Skocz do zawartości

Turbo w Bizonie


oFsik

Rekomendowane odpowiedzi

a jak w autobusach są tez silniki SW-400, turbo mialy tylko te nowsze autosany a spotykam sie z takimi rzęchami i chodzą -ewidentnie mialy turbo dolozone i jakoś sie turlają po polskich drogach :D

ale czy korbowody zmieniali to nie wiem :D

dziennie przejezdzam ponad 55km to trochę z kierowcami sie gada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie warto. Mam supra również z sieczkarnią i chodzi ok. jak jest bujna słoma to fakt ma ciężkawo i w takim wypadku nie ma on praktycznie żadnego zapasu mocy jednak daje radę a takie eksperymenty jak dołożenie turbo mogą drogo kosztować i nie są to takie proste operacje jak się niektórym wydaje, przynajmniej, te które mają przynieść pożądany efekt bez skutków ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak w autobusach są tez silniki SW-400, turbo mialy tylko te nowsze autosany a spotykam sie z takimi rzęchami i chodzą -ewidentnie mialy turbo dolozone i jakoś sie turlają po polskich drogach :)

ale czy korbowody zmieniali to nie wiem :)

dziennie przejezdzam ponad 55km to trochę z kierowcami sie gada B)

 

Ale one nie pracują cały czas na max rpm :) B)

 

Fabryki sie nie poprawia... :)

 

Oj tak (chociaż nie zawsze :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie z tym spokój. Fabryczny silnik turbo jest tylko wyglądem taki sam jak silnik wolnossący. Inna jest głowica, tłoki, korbowody inny wałek rozrządu. W moim bizonie pracował silnik turbo, kosmicznego wzrostu mocy nie zauważyłem, za to większe spalanie tak. Jeśli oryginalny silnik jest w dobrym stanie to da rade z sieczkarnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wszyscy zapewnie wiedzą wszystkie rekordy miały fabrycznie turbo. ja mam 2 rekordy, fakt, rekord jest silniejszy ale równocześnie więcej pali. jeżeli chodzi o dokładanie turbiny do zwykłego silnika to bym się trzy razy zastanowił, ponieważ koszty założenia i współgrania moga się okazać tak duże, że możliwe jest że kupiłbyś drugi silnik. jestem zadowolony z tego że rekord ma turbo, w Z056 też by dużo dało bo takim kosiłem i czułem niedostatek mocy, tylko czy warto?? ludzie koszą bez turba i też jest dobrze:) ciut dłużej ale kosi. jest też niedaleko mnie egzemplarz Z056 z 1992 gdzie fabrycznie jest wyposarzony w silnik z turbiną. jak kiedyś go wynająłem do koszenia to było widać różnice w ekstramalnych warunkach. podsumowując, z turbina było by na pewno dobrze, ale koszty i kłopoty z jej zamontowaniem według mnie opowiadają się za tym żeby jej nie zakładać. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak w autobusach są tez silniki SW-400, turbo mialy tylko te nowsze autosany a spotykam sie z takimi rzęchami i chodzą -ewidentnie mialy turbo dolozone i jakoś sie turlają po polskich drogach B)

ale czy korbowody zmieniali to nie wiem :)

dziennie przejezdzam ponad 55km to trochę z kierowcami sie gada B)

 

Tyle, że kierowcy tych autobusów nie przekraczają 1500 rpm :) Poza tym właśnie nie wiesz czy były zmieniane korby i tłoki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Turbo w silniku: inne pierścenie, tuleje, tłoki (wyższa temperatura w komorach), głowice w SW400(bez turbo) sa takie jak w SW680(z turbo). Fakt spalanie na poziomie 17l/h (bez turbo ok15), ale "plusy" koło 20KM więcej. W Płocku nie zastanawiali się nad sieczkarnią konstruując Bizona sami mamy ZO-56, w tamtym sezonie pękła rurka od pompy olejowej :angry: i obruciło panewkę na korbowodzie; silnik do roboty, nowy wał i przy tej okazji jak jest silnik wyciągnięty sam się zastanawiam nad sprężarką. Trzeba tylko zapewnić jej odpowiednie smarowanie no i w/w części wymienić na nowe. Jak byśmy zamontowali to odezwę się i powiem jak chodzi, no oczywiście w sezonie :rolleyes: Turbo jest najlepiej zakładać do silnika w którym chce się przeprowadzić generalny remont. Bo jestem zdania, że jak silnik chodzi i ma te 3,5-4at. to nie ma sensu się pchać w to, bo to drogi interes <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Turbo w silniku: inne pierścenie, tuleje, tłoki (wyższa temperatura w komorach), głowice w SW400(bez turbo) sa takie jak w SW680(z turbo). Fakt spalanie na poziomie 17l/h (bez turbo ok15), ale "plusy" koło 20KM więcej. W Płocku nie zastanawiali się nad sieczkarnią konstruując Bizona sami mamy ZO-56, w tamtym sezonie pękła rurka od pompy olejowej :angry: i obruciło panewkę na korbowodzie; silnik do roboty, nowy wał i przy tej okazji jak jest silnik wyciągnięty sam się zastanawiam nad sprężarką. Trzeba tylko zapewnić jej odpowiednie smarowanie no i w/w części wymienić na nowe. Jak byśmy zamontowali to odezwę się i powiem jak chodzi, no oczywiście w sezonie <_< Turbo jest najlepiej zakładać do silnika w którym chce się przeprowadzić generalny remont. Bo jestem zdania, że jak silnik chodzi i ma te 3,5-4at. to nie ma sensu się pchać w to, bo to drogi interes :rolleyes:

Masz racje to wszystko musi być inne tłoki pierścienie i korbowody. Myśle ze to za drogi interez bo my sie pytaliśmy bo chcieliśmy założyć do zetora to jak nam koleś powiedział to już nam się odechciało ale zawsze można sie zorientować ile to bedzie kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A JA MAM ZAŁOŻONE TURBO DO ZETORA 7211 I PRAWIE TRZY LATA JUŻ CHODZI,FILMIKI W YOU TUBE -ZETOR TURBO-A WIĘCEJ INFORMACJI W ELEKTRODA.PL TEMAT TURBO W C-360-3P GDZIE WYJAŚNIAM CO OD CZEGO I JAK JEST ZAŁOŻONE POZDRAWIAM AGROFOTO NAJLEPSZĄ...?OKARZE SIĘ TO MÓJ PIERWSZY POST;)

Z tego co pisali koledzy wynika że silnik musi być przystosowany a nie kupie turbine pare węży i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Bonex157
      Cześć, 
      Zastanawia mnie czy silnik 3p od mf 255 bedzie pasował bez wiekszych przeróbek do MF tea 20. Ogólnie na 1 rzut oka nie widze różnicy. 
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v