Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, dalej poszukuję lewego korpusu zwolnicy i lewej pochwy, śledzę allegro i tablica,pl i nic z moich stron nie ma :(. Pozostaje mi kupić nowe części no chyba że ktoś coś ma to odkupię :). I tu mam pytanie zakładał ktoś z Was te niebieskie odlewy? Jak to jest z spasowaniem i jakością ?

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam. Mam prośbę. Może mi ktoś napisać w jakiej kolejności składa się zwolnicę w ursusie c330 bo próbuję ją złożyc ale nie wiem w jakiej kolejności mają iść poszczególne części. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Opublikowano

witam mam pytanie odnośnie chamulców w c-330 jak mają isć szczęki bo jedna jest z krótszą okładziną a druga z dłuszą niewiem jak dać kródsza do tyłu czy do pszody proszę o pomoc

Opublikowano

jak dla mnie to nie pytanie na ten temat bo odpowiedź na to pytanie jest zawarta w TYM temacie i to na pierwszej stronie (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14345-naprawa-hamulcow-ursus-c-330/) w którym zadałeś kolejne pytanie (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14345-naprawa-hamulcow-ursus-c-330/page__st__60#entry1243867) jak dla mnie nie jasne i nie wiem czy na temat, obeznani niech pomogą bo robi się chaos :)

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam pytanie związane z wymianą łożysk piasty tylnego koła w C-330. Piasta wspiera się na dwóch łożyskach - mnie interesuje to większe, zlokalizowane bezpośrednio za uszczelniaczem. I tu moje pytanie do osób, które już wymieniały to łożysko /ja to łożysko wymieniam pierwszy raz/.

Czy bieżnia zewnętrzna tego łożyska musi być ciasno pasowana z gniazdem w zwolnicy? U mnie stare łożysko mogę przy odrobinie precyzji wsunąć w to gniazdo rękoma /bieżnia zewnętrzna widocznie lekko zmatowiona - zapewne od przemieszczania się w tej oprawie/, zaś nowe łożysko stosunkowo lekko mogę montować/wymontować wbijając go młotkiem za pośrednictwem starej bieżni. Zastanawiam się jak to jest w zwolnicach innych niż moja C-330. Wiem, że w niektórych ciężko obciążonych mechanizmach dopuszcza się konstrukcyjnie /i okresowo/ lekki obrót zewnętrznej bieżni łożyska w gnieździe co ma korzystny wpływ na równomierne zużycie tej bieżni, ale nie wiem jak to ma być konkretnie w opisanym wyżej przypadku. Rozważałem już nawet montaż tego łożyska na kleju Loctite, ale postanowiłem się jeszcze wstrzymać i zapytać bardziej doświadczonych ludzi z forum.

Opublikowano

Między łożyskiem, a obudowa w tym miejscu gdzie jest piasta nie może być luzu i łożysko musi ciasno wchodzić. U siebie jak wymieniałem to jak wybijałem stare to musiałem się namęczyć i po naparzać młotem i tak samo jak wbijałem nowe łożyska to szło opornie. Więc skoro masz tam luz i łożysko wchodzi lekko to po prostu wyrobiło Ci gniazdo, jak dla mnie klej odpada bo masz tam za duże obciążenia. Wstawisz je na klej przejedziesz się i potem jak będziesz za koła bujał to będzie chrupało i juz ten uszczelniacz nie będzie trzymał jak złapie luz promieniowy. Te dwa małe łożyska co są na półosi mogą wchodzić lekko. Więc pozostaje zakup nowej obudowy lub jak masz gdzie do zakładu tam obspawają i na nowo obrobią. Tylko patrz co taniej wyjdzie.

Opublikowano

no jak prosto

odkręć koło tylko pod lewaruj go ,od wewnątrz zwolnicy masz dekielek na dwie śruby odkręć go , po zdjęciu jego odkręcasz nakrętkę wału koła bądź dwie śruby (to zależy od typu ) i wyciągasz cały wał koła tam masz łożyska

a przedtem spuść olej ze zwolnicy

Opublikowano (edytowane)

Hej! Po twoim poście rozumiem, że jest to zwolnica starszego typu, tzn. niezmodernizowana. A kolejność składania jest prosta. Kolejno od strony szczęk hamulcowych zakładasz na półoś: 1.bęben hamulcowy, 2.odrzutnik oleju, 3.oring, 4.tulejkę dystansową. Zostawiasz to na razie w spokoju, gdzieś na boku. Następnie do korpusu zwolnicy wkładasz (patrząc od strony koła tylnego): 1.łożysko_a, 2.koło zębate napędzające, 3.łożysko_b, 4.simering. Następnie bierzesz wcześniej odłożoną na bok półoś i wsuwasz do korpusu zwolnicy. Pozostaje założyć na półoś od strony koła: 1.podładkę zabezpieczającą, 2.zakręcić nakrętkę półosi (z głową!), 3. zabezpieczyć nakrętkę półosi przed odkręcaniem, 4. zakręcić pokrywę nakrętki półosi. Tak zmontowaną zwolnicę zakładamy do ciągnika z pomocą dźwigu, albo kilku dobrych ludzi i po ustawieniu kąta, zakręcamy śrubami (również z głową!).

Ważne! Napisałem, że dokręcanie śrub i nakrętek ma się odbywać z głową, tzn. nie za mocno (żadnych przedłużek do kluczy). Jeśli uszkodzisz gwint w zwolnicy, to jest szansa na naprawę, ale stracisz dodatkowo czas, natomiast jeśli uszkodzisz gwint na półosi, to nic go nie uratuje i półoś do wymiany (chyba, że chcesz tak jeździć). Zobaczysz jakie są potem problemy z ciągnikiem.

 

 

Moim zdaniem to zła kolejność składania, po co komu odrzutnik oleju od strony bębna jak tam oleju nie ma???

Jestem na etapie składania zwolnic, jak ktos wie jak to zrobic to prosze opomoc

Edytowane przez awox
Opublikowano (edytowane)

Znajdz sobie schemat zwolnicy i składaj według niego , ja tak ostatnio robiłem i wszystko działa jak trzeba.

Edytowane przez kamyk82
Opublikowano

Znajdz sobie schemat zwolnicy i składaj według niego , ja tak ostatnio robiłem i wszystko działa jak trzeba.

 

no własnie chodzi o to że tez robiłem zgodnie z tym i się leje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v