Skocz do zawartości

Problem z EHR w Fendt 300 [połączone]


lukash1986

Rekomendowane odpowiedzi

FENDT 312 LSA 91r

Nie działa EHR , a mianowicie żadna kontrolka się nie zapala :/ bezpieczniki sprawdzałem są ok ... Gdy go uruchomię kontrolka dignasone na początku ciut się "przyświeca" lecz powinna dużo jaśniej świecić ... Czy może być to spowodowane że się kable stykają co idą do bolca od ramion ? Bo jak grzałem bolec (od siłownika) mogła się stopić izolacja ... Pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku to nie jest Ciapek ! I nie oczekuję odpowiedzi może , chyba , albo ! i to nie jest kontrolka od ładowania tylko od kodów błędu ! Myślę ze nawet nigdy nie siedziałeś w FENDTzie ...

 

Czekam na podpowiedzi od użytkowników / Mechaników FENDT

 

 

 

 

 

 

Problem rozwiązany :) Powodem były przetopione izolacje na kablu które robiły zwarcie :/

Edytowane przez MrJCBx7m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdz pierwsze jakie jest napięcie na sterowniku. Podejrzewam ze na zasilaniu masz problemy. Jeżeli jeden bolec pomiaru siły jest zepsuty to ehr i tak dalej działa. Sprawdz jeszcze wtyczkę od czujnika wysokości podnośnika. Jeżeli tam nie łączy ehr nie bedzie działał. Ja osobiście stawiam, że masz problem z zasilaniem. Jak bedziesz potrzebował schemat pinów sterownika to daj znać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też zapala się lampka ta od błędów na liczniku to jest b-e w kułku raz świeci jasniej a raz słabiej a i wcale czasem nieświeci wydaje się że wszystko działa normalnie to oco to może chodzić

czy soś nie łączy?

Edytowane przez grzen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w temacie załączam zdjęcie panelu EHR.czy jeśli to mozliwe moglibyście napisać mi w miarę możliwości jak tym panelem się steruje.Narazie do czego doszłem to:

1.dźwignia jest od opuszczania i podnoszenia

2.pokrętło jest od ustawiania wysokości podnoszenia

6. pokrętło jest od ustawiania szybkości opadania

interesuje mnie od czego są pokrętła 4,5,7 i przełącznik 3

proszę o odpowiedzi jeśli to możliwe

.post-50499-0-70921700-1398947113_thumb.jpg

Edytowane przez slawek600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie 2 jest od regulacji głębokości narzędzia...7 jest od wysokości podnoszenia, 3 jest od przełączania sterowania wewnątrz-zewnątrz(błotniki), 4 jest od regulacji pozycyjna siłowa, 5 w nowszych nie ma ale to jest chyba jakas regulacja reakcji, 6 tak jak piszesz. Tak nawiasem dlaczego przy kupnie traktora nie weżmiesz ze sobą osoby która się na tym zna i ci to posprawdza czy te wszystkie funkcje poprawnie działają? Kupujesz maszyne na której kompletnie się nie znasz i możesz się nie źle władować, bo nie posprawdzasz wszystkiego... Potem sa fajne tematy na forum kupiłem traktor i nie działa w nim... :ph34r:

Edytowane przez JD1052
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedż.A ciągnik kupuje od naprawdę dobrego znajomego i naprawdę żaden spec mi nie jest potrzebny do oceny stanu. Sam właściciel na początku powiedział mi co było w nim robione(hamulce,sprzęgło no i był malowany) ,na liczniku ma 12tys i naprawdę na tyle wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kontrolka diagnozująca na środku ehr-u najpierw miga 3 razy później 7razy no a podnośnik nie wykazuje żadnego znaku życia. Gdzie szukać rozwiązania problemu, proszę o pomoc.

Fendt 309 nr vin1862520282 rok produkcji 1992.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam traktor marki Fendt 311 LSA Farmer Turbomatic, rok produkcji 1985. Mam problem z EHR. Siałem nim zboże agregatem uprawowo-siewnym i do końca pracy było wszystko dobrze, po zakończeniu pracy zgasiłem traktor z lekko uniesionym agregatem i opuszczonym siewnikiem na hydropaku. po oczyszczeniu maszyny, odpaliłem silnik i spojrzałem na panel EHR (Zdjęcie 1), a na nim świeciły się jednocześnie dwie kontrolki od opuszczania i podnoszenia, coś mi to było podejrzane, więc chciałem zobaczyć czy podniesie lub opuści i od tamtej pory już nie podniósł ani nie opuścił, jedynie mechanicznie. Sterowanie podnośnikiem z błotników działa normalnie. Nawet serwis był i nie dał rady naprawić ponieważ nie mieli do tego przyrządu (co to za serwis) stwierdzili niby, że to będzie kondensator na płytce do wymiany, ale oczywiście oni go nie posiadali (bo najlepiej kupić nową płytkę, ceny nowej płytki to już nawet pisał nie będę), wypisali fakturę i sobie pojechali. Oddałem płytkę do elektronika który wymienił ten kondensator, wkładam do ciągnika nadal to samo, znowu oddałem płytkę do elektronika wymienił monolityczne układy scalone i nadal to samo. Lecz po przytrzymaniu przekaźnika palcem EHR działał tak jak należy, kontrolki się nie świeciły, a po puszczeniu przekaźnika to samo. Proszę o rady czy wina może być w sterowniku (płytce) czy gdzieś indziej.  Co to może być przyczyną tego, bardzo proszę o odpowiedzi, za co góry dziękuje.

post-141136-0-68973100-1417375496.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Fendt 311 88r i taki problem: czasami po podniesieniu maszyny "ciężkiej"( brona talerzowa z hydropakiem + siewnik  lub pług 4 skibowy obrotowy) zaczyna świrować nagle opuszcza i znowu podnosi dopiero po przesunięciu na pozycję stop uspokaja się. Czy ktoś wie w czym może być problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam traktor marki Fendt 311 LSA Farmer Turbomatic, rok produkcji 1985. Mam problem z EHR. Siałem nim zboże agregatem uprawowo-siewnym i do końca pracy było wszystko dobrze, po zakończeniu pracy zgasiłem traktor z lekko uniesionym agregatem i opuszczonym siewnikiem na hydropaku. po oczyszczeniu maszyny, odpaliłem silnik i spojrzałem na panel EHR (Zdjęcie 1), a na nim świeciły się jednocześnie dwie kontrolki od opuszczania i podnoszenia, coś mi to było podejrzane, więc chciałem zobaczyć czy podniesie lub opuści i od tamtej pory już nie podniósł ani nie opuścił, jedynie mechanicznie. Sterowanie podnośnikiem z błotników działa normalnie. Nawet serwis był i nie dał rady naprawić ponieważ nie mieli do tego przyrządu (co to za serwis) stwierdzili niby, że to będzie kondensator na płytce do wymiany, ale oczywiście oni go nie posiadali (bo najlepiej kupić nową płytkę, ceny nowej płytki to już nawet pisał nie będę), wypisali fakturę i sobie pojechali. Oddałem płytkę do elektronika który wymienił ten kondensator, wkładam do ciągnika nadal to samo, znowu oddałem płytkę do elektronika wymienił monolityczne układy scalone i nadal to samo. Lecz po przytrzymaniu przekaźnika palcem EHR działał tak jak należy, kontrolki się nie świeciły, a po puszczeniu przekaźnika to samo. Proszę o rady czy wina może być w sterowniku (płytce) czy gdzieś indziej.  Co to może być przyczyną tego, bardzo proszę o odpowiedzi, za co góry dziękuje.

 

Kolego miałem kiedyś taki przypadek uszkodzenia sterownika, że nie załączało owego przekaźnika, winny był tranzystor który był po prostu przebity i dawał cały czas ten sam potencjał na drugą nogę przekaźnika, niech ten elektronik sprawdzi tranzystory i przeczyści styki przekaźnika jeszcze dla pewności, jak byś podał jeszcze numer bosch tego EHR-u to coś może pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam Fendt-a 311 lsa turbomatic 89r i mam problem z EHR, a mianowicie nie chce mi opuszczać do dołu tuza tylko mryga szybko pomarańczowa lampka :/ do góry jest wszystko w porządku podnosi i podczas podnoszenia świeci się czerwona lampka  :) mogę dodać że na tuzie mam obciążenie.. a EHR 3 to chyba jest , z góry dzięki za odpowiedź  :) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam Fendt-a 311 lsa turbomatic 89r i mam problem z EHR, a mianowicie nie chce mi opuszczać do dołu tuza tylko mryga szybko pomarańczowa lampka :/ do góry jest wszystko w porządku podnosi i podczas podnoszenia świeci się czerwona lampka  :) mogę dodać że na tuzie mam obciążenie.. a EHR 3 to chyba jest , z góry dzięki za odpowiedź  :) pzdr

 

A czy z błotników też nie da się opuścić? Owa dioda sygnalizuje załączenie elektrozaworu od opuszczania, jeżeli miga to znaczy że uszkodzone masz albo końcówki w sterowniku albo sterowanie nimi wariuje... ale opisz jeszcze jak doszło do awarii, czy tak samo z siebie nagle, czy nie było spawane nic na ciągniku lub palony z rozruchem? a czy próbowałeś różne ustawienia pokręteł sterowania na panelu? napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z błotników też nie da się opuścić? Owa dioda sygnalizuje załączenie elektrozaworu od opuszczania, jeżeli miga to znaczy że uszkodzone masz albo końcówki w sterowniku albo sterowanie nimi wariuje... ale opisz jeszcze jak doszło do awarii, czy tak samo z siebie nagle, czy nie było spawane nic na ciągniku lub palony z rozruchem? a czy próbowałeś różne ustawienia pokręteł sterowania na panelu? napisz coś więcej.

 Z błotników podnosić podnosi ale opuszczać już nie chce:( Przy ciągniku nic nie było spawane a problem zauważyłem po zimie, ciągnik umyty jak przed zimą i wstawiony do garażu, a zimą nie używałem ehr-u więc nie wiem dokładnie kiedy to się stało :/ mogło się przyczynić do tego mycie ciągnika? a z pokrętłami to próbowałem na różne sposoby:) to z czym może być problem??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło nalecieć wody we wtyczki, więc to sprawdź. Jeżeli będą ok do samego sterownika to albo uszkodzony sterownik, a w nim końcówki drivery lub nimi sterowanie, potencjometr w panelu sterującym lub czujnik pozycji. Tylko nie wymieniaj wszystkiego na pałę aż znajdziesz przyczynę tylko jeżeli dysponujesz miernikiem to musisz dokonać pomiarów opisanych przeze mnie elementów i podanie wartości to coś postaramy się określić. Albo weź kogoś kto się zna i usunie ci usterkę. Możesz też podesłać do mnie sterownik i panel, nie jest to problem wymontować, i mogę Ci to sprawdzić i naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez robek83
      witam 
       
      mam fenda 312 lsa był oryginalnie  na oponach przód 600-65-38 tył 480-65-28 . Teraz tył 580-70-38  bierznik okolo 80% a przód 16.9/14-28 20% do wymiany .Czy to sie zgrywa teraz. Jesli nie to jakie opony na przód?.
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez _Marcin_
      Witajcie,
      Mam pewien problem z Fendt Farmer 311 Turbomatik.
      Po odpaleniu, zmianie kierunku jazdy i wciśnięciu sprzęgła od razu jest blokowany pedał sprzęgła. Oznacza to niespełnienie jakiegoś warunku tylko jak się dowiedzieć jakiego? Ciągnik stoi, obroty skrzyni poniżej 1000 bo silnik kręci się 680 obr/min. Półbiegi SML przełączają się poprawnie, nie ma w ogóle żadnych błędów, Kalibracja przełącznika SML w gałce biegów, kalibracja półbiegów SML jak i  samego rewersu kończy się poprawnie wyświetleniem OK na wyświetlaczu. Ciśnienie skrzyni bezpośrednio za filtrem wynosi 14 bar, natomiast na przewodzie idącym do chłodnicy oleju (czyli smarowanie skrzyni) wynosi 3,5 bara. Sprawdziłem już przełącznik magnetyczny i czujnik zbliżeniowy przy pedale sprzęgła. Wartości takie jak powinny być. Nie wiem gdzie dalej szukać problemu.
      Dodam jeszcze, że przy zablokowanym pedale sprzęgła rewers elektrohydraulicznie przełącza się poprawnie czyli pod kabiną nie jestem w stanie przesunąć tej wajchy od ręcznego przełączania rewersu dalej niż przesunie się ona sama. A po ręcznym odblokowaniu pedału sprzęgła ciągnik jedzie normalnie - nic w skrzyni nie piszczy, nie stuka - jest "normalnie". Usterka wydaje się być typowo elektryczna ale potrzebuję jakiejś podpowiedzi.
    • Przez Conami17
      Witam, mam problem z fendtem 309. 4 lata dmuchnął uszczelkę , miał przy okazji zrobione gumki pod tulejami , nowe tłoki i pierścienie wrzucone. Teraz ostatnio znowu wydmuchał uszczelkę. Zrobione zostały głowice i wtryski bo lały. Pompa sprawdzana , nie ma jeszcze tragedii. 
      Problemem jest niestety dym siwy z rury wydechowej. Wpada też w kolor niebieski. Są jakieś złe warunki spalania. Ściągałem kolektory nie widać żeby głowice zostały źle zrobione a nie byle kto je robił , firma ma od lat 90 dobra renomę. Ma ktoś pomysł czemu tak jest ? Dodam że na jałowym biegu jak stoi też dymi. Cały czas leci dym. Turbo nie widać by puszczało , zapłon cofany , przyspieszany na cofniętym jest o wiele gorzej. Filtry wymienione , nigdzie w przelotkach syfu nie ma , filtry czyszczone i zmieniane. Zawory regulowane ściślej , i odwrotnie. Dziwi mnie tylko że z odmy nie widać żadnego dymku ani nic nic. Suchy wąż. Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki ale powoli tracę już siły. Kiedyś dymił tylko jak się gaz w podłogę wcisnęło ale te ciągniki akurat na turbosprzegle tak mają. Teraz wstyd nim jechać pustym przez wieś 😂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v