Skocz do zawartości

nalewanie opon (bieżnikowanie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w moim ciągniku już jest bardzo mało bieżnika, opony są wysokie i szerokie, dowiedziałem sie ze za jedna przednia trzeba zapłacić ok 1500zł, nie mówiąc już o tylnych. Ostanio usłyszałem ze można na stare nalewać na nowo bieżnik, co o tym sadzicie,zdaje to egzamin w ciągnikach,jaka jest trwałość takich opon ?????????????

Opublikowano

Powiem tak- mam u siebie w c-360 opony bieżnikowane z tyłu i można powiedzieć że jestem zadowolony. Mimo, że już trochę warstwa nalewana zaczęła odchodzić to nadal zdaje egzamin a oponki trochę lat już maja i swoje odjeżdziły. Biorąc pod uwagę różnice ceny między nówkami i nalewkami to jest to dobre rozwiązanie.

Opublikowano

Nalać można tylko opony względnie nowe. Jeśli dobrze pamiętam to do 5 lat.

 

Z nalewkami jest różnie. Najpierw kupiliśmy przednie do 914. Po roku zaczęły pękać z wierzchu. Zanim zauważyliśmy pęknięcia kupiliśmy także nalewki na tył do 914 i do 355. 914 sprzedaliśmy więc nie wiem co się dalej z nimi działo. Przy 355 jedna nam pękła po 1,5 roku. A druga chodzi do dzisiaj.

Opublikowano
Nalać można tylko opony względnie nowe. Jeśli dobrze pamiętam to do 5 lat.

Dotyczy to opon samochodowych, karkasy skupywane przez firmy robiące nalewki nie mogą być starsze niż 5 lat. Podyktowane jest to względami bezpieczeństwa. Nie wiem jak ma sie to do opon rolniczych ale napewno jeśli guma jest w kiepskim stanie to nikt na niej nalewki nie będzie robił.

Opublikowano

Przy ciągnikach też jest 5 lat. Bo jak by nalali starszą to by gwarancji na ni nie dali. Też chcieliśmy żeby nam nalali nasze. To właśnie powiedzieli że max 5 lat :rolleyes:

Opublikowano

Mam zamiar kupić nowe opony i cena opon nalewanych jest o ponad 50% niższa od normalnych i także jest gwarancja na 12 miesięcy więc kusząca propozycja.

Opublikowano

Słyszałem że gdzieś koło Chełma w lubelskiem jest firma która przyjeżdża na miejsce do rolnika z oponami i dają nalewajki nowe a zabierają stare. i wię kszość ludzi bardzo ich chwali.

Opublikowano

Dobra nalewka nie jest zła :) U mnie w C330 siedzi nalewka już z 20 lat i jeszcze dobrze się trzyma. Niech + za nalewką będzie fakt, że dużo takich nalewanych opon jest stosowanych w naczepach od tirów, a tam jak wiadomo nie małe są obciążenia i przebiegi.

Opublikowano

Witam, przymierzam się do kupna opon do mojego ciągnika, jak każdy wie nie jest to mały wydatek. Przeglądając oferty opon natknąłem się na bieżnikowanie opon rolniczych. :) Jak myślicie jest to warte zachodu czy lepiej sobie głowy nie zaprzątać? Jeżeli ktoś takie oponki ma w swoim użytku chciał bym a by się podzielił swoimi doświadczeniami z tymi czarami. :) Jeżeli ktoś nie ma, to niech się podzieli chociaż poglądami na ten temat, będzie mi lepiej się nad tym zastanowić. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v