Przez
pikas4
Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest to model 25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny od C360 i pompy wtryskowej od c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.
Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.
Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych opon 12.4-28 moja skrzynia jest również szybsza niż późniejsze modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800 redukcyjne 1-1.79, 2-2.6 do jazdy 1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9 ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu 7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia 1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba trzeba było by zmienić zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i na 6 biegu ciągnik jest p jakieś 10% szybszy od standardowej c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg wolniejsze koła zębate, więcej mocy przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da inaczej robić na 1 biegu .
Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około 0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również jak zwiększa się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na mocowaniach poduszek i zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?
Rekomendowane odpowiedzi
JohnDeere 6920
Czytaj dalej »
McCormick mtx
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się