500 minimum...A potem że silniki się psują.Ciekawe czy jak taki kupi JD lub Fendta to też tak dba?I koniecznie woda do chłodnicy i wyrzucić termostat

Opublikowano

zamiast cwaniakować wpadnij do działu massey ferguson seria3xxx i sobie zobacz jak zaleca producent bo jeden z kolegów bardzo ładnie to rozpisał ;) dopiero wtedy wpadnij tu i komentuj.

A na temat wody i termostatu to się nie będę wypowiadał.

 

P.S Następnym razem poczytaj trochę na temat tego czego w danym momencie będziesz się wypowiadał :)

Opublikowano

Nie cwaniakuję,po prostu wyraziłem swoje zdanie że jak dbasz tak masz.U mnie w C360 zwolnice,skrzynia biegów zalana Hipolem 15F od 6 lat i podnośnik działa

dobrze.C360 3p ma taką samą skrzynię jak C360 a nie Massey Ferguson,więc o czym tu mowa?

Opublikowano (edytowane)

Koledzy a male pytanko czy te ok 30 l oleju to wchodzi lacznie do tylnego mostu i skrzyni bo do zwolnic wiem ze osobno.? ile litrow wchodzi lacznie do zwolnic i jaki ojej proponujecie do silnika??? Oczywiscie chodzi o nasz ulubiony ciagnik c-360. pozdrawiam

 

 

Panowie a może wam się pomyliło?? Kolega wyraźnie napisał "I JAKI OLEJ PROPONUJECIE DO SILNIKA" Hm??

 

@volvo wrzucam temat w którym pisze co ile wymienia się olej w silniku;

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/21876-oleje-i-plyny/

Edytowane przez HondaMtx
Opublikowano

Nie mogę znaleźć pozycji C360 w tym temacie.Co ty wyjeżdżasz z tym MF?Porównujesz jakość produktów oryginalnych z marnymi robionymi na licencji?

Częstsza zmiana oleju nikomu nie zaszkodzi,zwłaszcza gdy proponujesz jazdę na superolu CB.To chyba najgorszy możliwy olej.

Opublikowano

Witam KOledzy ,az boje sie znow o cos tutaj zapytac bo widze ze dyskusja idzie prawie na noze hi hi, dobrze ze siedzicie daleko od siebie. wiec z skrocie zwolnice hipol tylny most hipol ok 30 l skrzynia tez hipol i ile litrow czy skrzynia i most tylny to razem 30 l? ale co do silnika to widze ze nie macie jednej wersji wiec juz sam nie wiem zobzcaze co sklepy oferuja i jakie ceny i podejme decyzje. moja 360 nie robi duzo oranie siew zniwa zlecam koledze co ma 200 ha i ma super sprzet i jestem pewien roboty ja tylko reszte prac robie bronowanie, nawozenie, opryski itp czasem inne prace wiec nie dostaje ostro ciagnik. a teraz remontuje ciagnik kapiatlka i ucze sie dopiero budowy ciagnika i rolnictwa bo tesciu i szwagier wyjechali za granice i dlastego jeszcze o wiele spraw pozwole sobie tutaj zapytac. pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Skrzynia i tylny most jest połączona tak że olej swobodnie przepływa między nimi.

Ilość potrzebnego oleju to 25 - 30 litrów.

W zwolnice 2x1,5L

W latach produkcji tych ciągników zalecano Hipol 6. Jak kupisz lepszy przekładniowy to z pewnością nie zaszkodzi.

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

HondaMtx ja dobrze wiem co pisałem.Ja zmieniam co 100 mth.Kolego mgh to jest masa razy przyśpieszenie ziemskie razy wysokość.Więc najpierw zastanów się co piszesz za brednie.

Opublikowano

Panowie a może wam się pomyliło?? Kolega wyraźnie napisał "I JAKI OLEJ PROPONUJECIE DO SILNIKA" Hm??

 

Fakt. Troche nieskładnie piszesz i nie idzie jednej odpowiedzi od drugiej odrużnić.

 

Jednego nie rozumiem. Instrukcja mówi o wymianie oleju co 200mth. Starego syfiatego superolu. Lejąc lepszy proponujecie wymiane po połowie zalecanego przebiegu na kiepskim superolu. Czy to aby nie na odwrót?

Opublikowano

Skutki są takie że zrobiłem 10 mth po wymianie oleju i olej jest nadal tego samego koloru.Silnik w środku jest czyściutki.

W t25 też tak wymieniam i przy rozbieraniu silnika nie było co myć.

Opublikowano

Kolego Seweryn nie miej mi tego za złe, że napisałem te 250 mth dopiero następna wymiana ale nie znam wszystkich danych na pamięć a te 250mth podałem dlatego,że koledzy w jednym z tematów tak radzili wymieniać olej :) a napisałem tak dlatego, żeby kolega @wesolymaniek nie posłuchał @volvo i wymieniał co 100mth bo tylko szkoda pieniędzy.

Opublikowano

@HondaMtx odwal się ode mnie.Ja tak zmieniam bo uważam że jest tak dobrze.A wy róbcie jak chcecie,do niczego nie zmuszam.

I jeszcze jedno-wymiana raz w roku musi być.

Opublikowano (edytowane)

@volvo ja do Ciebie nic nie mam. Jeśli czujesz się urażony przeze mnie to Sorry :) jeśli Ty wymieniasz co 100 mth to Twoja sprawa i nikomu to nie przeszkadza tylko staraj się być obiektywny bo skoro większa część ludzi twierdzi, że wymiana co 100 mth to trochę za często to coś musi w tym być. Zwróć też uwagę, że nie każdego stać wymieniać dwa razy w roku olej lub wymieniać go bez potrzeby jeśli robi niewiele w ciągu roku nim.

Edytowane przez HondaMtx
Opublikowano

Nie rozróżniasz mgh od mth i uważasz się za źródło wszechwiedzy?Wolę wydać pieniądze na olej,częściej go wymieniając niż na remonty,

zgodnie z zasadą- kto smaruje ten jedzie.

Opublikowano

Kupiłem ciągnik kilka lat temu za swoje ciężko zarobione pieniądze i staram się o niego jak najlepiej dbać by się nie psuł.Może i za często zmieniam olej,mógłbym na tym zaoszczędzić na rok 140 zł.Ale wolę mieć pewność że silnik ma optymalne smarowanie.Każdy ma prawo do własnego widzimisie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v