Skocz do zawartości

Jak odpalają wasze ciagniki w mroźne dni?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temperatura -10*+wiatr= ~ -20*.Wczoraj odwoziłem świniaki i wcześniej musiałem dziada swojego (C-360) 3-krotnie zalewać gorącą wodę i spuszczeć wychłodzoną wodę i jak czekałem aż odda ciepło do bloku to kilka razy ruszałem go rozruszniekiem,jak zalałem go 4 raz niby wszystko ciepłe,zaglądam do oleju a z niego prawie galareta!!!!Z bagnetu nie spłynęła ani kropla tylko taka maź była na nim (smar sie zrobił?)!!!!Akumulatory mam słabe,więc wczesniej podłączyłem go pod prostownik i jak go odalałem też był pod prądem,zapalił za 12 razem!!!Zastawiłem chłodnice tekturą zanim wyjecjałem z garażu, zanim świnie załadowałem to mi hamulce zamarzły(płyn)!!!Ale zastawienie chłodnicy duzo dało,bo temp. wody był ok. 70* bo wskazówka weszła na zielone jak wyjeżdżałem z podwórka (chodziił jakieś 0,5h zanim wyjechałem).Jak wasze ciagniki ospalaą w zimie i jakie macie sposoby na ich uruchomienie?

Opublikowano

Z c360 to nigdy nie pa problemu wlewasz gorącą wodę i zawsze zapali w 3512 tez problemu nie mam podgrzewam go jakieś 2minuty i pali jak narazie to zawsze palił choć stoi w stodole gorzej u mnie jest z T25

Opublikowano

umnie tylko jeden ciapek slabo pali bo mu swiece slabo grzeja

reszta super a wrazie wiekszego mrozu wystarczy zalac ciepla woda to zapali tak dobrze jak latem ;)

jak nie zaleje ciepla woda to za trzecim razem ale tez odpali, wole jednak oszczedzac akumulatory i zalac ciepla woda

Opublikowano

Mój ciapek pewnie by cykną silnik po generalce ;) Tylko teraz aku siedzi na full ale jak by był dobry to pewnie by dobrze zapalał.

Zetor-jest na wodzie może być -40 podejdę wleję ciepłej wody parę razy zakręci i już cyka. :D Nawet grzałki nie używam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem mf 255 przy - 10 to zapalił po drugim obrocie wału, ale ma silnik po remoncie. Z tego co wiem to c 360 jak była nowa to na płynie nie zapalała już przy - 10, trzeba było lać ciepłą wodę, mf podobnie. W duże mrozy łatwiej zapalić c 360 bo jest na wodzie a mf na płynie.

 

Tak właściwie o mrozie można mówić poniżej -15 stopni, wtedy są już duże problemy, olej gęstnieje, akumulatory słabną itp.

 

Tommy przy - 40 to zamiast oleju masz galaretę i o zapalaniu można zapomnieć, dodatkowo spada sprawność akumulatorów( ok 1% na jeden stopień, przy - 30 sprawność aku to ok 50%).

Opublikowano

mój 4514 pali elegancko na - 15 stopnowym mrozie bez rzadnego podgrzewania a z kolei c 330 M na -10 stopniowym mrozie jest problem z odpaleniem przynajmniej rok temu tak było z C 330M a teraz to nie wiem bo 4514 i C 330M odpoczywają w bardzo dobrze ogrzewanym garazu...

Opublikowano
No nie wiem bo nie zapalałem przy -40 ;) Ale myślę że jakby nie ten olej to by na pewno spokojnie zapalił.

zdziwiłbyś się -jak nie dotarty to mógłbyś mieć problemy :D

ja tam przy c-360 mam rozrusznik z wirnikiem 24v i aku 2X170 MAh) to nie ma problemu tylko slaba pompa paliwowa i gaśnie za raz -zrobi tak ze 4razy i odpali -gdy by pompa była dobra to na 99%bym sie nie zawiódł

a jak kilka lat temu byly mrozy -30 i na dodatek wiatr i w zbiorniku z oleju opałowego zrobił sie prawie smalec i po traktowaniu go pół godziny rozruchem pronara odpalił i chodził (o pierwszej w nocy)

Opublikowano

-10 w garażu wystarczy gorącą woda i pali jak trzeba ;) a normalnie trzeba by trochę pokręcić wole go przelać gorącą woda i nie męczyć silnika i akumulatorów :D

Opublikowano

Wczoraj był zadanie zwalić bigbagi z przyczepy. Ciepła woda go C330, świece czerwone, olej gęsty i prostownik. Kilka minut i zapalił w w sumie może za 5 razem, jakaś szmata na chłodnice i rura. Dobra zapalił. Zachaczyłem cyklop. W tym czasie tata wsiadła do Joha, a tam obrót wałem i chodzi. Po zachaczeniu cyklopa przeba podnieść łapy i łyche i to przyspożyło problemy. JA wajcha na dół a tam pompa szaleje, piski i zgrzyty, winą był gęsty olej. Podnosze po chwili i C330 gaśnie. Powodem był również nierozgrzany olej. Rada na zime. Urzywać ciągniki ze świecami płomieniwymi i dobrym termostatem.

Opublikowano
No nie wiem bo nie zapalałem przy -40 ;) Ale myślę że jakby nie ten olej to by na pewno spokojnie zapalił.

Możesz pomarzyć, w zbiorniku gęsta masa, której nie pociągnie żadna pompa ani filtr nie przepuści. Co najwyżej mógłbyś zapalić światło w kabinie.

Opublikowano

ja w swoim zetoku to jak bylo -30 to bez problemu kręcił i zapalił i na płynie bez wody i bez podgrzewacza jedynie mam podgrzewacz do paliwa żeby parafina sie nie wytrącała ale w tym roku padł akumulator i ani drgnie ale po założeniu nowego śmiga jak niewiem co a co do fergusona to jest różnie jego trzeba toche dłużej ale jak było -30 to po 4 razach i zapaloł a teraz to musze na 2 razy raz podgrzewam świecą a później drugi i zapala ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeszcze jedno, przy temperaturach poniżej -30 stopni bałbym się odpalać ciągnik, stal wtedy bardzo łatwo pęka pod wpływem wstrząsów. Do tego filtr paliwa zawalony parafiną. Duże mrozy wykończyły niemieckie czołgi, a co dopiero polskie ciągniki ;) .

Opublikowano

Mf przelany gorącą wodą i akumulator spod grzejnika z domu lub z samochodu i pali na dotyk, gorzej z ciapkiem bo zawsze na oranżadzie albo ruskiej stoi no i butla gazowa pod filtry i wkłady z filtrów i siateczka z odstojnika wyrzucona ;)

 

 

ps. nie macie problemów że na pracującym ciągniku zamarza chłodnica na wodzie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Tommy Jak trzeba to trudno, ale trzeba sie z nim bardzo ostrożnie obchodzić.

 

EDIT

@Ferdek W mf 255 przy lekkiej pracy woda zamarza w chłodnicy bo silnik się nie grzeje i nie otworzy się termostat. Dlatego mój chodzi na płynie.

Opublikowano

ja mam 2 x 12V w ciapku i pali bez problemu na płynie - wystarczy ze 2- 3 razy zakręci....w jumzie uzywalismu grzalki, ktora robila obiego po trktorze gorącą wodą i wtegy palil dobrze

Opublikowano

Moja c-360 stoi w garażu więc problemu nie ma chwile pokręci już pali pod wiata jest gorzej ale przeważnie zalewałem ja gorącą woda po czym nie ma żadnych problemów z odpaleniem :rolleyes:

Opublikowano
ps. nie macie problemów że na pracującym ciągniku zamarza chłodnica na wodzie?

 

Tekture przed chłodnicę i po sprawie,w mrozy nie ma co jeździć bez przysłoniętaj chłodnicy jak się nie ma termostatu,a nawet jak się ma to na wodzie zanim się rozgrzeje silnik i woda to w chłodnicy zamarznie.

Opublikowano

c-330 odpala nawet dobrze, tyle ze jest zalewana goraca woda, zakreci 2-3 razy i juz w garazu "ciemno" :rolleyes:

Gorzej z ferdkiem bo jest zalany plynem, jak jest duzy mroz to czasem trzeba nawet 4-5 razy zakrecic :rolleyes: no ale silnik nie jest pierwszej mlodosci :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v