Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dobry wieczór wszystkim,

 

mam pytanie do Was. Czy może mi ktoś powiedzieć jak należy sprawdził układ powietrzny w ciągniku?. Od przeszło 20 lat nieużywany ale zamontowany jest i chciałbym go uruchomić. Sprężarka na pewno sprawna. Co się dzieje po napompowaniu butli?, upust powietrza następuje czy co ?

 

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Po tylu latach to gumowe na pewno, u mnie to była taka gęsta maź i wszystkie otwory tym pozapychane że nie dało się wyczyścić.

A co do nabicia butli to nie pamiętam ile tam powinno nabić (chyba średnia wartość to 6 atm), ale jeśli masz wskaźnik sprawny to jak wchodzi strzałka na zielone wtedy ten zawór za odolejaczem powinien odciąć dopływ powietrza do butli, i powietrze będzie ulatywało otworem w zaworze. Jak ciśnienie w butli spada wtedy i wywiera mniejsze ciśnienie na zawór wtedy znów następuje dobicie butli.

Opublikowano

seweryn20 -> rozbierz zawór upustowy ciśnienia, tu masz na myśli regulator ciśnienia?

 

Roki212-> Ja nie mam instalacji pneumatycznej podłączonej pod żaden wskaźnik. Tzn posiadam zegar od 328 i tam jest miejsce na podłączenie węża od ciśnienia oleju i powietrza.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedz:)

Opublikowano

Witam

 

Jesli w złym dziale to napisałem Proszę nie usuwać postu ale przenieś go do właściwego działu gdyż pierwszy raz piszę tutaj post.

 

Mam problem ze sprężarką dziś ją zdemontowałem od mojego ciągnika gdyż nie tłoczy powietrza.

A gdy jadę ciągnikiem to czasem z tej sprężarki wydobywa się dziwny dzwięk trudno mi go określić do czego on jest podobny.

Nie jestem mechanikiem i pierwszy raz takie coś rozkręcam i po moim rozumowaniu to chyba łożyska gdyż wyraźne sa luzy wokół niego.

Ale po częściowym odkręceniu nakrętki na kole pasowym zaczyna się kręcić cała oś a nie mogę wybić tego tylnego łożyska i dostać się do tego pierwszego.

Tłok chyba dobrze wyglada nie wiem czy tutaj są 3 pierścienie czy wiecej.

 

Moje pytanie brzmi czy ktos juz kiedys rozkrecał i naprawial sprężarke.

Jak odkrecic jakimis specjalnymi narzedziami

Czy to trzeba jakos od korbowoda odkrecic

Czy w spręzarce sa jakieś zawory jesli tak to czy jakos trzeba je wyregulowac

 

Prosze o wszystkie rady i uwagi ktore pomoga mi w złożeniu sprężarki

 

Niżej umieszczam linki do pięciu zdjęć tej sprężarki byście mogli fachowym okiem cos powiedziec

 

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie-1J_naehswa.JPG/

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie-2J_naehsaa.JPG/

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie-3J_naehsqw.JPG/

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie-4j_naehaph.jpg/

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie-5j_naehapn.jpg/

 

Z gory dziekuje za wypowiedzi

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pierścienie raczej bym już wymienił- wyglądają na solidnie starte.

Co do łożysk To musisz najpierw zdjąć koło pasowe. Żeby odkręcić nakrętkę na wale musisz zablokować za koło pasowe po prostu. Jak koło będzie zdjęcie, to odsuwasz tą pokrywę za nim i masz wyjęty wałek z tylnego łożyska i je wymieniasz, a przednie zbijasz z wałka razem z pokrywą i wymieniasz. W teorii da się zdjąć korbowód z korby tak, żeby wyciągnąć cały wał na zewnątrz, ale jak jest tak jak w 60tce, to potrafi sie zgiąć przy tym skubaniec :/

Ten korek jest do ewentualnego wyprowadzenia do góry (lub doprowadzenia jeśli zamontujesz odwrotnie zawory - tak jest m. in w C360) Zawory są pod ta pokrywką w której jest ten korek (te 4 śruby w narożnikach). Powinno je być widać przez dziurę po tłoku od spodu.

Opublikowano

Witam.

Zakupiłem sprężarkę/kompresor do swojego c-330-dokupiłem także wspornik. Jakich śrub muszę użyć aby porządnie ją zamontować???

Otwory są na M8 ale jak próbuję wkręcać to nic nie chyta gwintu śruby. Dodatkowo nie widzę gwintu w otworach bloku.... Bardzo prosze o pomoc doświadczonych forumowiczów....

Opublikowano

wspornik już zamontowany ale nie wiem jakiego użyć koła pasowego- moglibyście doradzić??? tak żeby obroty były optymalne.... Posiadam sprężarkę hs11.2x. W sklepach internetowych jest wiele kół pasowych do sprężarki c-330 - nowego i starego typu. które wybrać???? posiadam już pasek 1120mm.

bardzo proszę o pomoc....

Opublikowano

Panowie mam takie pytanie w sprawie sprężarki w c330 a sprawa wygląda tak że sprężarka nie była używana przez parę ładnych lat (10-12 lat) i ostatnio zakupiłem pasek do niej ALE najpierw chciał bym jej zrobić mały przegląd.... Tylko od czego mam zacząć mam zrobić tak jak kolega wyżej rozebrać w drobny mak i ją przejrzeć...?? Czy założyć od razu pasek i zobaczyć czy bije powietrze...? I tam idzie chyba jakiś olej ale jaki.? Dodam że korba kręci się lekko... Czekam na odpowiedzi, Pozdrawiam Łukasz  :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v