Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć. Zbliża się zakup ciągnika, a wiadomo że kupuję się raz na wiele lat, więc nie można tutaj popełnić błędu, więc proszę o pomoc. Ciągnik u mnie musi spełniać dużo zadań. Od prac polowych, przez dużo transportu, prace na użytkach zielonych, aż po ładowacz czołowy..

 

Wziąłem pod uwagę marki takie jak New Holland, Kubota i Mc Cormick.

 

New Holland T6.155. Mało wiem o tym modelu, z dealerem nie rozmawiałem jeszcze. Silnik 6-cio cylindrowy.

 

Kobota M 135 GX. Miałem ją na testach. Spalanie wyszło świetne, bo w pługu Akpil Mix 40 rozstawionym na około 165-170 cm, przy głębokości roboczej 28 cm, na klasie ziemi 3B, orka w listopadzie po kukurydzy na ziarno (dużo resztek pożniwnych) i prędkości roboczej 9 km/h średnio spaliła 9,9 litra na godzinę (mierzone przy tankowaniu, nie są to dane z komputera pokładowego tego ciągnika. Za ten model dealer powiedział mi 300 tyś netto w ful wersji (wraz z tuzem, womem i amortyzacją osi przedniej). Silnik 4-o cylindrowy. Kubota wraz z obciążnikami waży około 5400 KG.

 

McCormick. Obgadywany był model G135 Max T3. Za wersję mechaniczną, czyli skrzynia 18x18 z rewersem mechanicznym, mechaniczny podnośnik, oraz suche sprzęgło dealer powiedział 200 tyś netto, natomiast za wersję z EHR-em, skrzynią 54+18 z rewersem Elektro-Hydraulicznym, i mokrym sprzęgłem powiedziano 207 tyś netto. Dopłata za Tuz i Wom firmy Zuidberg to 4800 Euro netto. Silnik 6-cio cylindrowy. Masa z obciążnikami to lekko ponad 6500 KG.

 

Przyznam szczerze że mi najbardziej przypadł do gustu MC Cormick, szczególnie cenowo, a wyposażeniem wcale nie jest gorszy niż pozostałe ciągniki. W Kubocie średnio podoba mi się to że jest ona 4-o cylindrowa jak na ciągnik o takiej mocy, chociaż wiadomo że w ładowaczu jest to jej atutem, lecz cena jest trochę przesadzona, dlatego średnio jestem przekonany. Natomiast MC i NH dzieli to, że MC spełnia normę Tier 3, natomiast NH Tier 4, co wiąże się z tankowaniem AdBlue, chociaż wiem że nie jest to uciążliwe ponieważ wujek ma ciężarówki z tym systemem i nie stwarza to problemów.

 

A Wy co myślicie o MC? Może polecacie jakieś inne marki? Tylko jest pewne ograniczanie cenowe. Dorzuciłbym do tego składu jeszcze Massey Fergusona 7614, ale cena nie pozwala, ponieważ podstawowa wersja to trochę ponad 300 netto, i tylko 16 biegów przód i 16 tył, natomiast wersja 7615 z 24 przełożeniami jest jeszcze droższa. Jakie są opinie o MC? :)

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

jak ci jest mało biegów 16 i jak kubota sie spodobała dlatego że 4 cyl to może nh t6.160 AC ( czy jak tam ale na bezstopniowej skrzyni albo inny z cnh) i w 300 netto pewnie sie wyrobi z tuz i wom na miekkiej osi i kabinie

Opublikowano

Cenę Kuboty to z kosmosu wzieli. Teraz cennikowo M135GX z amortyzacją po 240000 netto stoi. Skoro pracowałeś Kubotą na 4 cylindrach to chyba masz porównanie z McC i wiesz jak wyszły w spalaniu, i jak sobie radziły w polu. Weź też pod uwagę, że ciężko porównać skrzynię mechaniczną na suchym sprzęgle do PowerShift 8 biegów w trzech zakresach (24/24) z trybem pracy automatycznej. przy cenie ważne jest również wyposażenie. No i jeszcze ważna rzecz, czyli gwarancja. Wagą aż tak bym się nie martwił, bo przy zamontowanym przednim TUZ masz możliwość bezproblemowego dociążenia :)

Opublikowano

Hmm ciezki wybor Kubota jest lekka co w znaczacy sposob wplynie na uciag i nawet przedni tuz tu niewiele da dodatkowo zuzycie paliwa tez wedle opinii uzytkownikow nie jest niskie mozna sprawdzic to w galerii, Mccormick jest ciekawa propozycja szczegolnie z skrzynia powerschift dobra marka dobre wykonanie nawet na zulawach troszke tych ciagnikow pracuje i dobrze sie sprawuja, New holland T6 cena powinna oscylowac kolo Mccormika czyli jakies 20 tys wiecej oczywiscie NH to tez dobra maszyna dosyc przyzwoicie wykonany i w miare oszczedny

Opublikowano

Tej 18x18 w MC nie ma co porównywać do skrzyni w Kubocie, ale z kolei tą 54x18 już tak, ponieważ ta ma mokre sprzęgło i 3 połówki na każdym biegu pod obciążeniem. I jak zrozumiałem z wypowiedzi myślisz że miałem MC na testach. Nie miałem, więc nie wiem jak on w polu jeździ i ile pali :) Co to masy to w pługu było czuć jej brak w ciągniku Kubota. Cene kuboty faktycznie wygórowaną mi powiedział dealer, ale muszę dodać że była to cena z TUZ, WOM i Amortyzacją ośki, krótko mówiąc FULL wesja :) Cena 230 netto za MC to też za ful wersje, tylko bez amortyzacji, ale dealer nawet nic nie wspomniał o dostępności tej opcji w tym modelu. A co do NH, to wie ktoś ile dokładnie wersja t6.155 z EHR, Tuz i wom oraz skrzynia Elektro-command? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez CaseBizon
      Witam co może być przyczyną tego że na komputerze pokazuje że jest otwarta klapa Ale czasami jest dobrze? Przez to zaczyna wcześniej owijac siatka. Który czujnik jest za to odpowiedzialny? Drugim moim problemem jest to że prasa nie liczy wszystkich bel, dzieje się tak jakoś rok po kupnie. Kupiliśmy ja nowa.
    • Gość
      Przez Gość
      witam, ile w przybliżeniu kosztuje wystrojenie kombajnu new Holland do koszenia kukurydzy? heder, sita itd
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v