Skocz do zawartości

Tajemniczy wzrost poziomu oleju w MTZ 82


mak

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam 

Na początku chciał bym przywitać wszystkich użytkowników forum.

Przestudiowałem kilka podobnych tematów  na forum ale żaden chyba nie jest podobny do mojego.

MTZ -ta kupiłem miesiąc temu i absolutnie nie znam się  na niuansach budowy tego ciągnika i stąd moja prośba o pomoc.

Ciągnik wyprodukowano w 1989 r więc jeszcze z serwo.Nietypowość wzrostu poziomu oleju polega na tym że następuje podczas postoju ciągnika . Olej wymieniłem tydzień temu we wszystkich układach czyli  silnik ,serwo ,hydraulika.

Trzy dni temu zauważyłem że poziom wzrósł ok 1cm więc zlałem ok 1l taki sposób  aby stan był idealnie na linii max,dziś sprawdziłem i znowu poziom podniósł się o kilka  mm.

Dodam że zmierzyłem poziom w serwo i pozostaje bez zmian, olej nie śmierdzi ropą ani nie widać śladów płynu chłodzącego  , jedyne ci mi teraz przyszło do głowy to to że nalałem do hydrauliki pomad stan ale z tego co wyczytałem olej z hydrauliki nie może się przedostać do silnika.

Czy macie jakieś sugestie co do przyczyn usterki .

Aha ciągnik przed wymianą oleju pracował tylko kilka godzin aby się rozgrzał i nie wiem czy wcześniej występował te problem

Pozdrawiam Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś małe zaskoczenie .

Spuszczałem powoli napływający olej aż się poziom sam ustabilizował , po prostu pewnego razu poziom zatrzymał się na kresce max  i przestał rosnąć, w między czasie ciągnik  zrobił kilkukilometrową przejażdżkę i wszystko ok.

Wczoraj rozsiewałem nawozy, robota lekka sinik chodził kilka godzin .

Po powrocie do domu tata sprawdza poziom  a tu zonk na bagnecie ani śladu oleju to dwóch minutach pojawił się sięgając ledwie  kreski min.

Więc się zastanawiam czy olej może gdzieś zostać np w filtrze lub chłodnicy oleju  i powoli spływać do miski co by tłumaczyło powolny wzrost poziomu do pewnego momentu oraz nagły jego ubytek po zakończeniu pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to raczej jasne że jak tylko zgasisz silnik to olej jest jeszcze rozchlapany po całym silniku i peryferiach :)  w mtz instrukcja głosi że poziom oleju trzeba sprawdzać na ciepłym i po 15 minutach od zgaszenia kacapa, wtedy powinieneś mieć stan oleju w normie. U mnie też tak jest na zimnym pacze jest ponad max troszke, zapuszczam go w pługi i po godzinie pacze i oczy przecieram bo nima oleju a jak zgasze poczekam te 15min i jest książkowo. gdzieś już było o tym na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja się powtarza  po stwierdzeniu braku oleju  na bagnecie dolałem taką ilość aby jego poziom był miedzy kreskami min i max po kilku dniach poziom sięga  dobre 0,5 cm ponad max i może wszystko by było ok ale zastanawia się czy  w to zjawisko nie powoduje gorszego smarowania podczas pracy .

Ciśnienie jest cały czas wzorcowe i wynosi 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bolo77 napisał:

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Wymień pompe wspomagania tą co jest pod alternatorem bo pewnie ci puszcza olej do silnika i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v