Skocz do zawartości

Znalezione na allegro [i nie tylko] NOWY SEZON


mariuszd93

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, stempos1980 napisał:

@solek01-coś do ciebie. Wychodzi że Rolnik nie handlarz https://www.olx.pl/oferta/international-1055-CID757-IDxd5Pe.html

No mam takiego na oku i jeszcze forda 7700 i zastanawiam się który byłby lepszy. Ford 90KM ma 4 cylindry i turbo ten international 100KM,6 cylindrów i chyba wolnossacy. Który powinien być oszczędniejszy w paliwie? Do Internationalów widzę jest więcej częsci używanych w ogłoszeniach

 

Edytowane przez solek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solek01 napisał:

2 godziny temu, stempos1980 napisał:

@solek01-coś do ciebie. Wychodzi że Rolnik nie handlarz https://www.olx.pl/oferta/international-1055-CID757-IDxd5Pe.html

No mam takiego na oku i jeszcze forda 7700 i zastanawiam się który byłby lepszy. Ford 90KM ma 4 cylindry i turbo ten international 100KM,6 cylindrów i chyba wolnossacy. Który powinien być oszczędniejszy w paliwie? Do Internationalów widzę jest więcej częsci używanych w ogłoszeniach

 

spalanie mniejsze bedzie w golej szostce. uturbione pala wiecej. choc baaardzo duzo zalezy tu od Ciebie i Twojej prawej stopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ACoCieTo napisał:

Dałoby rade czymś podobnym sensownie robić w ścierni, czy tak jak starymi polskimi zawieszanymi - lepiej nie zawracać sobie głowy?

https://sprzedajemy.pl/talerzowka-brona-talerzowa-2-5m-2x9-rumia-2-e30984-nr54404299

Oglądałem ją ponad rok temu i miał wtedy 2 szt tej samej firmy. Niestety nie można było się dogadać. Jak widać woli trzymać na podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jacek1296 napisał:

Kasować luz na panewkach drewnianych, to trzeba nie wiedzieć z czym ma się do czynienia. Jak dociągniesz i nie zostawisz luzu to nie dziwne, że Ci się grzeje i wałek wyciera. Tak robią wszyscy wychowani na bizonie, tymczasem tam ma być luz. Nic się nie grzeje. Tyle lat claasy chodziły i chodzą na drewnie i jest dobrze, tylko "domorosłe inżyniery" poprawiają fabrykę. Mam 88 21-letni i panewki fabryczne.

Ty nie mierz wszystkich swoją skalą nie każdy jest tak głupi. Sama powierzchnia styku panewki jest nie mała a tarcie+powietrznia= temperatura. Część temperatury odprowadzi wentylator sit ale tylko tylnego wału. Dodatkowo duża powierzchnia panewki stawia duży opór co dla łożyska jest praktycznie zerowe- możesz tego nie wiedzieć ale ja mam szkołę w tym kierunku. Zastosowanie wszelkiego rodzaju łożysk/tulej ślizgowych jest zasadne gdy mamy cykliczne  ruchy, jeżeli jednak jeżeli jest to ruch stały i ze znaczmy obciążeniem i obrotami wymagane jest ciągłe smarowanie. Panewka wytsąsacza wykonana jest ze specjalnego materiału nie raz syntetyczno-mineralnego- tłumacząc to na polski to takie tworzywo samosmarne (bardzo dawno temu był to kawałek drewna który leżakował w oleju) lecz taka panewka z wiekiem traci te właściwości.

  Ilu jest takich co użytkują maszyny i nie sprawdzają stanu poszczególnych elementów. Kasowanie luzu panewkach mija się już czasami z celem bo zazwyczaj jest to już takie jajo że w jednym punkcie jest luz a innym się blokuje. Uważasz że jak coś inżynierzy wymyślili to jest to dobre- silnik zamontowany w kombajnie za kabiną wg ciebie nie lepiej żeby był za zbiornikiem? 

Przy wymianie w kombajnie który ma układ wytrząsaczy na panewkach wymaga wymiany całego wału wraz z panewką (nie ma możliwości wymiany poszczególnych elementów) koszt to minimum 2500zł  gdzie panewka to zwykła sklejka a wymiana łożyska to pewnie ze 100zł zależnie od zastosowanego rozwiązania zazwyczaj jest to łożysko samonastawne ze stożkiem wewnętrzny do centrowania- mówimy tu o częściach nie z ASO

Tu widzę że niektórzy piszą że sprawdzają co roku, a ile to roboty czasami, a mimo to uważają że jest to dobre rozwiązanie- na tamte lata, wydajności i obciążenia i technologię wykonania było to najprostsze rozwiązanie. Wyjaśnijcie mi to po co ludzie robią wspomagania kierownicy, napęd 4x4 w c330, 360 przecież fabrycznie tego nie było i co niby to było tak idealne co w tamtym okresie wymyślił inżynier, po co w ogóle powstają nowsze generacje maszyn przecież można to klepać co powstało 20-30 a może i 40 lat temu

 

Edytowane przez macin87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierz wszystkich swoją miarą i nie uważaj z góry za idiotów . Ktoś te panewki zaprojektował, sprawdził, zatwierdził. Działa - działa, to po co psuć. Jak lubisz sobie dokładać roboty, przerabiaj, twoja sprawa.

Jeśli kombajn został zaprojektowany do pracy z panewkami, to znaczy, ze zapas bezpieczeństwa pozawala na bezproblemową, wieloletnia eksploatację, pod warunkiem utrzymania w reżimie technicznym - luzy, smarowanie, przegląd co X godzin.  Dla mnie nie ma żadnego problemu  - w moim kombajnie działa prawidłowo.

Dywagacja jest taka sama, jak z wariatorem młocarni w Bizonie - jednym działa bez problemu wiele lat, innym się od tego kombajny palą. Jak kto dba, tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niekiedy projekt powstaje już z zaplanowanym budżetem i szuka się tańszych rozwiązań ale i też takich rozwiązań by eksploatacja maszyny polegała też na stałym uzależnieniu się o części zwłaszcza takie które są nienormalizowane czyli dostępne tylko w ASO

A co do bizona polecam obejrzeć na YT reportaż o powstaniu i jaki wpływ miało na wykonanie tego kombajnu w tamtych latach związane właśnie z kosztami, technologią i możliwościami jakie tamten okres dał możliwości inżynieryjne- część osób (krytyków bizona) może w końcu zrozumie że nie były to dobre czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, przybyslawice5211 napisał:

U mnie w sampie nie ma wo gule smarowniczek  z tyłu norweg polewał olejem i był większy luz niż z przodu niepolewane i nieruszane od nowości dalej i ja nie polewam tylko z kontroluje luz przed żniwami i kosze

a znajomy w claasie dominatorze 105 ścisną za bardzo panewki i okręciło wał wytrząsaczy         

generalnie to drewno można nasączyć w jakiejś oliwie i będzie się samo smarowało ale to długi proces technologiczny a te tylne to może narażone na o wiele większe siły i dlategobtak wytarte i może miał smarem smarować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez sintia
      Získání dokumentů EU, pasů, občanského průkazu, řidičského průkazu a lodního průkazu je s naší pomocí snadné. Nabízíme rychlou a efektivní službu, díky které získáte dokumenty, které potřebujete, během okamžiku. Kontaktujte nás https://continentaldocs.com/cs/
      Telegram: @ChooseAn
        E-mail: minskoert@gmail.com
       
    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v