Skocz do zawartości

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


slawus

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Nie wiem jak u Ciebie u Nas firmy którę zajmują się remontami również wymianą silnika tzn. zawozisz swój dostajesz po remoncie kapitalnym to koszt około 5-6 tyś zł. A co Tobie stało się z nim?? Przegrzałeś i zatarłeś czy co ?

Pozdrawiam

Silnik już swoje przepracował i bierze olej najprawdopodobniej pierścionki się przykleiły do tłoka i pewnie popękały. Potrafi wessać nawet 5 litrów oleju na dzień pracy. Z 5 tysi to ja będę miał silnik po kapitalnym i nie będę musiał oddawać swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej oddaj go do remontu do renomowanej firmy. Kupisz silnik za 5k pln i będziesz wiedział co w nim siedzi? Dostaniesz gwarancję? A co do remontu polecam Andrychów choć daleko, Kostrzyn k. Poznania, Iławę. Zaoszczędzisz sobie nerwów i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu to można ten silnik poskręcać. Tulei sam nie wyciągniesz, a o włożeniu można we własnym zakresie tylko pomarzyć. Przy większym przebiegu warto byłoby wał przeszlifować, posprawdzać korbowody, wymienić w nich tulejki. Latania, kombinowania więcej niż to wszystko warte, a efekt finansowy podobny do zakładu wyspecjalizowanego. Dwa lata temu koszt remontu silnika w Andrychowie oscylował w okolicach 8k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i dałoby się zrobić ten remont, doświadczenie jako takie mam, ale nie mam na to czasu, a poza tym trzeba dać zarobić innym żeby inni dali zarobić Tobie..., bo co by było gdyby wszyscy kosili snopowiązałkami lub "kosą" we własnym zakresie to nie dało by się zarobić w żniwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dwa lata temu musiałem wykonac remont silnika w claasie mercatorze 70. Silnik jest marki Perkins, za remont zapłaciłem około 5 tys zł, w firmie w Białymstoku (podlaskie). Sąsied jest mechanikiem i ma bizona, w ktorym tez remontowal silnik, tylko ze sam. Rozmawialem z nim jeszcze przed remontem mojego silnika i powiedzial mi ze jezeli chodzi o kapitalke nie warto samemu sie w to bawic bo sie poprostu nie opłaca. Po pierwsze musiał wieść wał na szlif, bo sam nie miał do tego sprzetu, potem musiał kilkakrotnie jezdzic po czesci. W sumie naprawa wyszła mu mało taniej, a siedział przy nim prawie miesiac poki wszystko złożył. Slawus jezeli masz zamiar robic kapitalke dla silnika polecam znalesc jakas firme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszac samemu nie miałem na mysli własnej pracy tylko najecie odpowiedniego fachowca,a koszt jest taki;

komplet naprawczy350złx6

szlif wału z cementowaniem900zł

centracja bloku jesli potrzebna 500zł

wszystkie inne pierdołki 1000zł

robocizna1000zł

razem maksymalnie 5.500zł a wiec jakies 3tys. taniej. policzyłem jedne z drozszych kompletow naprawczych(mozna kupic juz za 230zł za sztuke)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ująłeś tutaj wyprasowania i wprasowania tulei, te pierdołki jak piszesz nie zamkną się w 1000 zł. Trzeba dodać stracony czas i paliwo. Mnie udało się kupić nowy silnik z zapasów magazynowych po cenie złomu użytkowego, co znaczy że warto przeglądać ogłoszenia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mnie udało się kupić nowy silnik z zapasów magazynowych po cenie złomu użytkowego, co znaczy że warto przeglądać ogłoszenia. Pozdrawiam

A gdzie taki zakup można zrobić też interesowałoby mnie coś takiego. Była okazja kupna Stara jeszcze w dobrym stanie a silnik pracował jak bączek za całe 6 tys, ale za późno się o tym dowiedziałem. Po likwidacji cukrowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dwa lata temu musiałem wykonac remont silnika w claasie mercatorze 70. Silnik jest marki Perkins, za remont zapłaciłem około 5 tys zł, w firmie w Białymstoku (podlaskie)...

Możesz podać namiary na tą firmę w Białymstoku mam 150 km, mógłbym bym zawieść silnik jak dobrzy fachowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie taki zakup można zrobić też interesowałoby mnie coś takiego. Była okazja kupna Stara jeszcze w dobrym stanie a silnik pracował jak bączek za całe 6 tys, ale za późno się o tym dowiedziałem. Po likwidacji cukrowni.

Szkoda że nie udało się kupić stara... Silnik wyjąć, reszta na złom. Ten, który kupiłem pochodził z kopalni, jako zapasowy do agregatu nigdy nie używany. Zobacz na stronie Agencji Mienia Wojskowego czasem są agregaty prądotwórcze z takimi silnikami za bezcen, a raczej sporadycznie używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by gdybyś rozebrał silnik wtedy było by wiadomo. Możliwe jest że popękały pierścienie i jeśli któryś z kawałków wyskoczył mógł porysować tuleje a razem z nimi tłoki i w takim przypadku trzeba będzie wymieniać tłoki, pierścienie i tuleje. Jeśli natomiast tylko pierścienie straciły swoje wartości podczas przegrzania i nie trzymają kompresji wystarczy sama ich wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że leci olej wcale nie musi znaczyć że do wymiany kwalifikuje się wszystko robię silniki i miałem już takie przypadki że olej leciał jak z bańki wystarczyło wymienić pierścienie które nie popękały tylko po prostu pod wpływem wysokiej temperatury straciły swoje wartości i nie trzymały kompresji. Tak więc jeśli się nie rozbierze wiele sądzić nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana i płacenie za te częsci to pryszcz ale najgorzej ten silnik wydostać zeby czegos nierozwalic musi byc wprawny operator w cyklopie.

 

Zgadza się ale też i cyklop musi być dobry bo jak jakieś luzy ma na łapach siłowników to i sprawyn operator nie pomoże. Ja dwa razy wyciągałem i wsadzałem nic nie uszkodziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wymiany samych pierścieni to musisz to dobrze rozważyć bo czasem nie warto bo po jednym sezonie problem może powrócić a to z tego powodu ze tłoki jak i tuleje już nie będą okrągłe tylko owalne wiec czasem nie opłaca się wymiana samych pierścieni bo biorąc pod uwagę koszt uszczelek, robocizny jak i własnej fatygi jest to zwykła rozrzutność zwłaszcza, że za rok możemy robić kolejny remont :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v