Skocz do zawartości

Grzejące sie opony w pronarze t-022


proximaplus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników,czy to normalne że po załadunku koło 5 ton po 15km opony 400/60-15,5 firmy Deli Tire grzeją się strasznie w dośc chłodny dzień,asfalt po deszczu,do tego strasznie śmierdzą czy to normalne,czy to może jest jakaś wada opon i dzwonić do dealera niehc coś z tym robi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko nie za dużo najlepiej tyle co pisze na oponie może trochę więcej. 

 

po pierwsze "jest napisane" a nie "pisze", moderatorzy chyba tylko ortografię poprawiają, bez urazy  ;)

 

po drugie na oponie jeśli już jest to max. ciśnienie

 

a wracając do tematu, szeroka i niska opona, więc co się dziwić że się grzeje przy ładunku  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.

 

Dla przyczepy T022 ciśnienie powinno wynosić  3,5 bara. Kwestia tego jak się grzeje? Jest po prostu ciepła czy nie idzie dotknąć jej ręką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe zjawisko w oponach niskociśnieniowych - co dobre na polu, na drodze /niestety/ już nie za bardzo...

Rozwiązanie: zmienić opony na radialne ;)  lub zwiększyć ciśnienie do maksimum /+kilka%/ podczas transportu po drogach utwardzonych.

 

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.(...)

 

Ja też mam w domu kilka pojazdów /jakiś rower, hulajnoga, taczka/ i prawie na każdej jest podane maksymalne ciśnienie. Drobnym drukiem szukamy napisu w stylu: MAX LOAD xxx KG AT xxx kPa, co można przetłumaczyć jako: MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE xxx kg PRZY /ciśnieniu/ xxx kPa. Napisy mogą różnić się treścią i jednostkami ale są b. często umieszczane przez producentów opon. Napis dotyczy rynku Kanady i USA ale u nas również działa. Wymieniona przez Ciebie opona "przyczepowa" 11.5/80-15.3 produkcji Mitasa 12PR /najsłabsza/ może pracować przy ciśnieniu 4 bar, natomiast ten sam rozmiar ale  w wykonaniu16PR, może pracować z ciśnieniem 5,4 bar. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Marek1129
      Czy w przyczepach hw 6011 występowały takie typy osi? Koła na 8 śrub. 


    • Przez rafalrafal
      Witam wszystkich, mam takie jedno pytańko, przeglądając internet natrafilem na opony 10.0/75/15.3 MITAS 18 plucienne bezdętkowe, czy mozna je zalozyc na zwykle felgi bez detki i beda trzymac powietrze?
    • Przez jarek555
      Dzień dobry
      Poszukuję informacji, opinii, a także potwierdzenia (lub zanegowania) tego, co udało mi się znaleźć. Chodzi o przyczepę bliźniaczą do tej:
      https://www.netbid.com/pl/aukcje/przeglad-szczegoly/17143738-15000943-BSS-Senice-BSS-PS-2-09-07-Agro-1-Wózek-ciągnika/
      Wg, tego co znalazłem oraz informacji od sprzedawcy w dokumentach jest ładowność 7t. Gabaryt paki jest bardzo zbliżony do przyczepy d50/55. 
      Jak taka przyczepa wypada w porównaniu z HL6011 lub THK5? Obecnie stoi na oponach od stara - jaki opór stawia na asfalcie (domyślam się, że większy od niemki)?
      Rama główna jest z ceownika zimnogiętego (na 99proc). Jak to współgra z wywrotem na boki; wystarcza czy się wygina (nie przewiduje przeładowywania)? Jak się prowadzi za ciągnikiem (wydaje się być dość zwarta i przysadzista, więc teoretycznie powinna być stabilna)? Z tego co zauważyłem to one nie miały zaczepu do przyczepy z tyłu (ta, którą jestem zainteresowany ma dołożony), w związku z tym, czy można bezpiecznie zaczepić z tyłu przyczepę 4t, czy tylny wózek jest zbyt słaby i można go wyrwać? Ostatnie pytanie o całościową opinię nt takiej przyczepki, warta uwagi czy lepiej szukać jakiejś HLki?
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v