Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

co chcesz poprawic, bo zrobic zeby wogóle działały to jest roboty, a mi nie podoba sięduży skok pedału, te sprężyny na których się ugina pedał usztywniłem nowe szczęki wszystko wyczyściłem, ale w c330 nigdy takich chamulców jak w mf 255 to nie bedzie

Opublikowano

To może szczęki trzeba zmienic, koszt 40 zł jedna strona ale zwolnice trzeba ściągnąc, jeśli są wytarte to ośka może się nawet całkiem obrucic a będzie się ślizgac, bardzo archaiczna jest konstrukcja tych chamulców, ale jeśli nie ma już jak podciągnąc a ośka bardzo już się do przodu stawia przy chamowaniu to w takiej pozycji podciąganie nic nie da bo grzybek rozpierający szczęki juś się tylko obraca a bardziej nie rozpiera szczęk i tylko wymiana szczęk

Opublikowano

a u mnie hamulce działają jak chcą tzn. że to zależy od wilgotności powietrza. Jak jest sucho to i ładnie nieraz zahamuje ale jak jest wilgotno to hamuje silnikiem. Ale czas już zmienić klocki. ;)

Opublikowano
a gdzxie są te kloski w zwolnicy gdzieś

tak no i niestety trzeba zwolnice ściągac prosta sprawa tylko można się przedzwigac

 

ps. lewą ściągałem to wyciągnołem ten wałek ze skrzyni i włozyłem i spoko czy z prawą stroną teżtak będzie ? czy musze pilnowac żeby wałek został w mechaniźmie różnicowym a rozkręcic w zwolnicy i samą zwolnicę bez wałka ściągac? bo jeszcze prawą strone musze zrobic ;)

Opublikowano
tak no i niestety trzeba zwolnice ściągac prosta sprawa tylko można się przedzwigac

 

ps. lewą ściągałem to wyciągnołem ten wałek ze skrzyni i włozyłem i spoko czy z prawą stroną teżtak będzie ? czy musze pilnowac żeby wałek został w mechaniźmie różnicowym a rozkręcic w zwolnicy i samą zwolnicę bez wałka ściągac? bo jeszcze prawą strone musze zrobic :)

 

Z prawej strony musisz uważać, żeby nie spadła piasta blokady mechanizmu różnicowego, najlepiej przed zdjęciem koła właczyc blokade i dzwignie unieruchomić(połozyć na niej coś ciężkiego lub przywiazać ją drutem), następnie odkręcasz zwolnice i wyciągasz razem z półosią, a składasz w odwrotnej kolejności. ;)

 

Ja nie mam problemów z hamulcami w c-330 obydwa biorą równo, na asfalcie czasami zostają dwa ślady :) wpływ na skuteczność mogą mieć też wycieki oleju z pochwy lub zwolnicy, które mogą zaolejać okładziny.

Opublikowano

Macie może jakiś sprawdzony sposób na przerobienie hamulców w 330 aby lżej chodziły i lepiej hamowały?  U mnie cały układ hamulcowy jest sprawny, dobre szczęki, bębny.. nie za olejne a kalamitki przesmarowane...  a i tak ciężko chodzą jeszcze gdzieś się zatrzymać na równym nie problem biorą nawet na ostro lecz na górce dłuższą chwilę w dodatku z przyczepą która dociska ciągnik to już nie jest za ciekawie hamulec trzeba wciskać całą siłą i po chwili noga wysiada. a sprzęgło tak samo ciężko chodzi, macie jaki sposób aby to ulepszyć może jakieś przedłużenie albo coś ?? 

Opublikowano

przypal je trochę podczas jazdy to lepiej będą brały .ja tak zrobiłem ,bo zapomniałem zwolnic recznej blokady hamulca i teraz kola blokuje.

Opublikowano

Jeśli wszystko działa tak jak ma to nic ciężko nie chodzi, to raz. Dwa co się dziwisz, że z przyczepą hamuje dłużej? Większą masę ciężej zatrzymać, z górki to już na pewno, od tego przyczepa powinna mieć swoje hamulce żeby hamować jeszcze zanim zacznie hamować ciągnik. Możesz mieć hamulce co blokują koła po delikatnym naciśnięciu pedału, a przyczepy z ładunkiem i tak odpowiednio wcześnie nie zatrzymasz <_<

Opublikowano

mój C 330 hamuje dobrze . zablokuje koła z ciężarkem na betonie.  a przyczepa  musi mieć swoje hamulce bo jak jest z góry to itak ciapka zepchnie. ustaw zawór pneumatyki. moze on juz blokuje a a hamulce od ciągnika jeszcze nie łapią.a jesli jezdziz  bez przyczep zawsze to odłacz ten zawór, to bedziesz miał mieke hamulce.

Opublikowano

Z drogiej strony te ciągniki tak miały wychamować .To nie nowy john deere czy inne ze dotykasz hamulca i koła blokuje .Zobacz jak tam jest to rozwiązane i możesz przerabiać .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A u mnie dotykam hamulca i blokuje, a nic nie było przerabiane. I co Ty na to?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

żaden ciapek nie zblokuje kół z pelna przyczepą.

Mało jeszcze widziałeś. Kolega ma dwie 330, u których robiłem remont hamulców i też mu blokuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator ciśnienia do ursus c-360. Znalazłem ciekawy regulator ciśnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wygląda jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był.
      Z góry dzięki za odpowiedź


    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator cisnienia do ursus c-360.
      U dziadka w garażu znalazłem regulator cisnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wyglada jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był 🧐


    • Przez lagunal6
      Witam forumowiczów od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Mam ręczny przy kierownicy razem z wajcha od rewersu.Po dłuższym postoju po zwolnieniu hamulca hamulce trzymają że ciągnik zaraz się zatrzymuje dodam że zauważyłem że że po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca idzie trochę powietrza do zbiorniczka z alkoholem 
    • Przez Obi32
      witam, ma ktoś z was hamulce hydrauliczne do przyczepy przy zetorze 7745 lub innych, macie jakiś schemat jak to zrobić? 
    • Przez RadelicChannel
      Witam. Postanowiłem naprawić hamulce w c360. Zdjąłem prawa zwolnice, wyczyściłem, założyłem nowe szczęki i tłoczek. Wszystko złożyłem, następnie zamontowałem nowy przewód i długa pompkę, nie wymieniłem pompy krótkiej która jest zepsuta. Hamulec nie chce zrobić się twardy,ciagle wpada do końca, próbowałem zaslepiac wyjścia na krótką pompkę, ale nie przyniosło to efektów. Płyn przy tłoczku wypływa z odpowietrznika bez babelkow powietrza, mimo to hamulec wpada. Wsadziłem palec do dziury gdzie znajduje się Tloczek i czuje ze wykonuje on lekki ruch. Proszę o pomoc 
      Czy da radę odpowietrzyć układ bez krótkiej pompki? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v