Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Zakładam osobną hydraulikę do tura i chciałbym poznac wasze opinie o pompie NSZ 40. Jest ona dosyć tania ale jaka jest jej awaryjność, czy w ogóle nadaję się do takiego czegoś? Napedzana będzie czołowo od wału korbowego przez sprzęgło kłowe.

Opublikowano

czy aby Napewno się szybciej zuzyje. .. czysty olej i pompa będzie chodzić tyle czasu ze zapomnisz w którym roku ja kupiłeś. przepompuj brudny olej w fendzie to zobaczysz ile pompa wytrzyma i ile kosztuje nowa

zastosuj lepiej nsz 32. nsz40 mam ja wydaje się przy duża. dodam że mam przerobioną hydraulika na przepustowość 100l

Opublikowano (edytowane)

Ta pompa akurat jest w aluminiowej  obudowie i z nią współpracują zębatki. Dla tego ma niską trwałość. Olej nie musi być brudny a pompa zużywa się szybciej.

Gdyby była cala stalowa lub posiadała stalowe wkładki jak ma nsz-32 okrągła jej trwałość była by większa.

Wiem że do zachodnich pompy są drogie. Ale pilnowana służy też dłużej.

 

A tak z ciekawości jeśli to w mtz-cie to po co na wale? Oryginalna pompa nie jest taka mała a można tam założyć większą.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Pytałem kiedyś pod fotką o te pompy ale nie dostałem odpowiedzi. Planuję do 60-tki zrobić niezależną hydraulikę i zastanawiam sie jaką pompę w przyszłości wybrać. Cena NSZ32 jest sporo niższa od tej z cyklopa, którą także rozważam. Doradźcie coś jaką wybrać? Te NSZ32 są płaskie, okrągłe tańsze i droższe więc nie znam różnic.

Opublikowano

Płaska jest mniej trwała zębatki pracują w aluminiowej obudowie. W okrągłej w stalowej wkładce. Ogólnie za te pieniądze brać i niczym się nie przejmować. Zrób osobny zbiornik na olej do tej pompy a nie ze skrzyni. Przedłużysz życie całej hydrauliki.

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/wymiana-pompy-hydraulicznej-w-pronar-mtz,50617.html

Opublikowano

Osobny zbiornik już pospawany. Trzeba tylko wspawać króćce ssący i powrotny oraz kupić filtr. Czy podstawa z  filtrem przykładowo od 60-ki będzie dobra do takiego układu? W 80-kach właśnie jest taki filtr do zewnętrznej hydrauliki. Z tego co wyczytałem to króćce powinny być wspawane od góry i rurką przedłużone do samego dołu zbiornika. Powrót ma być właśnie na dole, żeby nic się nie pieniło. To prawda czy mogę wspawać tylko nypel na dole do pompy a powrót wspawać u góry?

Opublikowano (edytowane)

Trudno powiedzieć olej hydrauliczny i tak się nie pieni ale faktycznie mogą się tworzyć bąble powietrza które wciągnie pompa.  Zrób tak żeby powrót był poniżej poziomu oleju dla świętego spokoju. 

Filtr oleju załóż porządny na powrocie do zbiornika. Gdzieś widziałem fajny jak znajdę to zapodam. Cały układ masz czysty to będziesz go wymieniał raz na kilka lat.

http://truck-tychy.pl/p14909-glowiczka-filtra-oleju-hydraulicznego.html

Wiem że drogie ale warto.  Przykręcasz go na powrocie, zakładasz wkład których jest pełno i po sprawie. 

W nowych rusach i chyba zetorach zdaje sie jest taki założony. Gdzieś widziałem kompletny nie mogę na niego wpaść.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

To akurat nie jest takie drogie. Wystarczy wtedy jakikolwiek wkład (filtr wymienny)do układów hydraulicznych? Czy pompy NSZ maja wystarczająco dobre ułożyskowanie, żeby można było na niej złożyć koło pasowe na pas zębaty czy lepiej zrobić przystawkę? Pytam, bo o ile w 60-ce pompa będzie do czoła wału i problem przystawki jako takiej znika to w miniładowarce, którą zacząłem budować chcę zamontować właśnie na pasie zębatym, żeby zmniejszyć obroty i nie obciążać silnika i pompy. Mała ilość miejsca też nie jest bez znaczenia.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi! Pompa bedzie montowana w Ursusie 914, będzie osobny zbiornik na olej, filtr ssawny oleju w zbiorniku, i filtr na powrocie oleju do zbiornika. Czyli lepiej będzie jeśli zamontuje okrągłą pompe z wkładkami NSZ 32  o niższej wydajności ale większej trwałości od NSZ 40. Czy na tej pompie jest jakaś strzałka, która wskazuje kierunek obrotów?

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie ryzykował bym obciążania osi pompy naciągniętym paskiem klinowym. Lepiej zrobić podstawę z łożyskami.

 

Co do kierunku czy strzałek pompa jest opisana prawa lub lewa.  Ogólnie trwałością bym się nie przejmował. Jeżeli potrzebujesz 40-ke kupuj.

 http://www.wph.pl/pz3.htm

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v