Skocz do zawartości

Claas Arion - opinie


przemek99

Rekomendowane odpowiedzi

A co sądzicie o tej Vatrze T130 - http://allegro.pl/valtra-new-holland-massey-ferguson-john-deere-fahr-i1559331769.html

 

Facet mówi, że ciągnik mechanicznie jest ok. właściwie można w pole jechać. Cena około 80 - 82 tys. zł. netto i jest to mniej więcej połowa tego ile trzeba zapłacić za podobną nieuszkodzoną (ok. 160 000 + VAT) i ponad 3 razy taniej niż za nową.

 

130 koni, 6 cylindrów, skrzynia 36 biegów, 50 km na godzinę (dobra do transportu) elektrohydrauliczny rewers, amortyzowana przednia oś + amortyzowana kabina no i zaledwie 3170 motogodzin. Po oponach widać, że ciągnik nie mógł dostać w tyłek, są jak nowe. Maska moim zdaniem do naprawienia, te srebrne siatki też się jakoś powinno poukładać. Zresztą potrzebuję traktora do roboty a nie żeby mi błyszczał. Z czasem pewnie go naprawię... a jeśli mi się znudzi to go sprzedam za takie pieniądze na pniu, a i pewnie z 10 tysi. jeszcze dałoby się zarobić.

 

Mój sąsiad ma Valtrę, chyba 95 koni. Zrobił nią 5800 mtg na 124 ha, korzysta z niej ile fabryka dała. Jedyne co przy niej robił to wymiana filtrów, zalanie oleju i paliwa. Nie było najmniejszych kłopotów. Chwali też za niskie zużycie paliwa. Silniki SISU Diesel ponoć są jednymi z najlepszych.

 

Aaa... i ja nie jestem vatowcem. Vatu (20% - bo f-ra będzie angielska) od 80 tys. będzie 16, a od 160 tys. 32 tys. Mnie się wydaje, że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego radzikus skąd masz takie informacje??? Ja osobiście strasznie nie lubię plotek. A często plotka bardzo szkodzi innym. Moim zdaniem poczekajmy na oficjalne potwierdzenie tych informacji. Nie wiem co masz na myśli powrót do Renault skoro ostatnie lata to właśnie silnik JD więc nie rozumiem Twojego skojarzenia.

W SCR w dużych silnikach to raczej jest nieunikniona kolej rzeczy. Nie znasz realiów dlczego firmy korzystają z takiej czy innej marki silnika. Obecnie uważam że nie ma złych silników są lepsze i gorsze każdy ma wady jak i zalety. Pożyjemy i zobaczymy ale myślę że AXION 900 i wybór do niego CURSORA to kwestie inne o których nie wiemy.

Dlatego wstrzymałbym się od powielania tej plotki.

Pzdr

 

 

Info od dealera Claasa ;) więc raczej nie plotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi coś powiedzieć o spalaniu Claas'ów chodzi mi o 6 cylindrowe(620,630,640)

Co do spalania w Claasie to silnik DPS czyli John Deere więc każdemu się wydaje że inne ciągniki mniej palą. Zgodze się z tym jak ktos bedzie jezdził na pusto takimi ciągnikami to tak Claass więcej spali. Ale jeśli np. przypiąć pługi i orać na ciężkiej glebie to takie ciągniki jak Valtry, DF, Case, NH i inne się zrównają że spalaniem i nawet może więcej bo silnik JD się nie dusi nie mruczy posiada prawdziwe konie, a nie jakies wyżyłowane co obciążyć to nie będzie jazdy. Aby bedą gadać producenci jaka to wielka ekonomia w tym ciągniku co wcale nie ma uciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożni się, bo każdy silnik inaczej oddaje te konie po mojemu. Dlaczwego w testach o DPS mowią że ma dobry uciąg moment obrotowy, bo tak jest. DPS nawet jak będzie miał 10.000mtg to dymku bardzo nie będzie puszczał i na dotyk odpalał w zime. A perkins czy sisu to już jak nowy to śmierdząco dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega @Piters182 to "znafca" silników ;) Ja jeszcze dodam że konie w silniku DPS przelicza się 1,25 i sama rama dodaje +10% do uciagu :lol:

Owszem silniki DPS charakteryzują się bardzo dobrym przebiegiem krzywych mocy i momentu, ale nie róbmy z całej reszty producentów wiochy :D

Edytowane przez b0gdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczwego w testach o DPS mowią że ma dobry uciąg moment obrotowy,

:lol::D:lol:

a co to za nowe pojęcie? uciąg momentu obrotowego?

DPS nawet jak będzie miał 10.000mtg to dymku bardzo nie będzie puszczał i na dotyk odpalał w zime. A perkins czy sisu to już jak nowy to śmierdząco dymi.

stawiam kratę gorzały że każdy DPS kopci :lol: ba nawet dwie, mam sisu o przebiegu grubo 20 tyś mtg w maszynie przemysłowej i jakoś nie kopci i pali jak złoto a kapitalni robionej jeszcze nie miał :D

Każdy silnik jak raptownie obciążysz to zakopci i nie ma bata czy to Perkins, czy to Sisu czy DPS ba nawet Powet Tech Plus kopci jak głupi jak dobrze po garach dostanie i tego nikt nie zmieni, no chyba że jakieś paliwo alternatywne CNG albo Wodór bo ropopochodne kopcić będą zawsze bo taka natura węglowodorów i przebiegu ich rozkładu podczas spalania nikt nie zmieni no chyba że przez EGR i SRC oraz DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy spokojnie nie linczujcie kolegi PITERS-a182. Co do tego kopcenia to raczej nie da się porównać silników starej generacji do nowych na commonrail stare normy do nowych TIER III i TIER IV z SCR. Jak się raptownie doda gazu to fakt że przydymi każdy.

Trzeba się jednak zgodzić z tym że przy wprowadzeniu nowych norm spalin TIER III i zastosowaniu zaworów recyrkulacji spalin EGR to akurat Perkins i Sisu co osobiście zaobserwowałem przydymiają mocniej niż np. DPS. Myślę że to wada nie jest ale fakt taki występuje a pewnie wynika to z konstrukcji każdego silnika i chyba koledze Piters182 o to chodziło.

Kolego Bogdan mowa tutaj o ciągniku CLAAS więc rama nie ma wpływu w tym ciągniku na uciąg no chyba że te +10% to Twój taki mały żarcik.

Akurat w Arionie uciąg jest wynikiem rozkładu masy i rostawu osi co powoduje że ten model daje sobie nieźle radę w polu oczywiście DPS do tego daje całkiem niezłe połączenie no chyba że się mylę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę ma oczywiście tylko XERION zresztą jest to typowa konstrukcja ramowa. Pozostałe ciągniki Claas nie posiadają ramy zresztą wcześniej nigdy tak nie twierdziłem że mają. Jedynie gdy następuje montaż TUZ-a na przód czy to fabrycznego czy to np. MX to wtedy automatycznie AXOS, ARION, AXION otrzymują boczne ramy wzmacniające konstrukcję łączące przód ciągnika z tylną częścią dodatkowo jak zamawiasz MX TUZ-a to możesz zamówić ze wzmocnieniem pod ciągnikem płytą np gdyby ciągnik był używany typowo do odsnieżania lub jakiś pług na TUZ zgarniający.

Dla ciekawości boczne płyty w AXIONie mają 24 mm grubości i są profilowane więc jest to solidne wzmocnienie. Takie płyty można zamontować nawet jeżeli nie mamy zamontowanego TUZ-a.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy akurat jest to dobre miejsce do rozmowy na ten temat? Myślę, że to kwestia na oddzielny temat i zaraz rozpęta się burza zwolenników i przeciwników.

Moim skromnym zdaniem należy to rozpatrywać indywidualnie i zależy w jakich sytuacjach. Ja osobiście nie widzę różnicy dla użytkownika pracuje się ciągnikiem tak samo.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej być może nie było większej różnicy , ale teraz wydaje mi się że jest bo blok silnika/silnik nie jest konstrukcyjnie pomyślany do przenoszenia tego typu obciążnika silnik teraz to power plant i tyle . Nie rozbierałem to nie powiem na 100% ale wydaje mi się że misy olejowe ciągniki zbudowane segmentowo mogą byś solidniejsze . Ciągnik ramowy moim zdaniem jest nie porównywalnie wytrzymalszy na złamania od ciągnika bez ramy , kłócić by się można czy ciągnik ramowy jest wytrzymalszy od ciągnika z pół ramą czy ramą szczątkową > zwał jak chciał.

I pozdrowienia dla firmy Trojan i Pana u którego byliśmy oglądać Ariona 640 Cisa ( siew qq)

Edytowane przez Andrzej24871
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

a skąd wiesz, że nie są solidne? masz na to jakieś badania czy tak po prostu napisałeś?

dlaczego waretloo nie ma ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v