Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten most który jest stosowany w nowszych belarusach i pronarach np. 82tsa to on ma dyferencjał jak np. w c-360 z tyłu czy co? Bo słyszałem opinię że koła w nim cały czas nawet przy skręcie obydwa ciągną.

Opublikowano (edytowane)

A jak ty sobie wyobrażasz jak długo by pociągnęła oś napędowa bez u. różnicowego. Włącz blokadę i spróbuj skręcić ciągnikiem, tylko zrób to na miękkim to unikniesz remontu. W każdym ciągniku przy skręcie obydwa koła ciągną, różnica polega na różnej prędkości obrotowej kół, to w środku łuku zawsze będzie miało mniejszą prędkość od tego na zewnątrz

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Czyli gdy wszystko działa to gdy jedziemy prosto i jedno koło idzie po asfalcie drugie po błocie to obydwa będą się obracać z tą samą prędkością? Nie tak jak w starych że w błocie szybko a po asfalcie wolniej albo wcale?

 

Czyli gdy wszystko działa to gdy jedziemy prosto i jedno koło idzie po asfalcie drugie po błocie to obydwa będą się obracać z tą samą prędkością? Nie tak jak w starych że w błocie szybko a po asfalcie wolniej albo wcale?

Opublikowano

No nie do końca. To nie jest blokada stuprocentowa tylko taki wspomagacz. Jeśli jedno jest na asfalcie a drugie w błocie to na koło na asfalcie jest przekazywana taka siła na jaka pozwala przyczepność koła jadącego po błocie. Im to koło łatwiej się ślizga to działa mniejszą siłą na blokadę mechanizmu i słabiej ciągnie koło na asfalcie.

Opublikowano

Belarus 82 i chyba cała reszta nie ma mostu carraro. Te nowsze na skrzyni ZF zdaje się już mają. Mosty mają przeróżne mechanizmy blokady ale w przednim najczęściej spotyka sie mechanizm o zwiększonym oporze wewnętrznym lub blokadę z płytkami ciernymi załączaną hydraulicznie.

Opublikowano

nie wiem jak w nowszych ale wstarszych to tylko sie mowi carraro a tak serio to jest ruski krzyzak, w srodku jest mechanizm roznicowy , Seweryn dobrze napisal jak to dziala . Jezeli 2 kolasa na podlozu takim samym to ciagnie rowno ale jezeli np. jedno kolo jest w powietrzu calkiem bo sie zawiesi , to ciagnie te co jest w powietrzu.

Opublikowano

A jak ty sobie wyobrażasz jak długo by pociągnęła oś napędowa bez u. różnicowego. Włącz blokadę i spróbuj skręcić ciągnikiem, tylko zrób to na miękkim to unikniesz remontu. W każdym ciągniku przy skręcie obydwa koła ciągną, różnica polega na różnej prędkości obrotowej kół, to w środku łuku zawsze będzie miało mniejszą prędkość od tego na zewnątrz

Mylisz się, już kiedyś o tym pisałem na af, iż u mnie dość że przedni napęd za wolno kręci przednimi kołami to na dodatek przy skręcie oba koła kręcą się z taką samą prędkością. Więc za każdym razem na uwrociach w polu muszę wyłączyć napęd ponieważ zawrócenie na 3 na niewielkiej powierzchni jest nie możliwe, a na dodatek bardzo ryją w ziemi te koła

Opublikowano

Ja cos dodam od siebie, mam laki podmokle i ostatnio sasiad prasowam mi sianokiszonke i przy skretach i w ogole nic nir poryl ciagnikiem NH T6010 a ja przy zwozeniu beli Belarusem musialem starac sie wylaczac naped bo dosyc mocno ryl...

 

A powiedzcie mi bo to bardzo wazne - jesli zlapiecie za wal przedniego napedu przy wylaczonym napedzie to o ile stopni mozecie nim obracac reka??

Pytam bo u mnie kest chyba za dyzy luz przekladni glownej a ciagnik ma 510h :( i czesto przy cofaniu np w prawo i ruszeniu w lewo sly hac glosny huk hdziec na przednim moscie...

 

Ja cos dodam od siebie, mam laki podmokle i ostatnio sasiad prasowal mi sianokiszonke i przy skretach i w ogole nic nie poryl ciagnikiem NH T6010 a ja przy zwozeniu beli Belarusem musialem starac sie wylaczac naped bo dosyc mocno ryl...

 

A powiedzcie mi bo to bardzo wazne - jesli zlapiecie za wal przedniego napedu przy wylaczonym napedzie to o ile stopni mozecie nim obracac reka??

Pytam bo u mnie jest chyba za duzy luz przekladni glownej a ciagnik ma 510h :( i czesto przy cofaniu np w prawo i ruszeniu w lewo slychac glosny huk gdzies na przednim moscie...

Opublikowano

To jeśli Pasuje bez przeróbek, poza zapewne przednim mocowaniem osi, to czemu jakoś nie widać żeby to było praktykowane?

Też nie widać żeby ktoś robił sobie elektryczny Wom i blokadę.

Opublikowano

Nie rozumiem o co Ci chodzi?

Jak wiem lepiej, przecież Was pytam, kolega pisze że pasuje więc.... nie rozumiem.

Te elektryczne funkcje też pewnie są do zrobienia skoro jest to samo.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez robert983
      Witam posiada ktoś prasę z wiązaniem na siatkę i mógłby zrobić dokładne zdjęcia mocowania wałków ,mechanizmów pod klapami ,chodzi o model ze zdjecia poniżej,to tej podobne są: praire, rekord,omas, 
      Kupić oryginalnego aparatu to raczej nie kupi? 

    • Przez Jacek3p
      Witam kolegów to znów ja i drażniący mnie napęd w bizonie z056 i oczywiście te hamulce , chciałbym taki jak w rekordzie i mam okazję taki nabyć tylko czy pasuje i ile roboty z tym i czy da radę i czy ktoś już to przerabiał mam góry i chce uniknąć pękniętej półosi. Jeśli ktoś wie i się orientuje jak to zrobić to proszę o odpowiedzi po żniwach bym to zrobił bo w te już koszę
       
    • Przez center
      Hey,
      Kto mi podpowie skąd ten wyciek w zetorze 7211?  czy to olej czy płyn ? pod ciągnikiem na kapane.  Ubywa mi płynu hamulcowego ale prawy cylinderek nowy i przewód reszta sucho, lewy przewód suchy... Pod spodem  prawa strona skrzyni mokra i spód. miedzy mostem a skrzynią.. z góry dekiel suchy, tylko dołek  przy dźwigniach terenowe szosowe mokry. Czy może to cieknąć z dźwigienek bo jest na nich luz ?
       
      Pozdrawiam!




    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
    • Przez Michalrolnik
      Witam
      Od pół roku jestem właścicielem case 4240. Mam kilka pytań odnośnie jego eksploatacji a mianowicie posiada on elektroniczny wyświetlacz, i zastanawia mnie ile kresek powinno być od temperatury. Standardowo jak się rozgrzeje są dwie kreski, ciężka praca 3-4, a max jest 10 kresek. Przy ilu kreskach lepiej odpuścić trochę gazu? Drugie pytanie odnośnie grzałki jaką kupić i gdzie zamontować na allegro chyba nie ma do typowo tego modelu. A wydaje mi się że przy alternatorze jest zaslepiona do niej dziura w bloku. Zbliża się zima a ciągnik będzie eksploatowany w wycinaku i do wozenia bel. 
      Pizdrawiam
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v