Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam Ursusa C-360 z pękniętym blokiem silnika. Blok pęknoł miedzy cylindrami, bo woda dostała się do oleju przyszedł mróz i katastrofa wiec blok do wyrzucenia. Ursus stoi już dobre 5-6 lat i czas wziosć sie za niego, a jako, że silniki do C-360 ceny się zaczynają od 3500zł wzwyż to może zastąpic by go silnikiem z Lublina (4c90) lub silnikiem Stara (Leyland sw266). Oba wymienione są również czterocylinrowe i znacznie tańsze. Moje pytanie brzmi czy któryś z nich zmieści się pod maskę i czy nie bedzie dużych problemów z dopasowaniem do skrzyni biegów. Wiem że problemy będą bo to jest wiadome ale czy wgl jet możliwe spasowanie tego. Dodam że moj wujek jest tokarzem i frezerem więc będzie miał sporo pracy. Co sądzicie o tym pomyśle. Powiem jeszce że w gre nie wchodzi sprzedanie C360 ponieważ jest w rodzinie dość długo i szkoda by było ją sprzedać. Proszę o Wasze opinie. :)

 

Pozdrawiam! :)

Opublikowano

dać na pewno się da dopasować któryś z tych silników ale pytanie czy warto i jak długo to będzie pracowac

 

Ja na twoim miejscu kupił bym silnik od Zetora i wtedy włożył co c360.

Opublikowano

lepiej kupić nowy blok( o ile silnik był w miarę na chodzie) lub jak kolega radzi nowy silnik od zetora lub c360 3p.

o ile w ogóle założysz inny silnik (mocowanie przedniej osi, obudowa sprzęgła, maska, filtry,bak) to weź pod uwagę że 360 to lekki traktor i tej mocy nie wykorzystasz. Plus zmiana sprzęgła (mocniejsze sprężyny, dopasowanie) moim zadaniem nie warto się w to bawić.

Opublikowano

Kolego w jednym z top agrar była chyba 40 z założonym silnikiem mały lleyland sw 266, bodaj sprzęgło chyba od autosana, trzeba by przejściówki pozakładać, ale jak masz tokarza dlaczego by nie. Jak dopadniesz silnik to próbuj od lublina nie polecam za mała pojemność do mocy i pośredni wtrysk. Z kolei taka przeróbka mija się z celem dla ciągnika jakim jest c360, raz że lekka, nie przełoży mocy na robotę a dwa skrzynia może nie wytrzymać lleyland ma chyba koło 90km. Cieżko doradzic sprzedasz i tak mało dostaniesz wiec ja bym próbował :D

Opublikowano

Blok kupić to około 800-1000zł ( nie klejony itp), ale żeby całość miała ręce i nogi to to dopiero 1/4 wydatków w sam silnik. Trzeba było nowe tuleje tłoki pierścienie. Blok do planowania wał do szlifu , a więc nowe korbowody. Nowe głowice. Koszt remontu silnika wyszedł by ok 3000-3500zł plus robota. Mały leyland to ok 1500-2000zł. Sprzedaż nie wchodzi w gre ponieważ nie kosztuje wiecej niż po cenie złomu. Leyland bez turbinki ma 80KM wiec w tym ciągniku bedzie miał bardzo lajtowo wiec i żywotnośc wzrośnie.


Dodam jeszcze, że traktor nie dostanie wycisku w polu. Bardziej bedzie pracować przy domu tzn praca z rębarką do gałęzi, łuparką hydrauliczną do drewna. Czasem pojedzie gdzies z przyczepą. W polu też coś porobi, ale bardzo mały areał, ale traktor sie mimo wszystko przyda. :)

Opublikowano (edytowane)

Silniki wymienione są może tańsze ale przeróbka już nie będzie. Zrobisz jakąś dziwną hybrydę i przy każdym wyjeździe będziesz się zastanawiał czy ciągnik wróci. 

Ile robisz mth rocznie skoro myślisz że leyland 80 koni wytrzyma dłużej skoro umiarkowanie eksploatowany oryginalny, zadbany i głaskany wytrzyma 6000-8000mtz. A jeżdżąc niewiele zrobisz to może w 15 lat.

Sama skrzynia jest praktycznie na styk do 60 koni. 80 wykończy ja w szybkim czasie. Silnik lublina uchodzi za jednego z największych możliwych syfów. 

Zrób na oryginał. Nie będzie cię to kosztować więcej a ciągnikiem jak się chwycisz wyjedziesz w tydzień. Gwarantuję ci że żaden z twoich pomysłów nie będzie lepszy od oryginału.

Tym bardziej jeśli ma nie widzieć ciężkiej roboty.

Jeżeli już koniecznie chcesz kombinować szukaj silnika zetora czy trójki lub czwórki perkinsa.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Po co ci nowe głowice i korbowody? Przecież obecne można przywrócić do dalszej eksploatacji - słyszałeś o planowaniu? A o wymiennych tulejkach w główkach korbowodów?

Opublikowano

Chyba że tak, jednak i tak podtrzymuje swoje zdanie żeby zostać przy oryginale lub pakować coś z tej parafii (Zetor, Perkins z przystawką) bo wszystko się ładnie pięknie mówi, że tu się złoży, przykręci i będzie cacy, to nie oryginał a zachować osiowości trzeba, o mocowaniu nie wspominając. Do zabawy tym bardziej zniechęca konstrukcja samonośna ciągnika.

Opublikowano

Kolego jak nie chcesz inwestować sporo kasy to pospawaj ten blok, kup co trzeba koniecznie wymienić i nawet 1000zł ci nie będzie potrzebne tym bardziej że ten ciagnik praktycznie do kościoła ci bedzie potrzebny :)

Opublikowano

Tata już sie interesowal regeneracją tego bloku, ale mu powiedzieli że klejenie zwłaszcza miedzy garami nie ma sensu

 

To że ktoś mu tak powiedział nie znaczy że sie nie da wystarczy troche pospawać i poprawić klejem i gwarantuje ci ze jeszcze ciebie przezyje :)

Opublikowano

Mylisz pojęcia. Przednim napędem nie przeciążasz skrzyni bo silnik ma tyle koni ile ma i momentu i nie jest wstanie tego zrobić choć by nie wiem co. Silnik mocniejszy działa z większą siłą na mechanizmy zmniejszając ich trwałość a zwiększając awaryjność. Może 10 koni różnicy nie robi ale 30-ci już na pewno. 60-ka ma i tak kiepską skrzynię. Po 30-tu latach eksploatacji lubi w niej wszystko gonić nawet łożyska w gniazdach. Pomyśl co zrobi 80 koni.

Opublikowano

Po głębszej analizie doszedłem do wniosku, że macie racje i taki projekt nie ma sensu. Chciałbym się jeszcze Was zapytać czy jak bym kupil nowy blok to czy mogłbym dać do niego tuleje ze starego silnika i całość dać do szlifu, planowania, osiowania i ile może kosztować regeneracja pompy wtyskowej?  :) 

Opublikowano

Jeżeli  tuleje i tłoki są w pożądku to czemu nie. Chcesz kupić całkiem nowy blok bo jak nowy to nie trzeba go osiować no i jak tak daleko jest rozebrane to ja bym dał wał do szlifu chyba że olej trzymał idealnie. Do tego zrobić głowice wtryski a regeneracja pompy to zależy gdzie około 500zł 

Opublikowano

Po głębszej analizie doszedłem do wniosku, że macie racje i taki projekt nie ma sensu. Chciałbym się jeszcze Was zapytać czy jak bym kupil nowy blok to czy mogłbym dać do niego tuleje ze starego silnika i całość dać do szlifu, planowania, osiowania i ile może kosztować regeneracja pompy wtyskowej?  :)

 

Pompa max 500zł jeśli środek jest dość dobry to dużo taniej, co do bloku to jak już inwestujesz w nowy to tuleje ja bym wsadził nowe koszt nie tak wielki, a czemu nie chcesz używanego bloku?

Opublikowano

"Nowy" mam na myśli inny czyli używany. Czyli dobrze rozumiem ? Do tego kupionego używanego bloku dać tuleje ze starego silnika i całośc dać do osiowania, planowania i szlifu cylindrów. Bo nie jestem do konca pewny czy cylindry w takim silniku się szlifuje czy raczej nowy zestaw. Wał prawdopodobnie nominał, cały czas leży w oleju. A po takim szlifie wału trzeba dać nowe panewki na wymiar jaki wyszedł na wale i panewki korbowodu chyba nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v