Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak nie będzie dobrze to koła będą latały,zasadą jest to że koła napędowe mają rozbieżność, a bez napędu zbieżność. Stosuje się to po to żeby pokasować luzy które zawsze występują w układzie i gdy będzie ustawione na 0 to przy wyższych prędkościach koła mogą wpadać w wibracje.

Opublikowano

Zła zbieżność nie jest powodem latania kół tylko luzy. Tak samo nie jest zasadą że koła kierowane napędzane mają być na zero czy rozbieżnie a sama zbieżność nie ma za zadanie kasować luzy bo tam żadnego luzu ma nie być. jeśli jest to nie ustawisz geometrii. Ogólnie geometria kół kierowanych ma za zadanie zapewnić jak najlepsze prowadzenie kół po prostej i na zakręcie, zmniejszyć zużycie opon, ułatwić prowadzenie.

Opublikowano

Kolego seweryn20 nikt nie mówi o"kilometrowych" luzach ale jak by ich nie było to przegubem byś nie ruszył i łożyskiem zwrotnicy też, są to luzy nie widoczne gołym okiem które w trakcie użytkowania się powiększają do tego dochodzą naprężenia (odkształcenia) które zachodzą podczas jazdy, dlatego stosuje się; zbieżność/rozbieżność żeby podczas jazdy zbliżyć się do zera, najmniejsze zużycie opon jest gdy koła są na zero tak jak w tylnej sztywnej osi.

Tak mnie kiedyś uczyli ale było to dawno i może się coś w tej kwestii zmieniło.

Opublikowano

To że zawsze jest jakiś minimalny luz to masz racje ale geometria nie służy do tego by to kasować. Jadąc w zależności od warunków czy przednie koła ciągną czy pchają kasuje luzy w jedną lub drugą stronę. Tocząc się luźno tak samo przejeżdżając przez nierówności nawierzchni.

A zbieżność czy rozbieżność jest uzależniona od geometrii zawieszenia... kąta wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy i samego koła i nie prawdą jest że koła przednie napędzane w każdym przypadku są na zero lub rozbieżnie. Prócz równego prowadzenia, zmniejszonego zużycia opon ustawienie geometrii ma wpływ na np. samoczynny powrót kół ze skrętu do jazdy na wprost.

Przestawiając zbieżność na inną niż zalecana nie zauważysz że koła bardziej gonią tylko zaczną się nierówno zużywać opony, będzie się nieprecyzyjnie prowadził po drodze, kierownica może samoczynnie skręcać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez HornetZnawca
      Witam mam problem z prowadzeniem bizona po drodze,cały czas ucieka na lewo lub prawo i trzeba kontrować cały czas,nie potrafi jechać po polu cały czas prosto...Zbierzność ustawiona jest równo,znalazłem takie zdjęcie: http://www.bikepics.com/pictures/2685019/ i na nim jest pokazane że powinny być od przodu do środka jak wy sądzicie i o ile mm do przodu?
    • Przez cccepik
      Witam znajomy ma DF Agrotron 90 z 1999roku problem następuje po zmianie profilu przednich opon z 85 na 70 dodam że tylne opony nie były zmieniane i mają 420/85/38. podobo coś tłucze i szarpie podczas włączania przodu. pytanie moje jest następujące czy da się w tym modelu przestawić stałą kół???
    • Przez Jurasik
      Witam kolegów,chciałbym założyć do 385 na przód koła od stara 660
      Problem w tym że piasta od 80 ma 6 szpilek a felga od stara 8 otworów 
      Pytanie moje to jak to zrobić żeby to jakoś weszło,czytałem o flanszach ale za bardzo nie wiem jak one wyglądają 
      Jak by jakiś kolega miał poratować zdjęciem takiej o to flanszy albo wytłumaczenie jak ją wykonać 
      To z góry dziękuję  
    • Przez areczek00095
      Cześć. Pacjent Same Silver. Zauważyłem że gdy jadę powoli z włączonym napędem po ubitym śniegu/lodzie to raz jedno koło przednie szarpnie to przodu, raz drugie.  Nie słychać żadnych piskow, trzaskow ani nic tylko po prostu tak dziwnie przeskakuje raz jedno raz drugie aż cały przód zatrzesie. Jadąc szybciej tego nie widać, tak samo w głębokim śniegu wszystko  jest okej. Na wyłączonym napędzie nie ma problemu. Zdjalem osłony od wałka podajacego na most i jest tam wyczuwalny luz na tulejkach. Pytanie czy to może to powodować? Tak jakby pod obciążeniem było okej a na pusto szarpalo. Czasami zdarza się że szarpnie kilka razy jednym kołem i raz drugim. Nie jest to systematyczne. Macie może jakiś pomysł? Oleje w moście i zwolnicach zmieniane 300h temu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v