Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

mam case 5130, mieszkam w gorzystym terenie i spedza mi sen z powiek zjezdzanie z gory z przyczepa.

mianowicie chodzi mi o to czy da sie zalozyc, dorobic hamulec gorski taki jak jest w ciezarowkach??

bylo by to bardzo pomocne tylko czy jest oczywiscie taka mozliwosc.

prosze o pomoc i jaka kolwiek wypowiedz w temacie

dzieki z gory...

Opublikowano

kolego w ciężarówkach jest to retarder mówiąc dokładnie i jest on połączony ze skrzynią także nie wiem czy jest sens zakładać go w ciągniku poza tym retarder po przez komputer łączy ze sobą silnik i właśnie skrzynię biegów. W momencie zjazdu z górki czy nawet puszczenia gazu przy dużej prędkości powoduje hamowanie pojazdu przez skrzynię i daje sygnał do silnika o zmniejszenie obrotów i tym samym dodatkowe hamowanie silnikiem. Tak to w skrócie działa.

Opublikowano

no tak retarder to w nowych ciezarowkach ale w starych jest hamowanie silnikiem maja taki przelacznik przy kierownicy wlaczajac go przymyka sie odplyw spalin, tloki dostaja opor przez co zwalniaja prace... tak mi to wytlumaczyli ze to jest hamulec gorski ale moge sie mylic opieram sie tylko na tym co powiedzieli mi kierowcy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

I Ty chcesz dławić w ten sposób nowoczesny silnik? Ludzie to mają pomysły.

Opublikowano

Nowoczesnym silnikiem bym nie nazwał tego silnika w końcu początek lat 90. Co do sedna sprawy możliwość jest, problem polega na tym że najlepiej jest wykonać nowy kolektor wydechowy z zapadkami co trochę kosztuje i tu są schodu musisz kogoś takiego znaleść i słono zapłacić. Pytanie czy jest to opłacalne. Ja rozumiem bezpieczeństwo przedewszystkim ale... no właśnie

Opublikowano

w ciezarowce jest na kolektorze wydechowym klapka polaczona z silownikiem , ktory ja zamyka i hamuje spaliny jak juz ktos wczesniej pisal. silownik jest pneumatyczny. W ciagniu mysle takie cos dorobic dalo by rade , tylko dac silownik hydrauliczny na jakis elektozawor , przez przelacznik zalaczane, wduszasz silowniczek zamyka klapke w wylocie i hamuje . Podpatrz sobie jak jest to zrobione w ciezarowkach . Dosc proste rozwiazanie.

Opublikowano

no wlasnie czyli reasumujac jest to mozliwe... takie cos jestem w stanie sam wykonac tylko teraz pytanie czy nie uszkodzi to skrzyni albo silnika bo jest to jednak przeciazenie a nie jest on fabrycznie na to przygotowany... ale skoro to sie sprawdza w ciezarowkach ? a zaoszczedzilo by to hamulcow ciagnika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v