Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Drodzy agrofotowicze mam pytanie związane z założeniem alternatora do 330 no i ma pytanie czy pasek ten co był przy prądnicy morze zostać czy trzeba nowy ???? i czy akumulatory wytrzymują jak cały dzień się jeździ bo słyszałem ze nie wytrzymują i trzeba jeździć na włączonych światłach ????? o i inne pytanie to czy wiecie czemu jak w lato trochę w polu porobił c 330 to akumulatory były wilgotne na wierzchu w okolicach biegunów jak zdejmowałem pokrywy to to zauważyłem ale jak jeździło się nawet bez pokryw to to samo było i klemy się często upalały a nie wiem czemu ale nie wiem czy na to wpływ nie miało to ze tawotem tym zielonym były smarowane jak zakładano je bo podobno tawot pod pływem prądu elektrycznego utlenia miedz ???? zapraszam do wypowiadania się na ten temat i z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Pasek, jeżeli nie jest zużyty to może zostać. Jeżeli napięcie ładowania jest prawidłowe (13,8 - 14,4 V) to akumulatory wytrzymają nawet miesiąc ciągłej jazdy, nie trzeba włączać swiateł. Nie wiem kto taką teorię wymyślił. Naprawdę ludzka głupota nie zna granic. Co do tego, że się robią wilgotne to zależy jakie masz akumulatory. Jeżeli mają one wieczka starego typu uszczelniane masą bitumiczną, to nic nie poradzisz, po prostu tak mają. Te nowego typu z wieczkiem plastikowym nie powinny się robić mokre. I nie smaruj biegunów smarem. Zawiera on sole litu i przyspiesza korozję biegunów. Do smarowania stosuje się TYLKO i wyłącznie wazelinę techniczną. A to, że korodują Ci klemy spowodowane jest tym, że wieczko jest nieszczelne w okolicach biegunów, o tym pisałem powyżej. Mam nadzieję, że wszystko Ci w miarę wyjaśniłem. Poza tym w dziale "Elektryka" jest dużo informacji o alternatorach. Proponuję poczytać. Pozdrawiam.

Opublikowano

Mam problem. nie wiem co mam kupić sobie. czy alternator który wytrzymuje dłużej czy prądnice która jest z reguły lipna i szybko wysiada... Czy podłączenie alternatora będzie napewno bezpieczne???

Opublikowano

a dlaczego jest lepszy jak ma wbudowany regulator? to trzeba będzie od nowszego autka złapać. bo w starych jeszcze regulator był osobno :(

 

też myślałem o prądnicy ale prądnice są bardzo słabe. nie dosyć że mało ładują to na dodatek są nie trwałe. kiedyś jak orałem w nocy to mi światła gasły... ooo i to jest wada prądnicy. nie nadanżała ładować. a grzałem ostro ciągnikiem jak to w urce więc powinna ładować jak głupia.

Opublikowano

ja mam od jakiś 5 lat alternator w C330 i naprawdę warto akumulatory od tego czasu chodzą bezawaryjnie nawet zimą a dodam że mam dwa dodatkowe halogeny z tyłu i dwa z przodu i wszystko jest ok a z podłączeniem nie ma problemu a jeśli już to na forum dużo tematów jest z tym związane

Opublikowano

Ja u siebie mam założony alternator od poloneza tez z wbudowanym regulatorem rok temu na złomie dałem 30zł i ładuje idealnie nie to co stary alternator z osobnym regulatorem :( . Minus musi iść na masę przynajmniej ja mam tak założony.

Opublikowano

Witam.

Kupiłem dzisiaj nowy alternator do mojej c330 (Luckas 70a)

Mam pytanie co do jednego kabelka podłączonego do niego co widać na poniższym zdjęciu. Jestem na 90% pewny że jest to wyjście wzbudzenia i ma iść do kontrolki ładowania, a drugie ramie żarówki do + ze stacyjki (zacisk 30 chyba?) Poprawcie mnie jeśli się mylę jest to kabel do żarówki czy nie?

Co do reszty to sobie poradzę

B+ idzie do plusa do rozrusznika

W to wyjście na obrotomierz co mnie nie dotyczy

 

Zdjęcie usuwam bo za duże było a poza tym już zamontowałem ;)

Opublikowano

Bobrze mówisz powinno być oznaczenie D+.

Od alternatora do kontroli od kontrolki do + po stacyjce "15".

 

Jak już zamontujesz daj znać jakie jest napięcie w czasie pracy,

ciekaw jestem jak spisują się te alternatory Lukasa.

Opublikowano

Zamontowałem ;)

W porównaniu ze starą prądnicą jest wiele wiele lepiej. Dokładnie nie mierzyłem napięcia w każdym zakresie obrotów wiem tylko że jak stał na światłach (krótkich) obroty 1600 to miał 14.20 V Na wolnych obrotach bez świateł 13.10 V

Co mnie zadziwiło to to że kontrolka zaczyna się leciutko żarzyć dopiero jak silnik prawie gaśnie na obrotach 500-550.

Jeszcze jedno co do alternatora- czytałem gdzieś na forum że podobno "lukasy" są awaryjne a części do nich trochę drogie, kupiłem go bo gwarancja jest na rok i tani był- 135zł dałem za nowy, (wiem że można szukać po szrotach np. od poloneza za 50zł ale u mnie jest tylko jedno złomowisko a w dodatku samochody przychodzą bez alternatorów)

Opublikowano

Nie wiem jak w Ursusie, ale czasem może pojawić się konieczność przełożenia przewodów na wskaźnikach (mogą pokazywać "w tył"). Żarówkom jest wszystko jedno, więc w lampach nic nie musisz kombinować.

Opublikowano

ja zakładałem nowy alt z regulatorem i tylko przełożyłem + z - , a poza tym to tylko jeden kabel do kontrolki ładowania i prądowy na zacisk + od akusa , z reszta dołaczona była instrukcja jak podłączyc .... i udało mi sie <_<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v