Skocz do zawartości

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82


bbolas

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co TOMASZ78 to jest czujnik od skrzyni biegów kiedyś widziałem pisałeś o tym że to jest takie zabezpieczenie rozrusznika już to ominąłem bo po co to chyba żeby ktoś się nie zapomniał i nie odpalał na biegu bez sprzęgła już elektryke prawie zrobiłem wymieniłem drucik w tym żarniku choć myślę żeby to może zamienić na kontrolke, może być taka jak np od podświetlenia zegara?  Albo od ciśnienia oleju? Czy za mała? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darekchmiel1991 napisał:

W moim tym zarniku zmieniłem ten drucik w środku na cieńszy zobaczę co się stanie jak będę grzać pewnie upali 

To nie jest zwykły drucik tylko oporowy, najlepiej jakby był identyczny jak spirala przy świecy wtedy nagrzewał by się w tym samym czasie. Np w Vistuli jak były świece żarowe to obok wskaźników była taka sama świeca jak te w głowicy. Jak się nagrzała to wiadomo było że wszystkie były gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2018 o 11:19, Tomasz78 napisał:

kluczyk w pozycji 1 klawisz wciskam aż zacznie mruga kontrolka i odpalam ,,swieca zaczyna działać wraz z rozrusznikiem

Witam wszystkich  powinno byc tak , przekrecasz kluczyk  na kontrolki wciskasz przucisk od grzania świec aż spirala w  oczku się zrobi czerwona  i kręcisz rozrusznikiem  trzymająć wciśniety przycisk,  świeca powinna zaskoczyc. Przekrecając kluczyk w stacyjce na kontrolki (pierwsza pozycja) dajesz prąd na przycisk od podgrzewania świec, spirala sie  nagrzewa oczko też i w momencie krecenia rozrusznikiem otwiera się zawór w świecy który puszcza paliwo najuż rozgrzaną spiralę i powinien powsstac płomien. Tak to powinno działac , u mnie  wszystko mam sprawne  ale  przy duzym mrozie np -14 nie zawsze powsttanie płomień, byc moze mało rozgrzewa sie spirala  bo wiadomo  napięcie na akumulatorze spada podczas mrózów.i traktor nie odpali ale czasami jak zadziała to odpali dośc dobrze .Wkurzyło mnnie to odpalanie ze świecy płomieniowej bo raz działa raz nie  i wspawałem w kolektor ssący w tą część metalową rurę  zjakieś Fi 60 mmm z gwintem i zaślepka na koncu , i teraz przy odpalaniu daje mu ogień ( tzw kopciuch) traktor w najwiekszy mróz odpala po przekreceniu 2-3 razy , wystarczy odkrecic reką dekielek podłozyc płomien i zakrecic rozrusznikiem i cyk odpalone  1 min i traktor chodzi bez męczenia aakumulatorów i rozrusznika .Chyba  najlepsze i najszybsze  odpalanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej było kupić nową świece, wyczyścić instalacje elektryczną i lać naftę albo dobre zimowe paliwo w zbiorniczek ? bo może być też tak że przy dużym mrozie w tym zbiorniczku jak lales on to się parafina wytracała i paliwo się robiło na tyle gęste że nie dało rady dotrzeć do świecy i stąd brak ognia.


druga kwestia taka że jak go często palisz w mrozy i masz dostęp do prądu to do MTZ grzałka w blok kosztuje jakieś tam nieduże pieniądze, podgrzewasz chwilę i pali lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franczez
      Witam,
      czy ktos posiada serwisowke do Belarus 920.2? Chodzi mi o kolejnosc i moment dokrecania glowicy.
    • Gość christoff13
      Przez Gość christoff13
      Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v