Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem z Belarus 1025 chodzi mi o przedni napęd,jest on załączany na przycisk-elektromechanicznie i gdy jest aktywny to raz koła się kręcą, a raz nie.Nie wiem co może być przyczyną.Może miał ktoś podobny problem i jak go naprawić ?

Opublikowano

U mnie są dwa tryby pierwszy-napęd ciągnie tylko do przodu i drugi-napęd ciągnie do przodu i do tyłu.Wcześniej jak był włączony to ciągną cały czas(czyli jakby nie ma trybu automatycznego).Druga sprawa też myślałem ,że może coś się stało ze sprzęgłem przeciążeniowym ale w katalogu nie znalazłem go i nie wiem gdzie się znajduje.

Opublikowano (edytowane)

Ten model nie ma podpory wału ( tak jak jest w 820, 952 itd ) wiec chyba ma czegoś takiego jak ,, sprzęgło przeciążeniowe '' Ja na sam początek to bym się skupił na zasilaniu etektrozaworu ( czy w ogóle prąd do niego dochodzi, albo gdzieś się kabel poluzował i raz łączy raz nie a kontrolka się może świecić ) Tak wygląda ,, napęd '' przedniego napędu

 

post-17710-0-21254500-1394990839_thumb.jpg

Edytowane przez kamil496
Opublikowano

Rzeczywiście mój błąd, niedoczytałem choć jak teraz patrze na ten plik to aż się sam sobie dziwie, że nie widziałem... Sprzęgło takie jest na pewno a z załączonego przez kolegę wyżej obrazka wnioskuję, że jest umiejscowione na wyjściu ze skrzyni? tak czy inaczej najłatwiej skupić się będzie na początek na sterowaniu i elementach wykonawczych sterowania ze szczególną uwagą na drobiazgi.

Opublikowano

Właśnie ten model ma tylko jeden wałek napędowy.Kontrolka się świeci cały czas gdy jest włączony ,a napęd różnie raz ciągnie a raz nie.Spróbuję z tymi elektrozaworami może to coś da.

Opublikowano

Dokładnie, to wszystko znajduję się w skrzyni. A co do sterowania to z zewnątrz nic nie ma co miało by sterować tak jak przy wom. A jeszcze się zapytam, nie masz czasem problemów z ciśnieniem w skrzyni??

Opublikowano (edytowane)

I masz odpowiedź :rolleyes: Elektrozawory są zasilane olejem skrzyni ( tak, olejem przekładniowym ), najprawdopodobniej może być wina za małego ciśnienia i wtedy pewnie coś nie ,, zazębia '' w przednim napędzie

U mnie jest 9 bar

Edytowane przez kamil496
Opublikowano

Przepraszam ze post pod postem ale czyściłem filtr od skrzyni ,olej nie wygląda zle, myślę że może będzie trzeba wymienić pompę ale mam pytanie czy jest jakaś regulacja da sie zwiększyć jakoś ciśnienie?(bo może pompa być dobra)

Opublikowano

Filtr był bardzo brudny ,po wyczyszczeniu ciśnienie wzrosło ale nie jestem pewien czy będzie już w 100%dobrze.I mam jeszcze jedno pytanie czy warto zainwestować w nową pompę skrzyni biegów (koszt około 180zł)? bo gdy olej jest juz ciepły to napęd nie zawsze ciągnie (to znaczy na wysokich obrotach działa )

Opublikowano

Spróbuj się jeszcze wpiąć w to miejscepost-17710-0-12421900-1403983638_thumb.jpg manometrem, tak jak ja na tym zdjęciu i zobaczysz dokładnie jakie masz ciśnienie na wyjściu. Niestety nie udało mi się dokładnie to sprawdzić, ponieważ skala na manometrze mi się skończyła na 10 bar :D

 

Przypomniałem sobie, że na Af ktoś miał taki problem iż wcale mu nie chciał chodzić przedni napęd. Co się okazało, winnym był ukręcony wałek którego udało się wyciągnąć z przodu ( tam gdzie wychodzi na cardana ), więc obeszło się bez rozpoławiania ciągnika ;)

Opublikowano

A no załóżmy że to wałek tak przykładowo I teraz jak podniosę ciągnik na turze to się koła kręcą czyli to nie powinna być winna wałka ? gdzieś indziej jest problem ,teraz chciałbym sprawdzić te ciśnienie ale muszę zakupić manometr i jeszcze jedno od jakiegoś czasu wspomaganie ciężej chodzi co to możne być?

Opublikowano

Jeszcze raz, podnosisz przodek ciągnika opierając się turem o ziemie i co wtedy ? Kręcisz jedno koło ,, rękami'' a drugie ktoś trzyma, żeby nie kręciło się w drugą stronę i jak wtedy zablokuje oba koła to znaczy że wałek cały. W tym momencie może być tak, że sprzęgło od załączania lekko trzyma a poślizg występuję przy większym obciążeniu i w konsekwencji napęd nie ciągnie. Najpierw to sprawdź to ciśnienie na tej rurce przy tym czujniku ( koreczek wykręca sie kluczykiem 12 ), a jak będziesz kupował ten manometr, to weźmiesz sobie taki do ok 20

bar.

 

Odnośnie wspomagania to tu jest podobny temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53897-wspomaganie-w-mtz-820-ciezko-sie-kreci/

Opublikowano (edytowane)

Dobrze dopóki nie kupię manometru nic się nie dowiem ,a jeszcze dodam ze na liczniku(w kabinie) dalej mam słabe ciśnienie.Na bardzo dużych obrotach ciśnienie wzrasta i jakoś trochę napęd pracuje. :mellow:

Edytowane przez SZWAGIER1999

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , szukam mechanika od silnika d243 Pronar Mtz Belarus , ciągnik to Pronar 82 SA ale silniki mają jednakowe jak inne pochodne modele ... Jeśli ktoś miałby namiary na mechanika to bardzo byłbym wdzięczny . Województwo Śląskie .
    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez gregory81
      Witam wszystkich.
      Mam pytanie odnośnie EGR-u w Belarusach (tak zwana wersja 4) . Jak go się zaślepi to trzeba coś zmieniać w ustawieniach komputera? Może ktoś to już przerabiał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v