Skocz do zawartości

T-25 problem ze skrzynią biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zaczne o tego że mam dwuwajhową skrzynię biegów wszystko było dobrze do pewnego momentu gdy ze skrzyni zaczął wydobywać się strasznie głośny hałas gdy zaczynam jechać na przednich biegach (bo na tylnich biegach jest wszytko w porządku) to zaczyna dosłownie tak jakby rwać-szarpać ciągnikem i najbardziej te rwanie szarpanie jest na szybszych biegach od razu po puszczeniu sprzegłą. Oczywiście dostałem się do skrzyni biegów i mam wahania co do tych kół zebatych czy one muszą się tak ruszać i czy to one by były problem ? Licze na waszą pomoc

 

 

http://wrzucacz.pl/file/5641428778480/Untitled.mp4

 

Opublikowano (edytowane)

niestety nie mogę odtworzyć pliku który dodałeś, ale sądzę że winny jest podwajacz, zbyt duży luż poprzeczny przekładni. ja luz na kołach ustawiam na kartkę papieru, przepuszczam kartkę i ma być mocno wymięta ale nie pocięta, luz reguluje się podkładkami, jeśli założysz nową przekładnię podwajającą( koszt ok 200zł właśnie mam ciągnik na warsztacie z podobną bolączką.) to po takim ustawieniu luzu nie powinna wyć. jeśli możesz wysłać mi ten plik jakąś inną drogą to postaram Ci się precyzyjniej pomóc. 

 

kolego jeszcze wyreguluj widełki od zmiany polowe szosowe jak masz rozebraną skrzynię tak żeby dobrze zazębiały się biegi szosowe ( koło zembate po prawej stronie ciągnika)  nie wiem jaką masz skrzynię starego typu czy nowego bo różnie się to reguluje ponieważ są inne widełki i blokada biegów. w jednej dzwigni tylko przód tył w drugiej biegi i zmiana polowe szosowe? czy przód tył polowe  szosowe a w drugiej biegi?

Edytowane przez kemotke
Opublikowano (edytowane)

Kolego nowy typ ;) zmierz wstępnie luz, dobierz ilość podkladek z prawej i lewej ( tak żeby obydwa kola miały podobny luz względem ataku,)rozbierz włóż podkladki, złóż, weź kartkę przepuść jak tnie to musisz wyjąć najcieńszą podkładkę, jesli kartka jest tylko lekko pomięta dołóż o ile będzie się dalo bo tu jest ograniczenie bo przekladnie da się zsunąć do pewnego stopnia
Za każdym razem skladasz i kontrolujesz luz i jesli nie jest dobry rozbierasz na nowo, trochę upierdliwe :D dzis właśnie to robiłem ręce całe pociachane. Umiesz rozpiąć ten Walek?
Za każdym razem skladasz i kontrolujesz luz i jesli nie jest dobry rozbierasz na nowo, trochę upierdliwe :D dzis właśnie to robiłem ręce całe pociachane. Umiesz rozpiąć ten Walek? Jak chcesz to napiszę Ci krok po kroku jak to rozebrać ;)

Edytowane przez kemotke
Opublikowano (edytowane)

witam cie ponownie przy składaniu zauważyłem że tulejka w prawym łożysku ciągnika ma spore luzy co do całego wałka ta co nabita jest w łożysko. A na wałku ma spore luzy jak ruszam wałkiem z po zamontowaniu wałka łożyska itej tulejki to jak ruszam wałkiem to ma luzy  czy tak może być czy to może być wyrobiona tulejka czy wałek czy te luzy są normalne ?

Edytowane przez mista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v