Skocz do zawartości

Silnik mtz 55/82/92


JarekPasawski

Rekomendowane odpowiedzi

mój mtz trochę kopcił pod obciążeniem i też mu brakuje parę koni wiem bo miałem wcześniej też mtz 80 i wiem że jak jest zdrowy silnik i wszystko ok to nawet pod obciążeniem nie puści dymku. miałem w zimie robić remont ale teraz poszedł olej z uszczelki pod głowicą i myślę że to dobra okazja by wymienić parę innych rzeczy. na pewno  głowicę dam do sprawdzenia i ew regeneracji, myślałem że tuleje są trochę wyrobione ale po zdjęciu głowicy okazało się że są jak nówki zero progów nie wiem już sam czy wymieniać je na nowe.  wał raczej też jest ok ciśnienie na zimnym silniku 3-4 na ciepłym 2,5-3,5 tak pokazuje zegar bo kontrolka nie wiem czemu zapala się przy minimalnych obrotach na ciepłym i na zimnym silniku czujnik zmieniałem 2 razy i dalej to samo, jaka może być tego przyczyna? dodam że przy ciężkiej pracy trzeba czasem ale nie zawsze dolać ok 1 litra oleju tak na 8-10 godzin roboty, nie jest to chyba dużo ale w starym mtz nie dolewałem nic. już mam go po części rozebrany więc chciałbym go zrobić żeby było już ok. myślę że chyba jednak wymienię te tuleje, tłoki itp bez wyciągania wału chyba że okaże się uszkodzony.  seweryn widzę że się orientujesz w temacie co byś mi poradził?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg tłoki. Pierścienie to najszybciej zużywający się element.  Zdejmij je z tłoka i włóż w cylinder. Nie zdziwię się jak luz na zamku będzie już spory. Ogólnie nie jestem zwolennikiem wymiany samych pierścieni ale jeśli tłok i cylinder są ładne to może warto dać nowe  jeżeli pierścienie maja duży luz na zamkach. Co do ciśnienia oleju to sprawdź prawidłowość wskazania manometru. Może on przekłamuje.

Tym że poszedł olej spod uszczelki głowicy bym się nie przejmował bo zdarza im się to. Będziesz montował nową daj oring w otwór uszczelki którym podaje olej na głowicę. To prawa szpilka przy kabinie. Zobaczysz zresztą po uszczelce ma ona większy otwór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom sworzeń nie jest symetrycznie, w praktycznie każdym silniku ze względu pewne zjawiska oś sworznia przesunięta jest w tłoku w stosunku do osi symetrii tłoka. Dlatego na tłokach są zawdze oznaczenia, jak je montować. Jeśli jeden tłok jest inaczej, to wyciągnij go i zmień kierunek montażu, jak już wszystko rozbierasz.

Warto sprawdzić innym, wiarygodnym manometrem wskazania tego, co masz w kabinie, bo może przekłamywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na rozkład sił przy suwie pracy sworzeń w większości silników  jakie znam jest przesunięty. To, że tego na oko nie widać i można włożyc tłok z korbowodem, nie jest dowodem. Weź suwmiarkę i zrób pomiar dokładny nowego tłoka.

Nie pamiętam juz, dlaczego jest taka prawidłowość, ale ma to związek z siłami dynamicznymi działającymi na tłok w trakcie pracy. Z tego samego powodu cylinder owalizuje się w płaszczyźnie pracy korbowodu.

 

Cytat:

 

Konstrukcyjne przesunięcie osi sworzni względem osi tłoków w silniku spalinowym ma na celu zmniejszenie bocznych nacisków tłoków na gładzie cylindrów

Edytowane przez jahooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że są sworznie  przesunięte ale akurat w tak starych silnikach ciągnikowych to prawdziwa rzadkość. Nie spotkasz tego w żadnym starym zetorze, ursusie a i w ruskim bym się nie spodziewał. 

Najczęściej spotyka się to w benzynach szczególnie tych z krótkimi korbowodami. W starych dieslach to prawdziwa rzadkość. Nie mówiąc o tym że często jest opisany kierunek strzałka skierowana w stronę wydechu czy napis.

W każdym razie może go obrócić jak inne dla pewności bo jak jest w ruskim pojęcia nie mam.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem już wcześniej mój mtz to 552 silnik, ma d 240 tłoki z komorą zawirowania, ale pompa jak kupiłem była na 1800obr, zmieniłem regulator obrotów i obroty ustawione na 2200.

zdjołem dziś misę olejową i okazało się że na wale nie ma przeciwciężarów, ale są miejsca i otwory na śruby by je przykręcić, myślę że to może główny powód tego że silnik gorzej pracował. tuleje są jak nowe, górny pierścień zdjołem  i włożyłem do tulei luz na zamku ok 0,5mm więc też są chyba ok, panewki wał bez śladów zużycia. postanowiłem że dam głowicę do sprawdzenia i zamontuje te przeciwwagi resztę zostawię tak jak jest. a jak bym obrócił ten jeden tłok to nie sprawi to że będzie jeszcze gorzej bo on już tak pracuje kilka lat i może dopasował się tak jak jest. czy te przeciwciężary występują jako części zamienne bo nie widzę tego w necie, ale jutro podzwonię i popytam. 

praca mozolnie idzie bo mam tylko ok 2 godz dziennie czasu, jak poskładam to napiszę czy się coś zmieniło.

a może jeszcze na coś zwrócić uwagę bo ten ciągnik to jakiś składak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie dotyczące rozrządu: czy koło zębate rozrządu to z otworami na którym przestawia się kąt wtrysku różni się w silnikach d 240 i d 50,  60 chodzi mi o rozstaw otworów.

zauważyłem że podstawa korbowodu na pierwszym i czwartym tłoku jest troszkę jakby wycięta na tokarni pozostałe dwie są pełne czy w mtz tak jest czy ma to związek z tym że był wał bez przeciwwag i gdy zmienię na nowy typowy od d 240 będę musiał zmienić te dwa korbowody? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w wadze między stopami korbowodów wynosi ok 20 gram,kompletów razem z tłokami i korbowodami narazie nie ważyłem

 

 post-89357-0-88903000-1416254245_thumb.jpg

 

post-89357-0-47128600-1416254367_thumb.jpg

 

czy to koło zamachowe jest typowe do mtz 82 silnik d 240. jest płaskie tarcza nie wchodzi w głąb koł tak jak w d 50 ale wizualnie trochę się różni od kół do silnika d 240, jutro zamawiam części niewiem czy to koło jest ok czy też jakieś kombinowane?

jakiego producenta wybrać wał i zestaw naprawczy silnika by ciągnik pochodził parę lat, tyle jest teraz tego że trudno zdecydować. 

Edytowane przez grzegorz210182
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Posiadam ciągnik Renault Ares 630 125 km i ostatnio pojawił się problem.
      Po odpaleniu ciągnika z odmy olejowej i korka wlewu oleju leci coś takiego jak para wodna i jest to bezwonne.
      Jaka może być tego przyczyna?
    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v