Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty ;) pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?

Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki! na 90 procent to jest bąk, bo po zgaszeniu silnika powinien jeszcze z 3 sekundy sie pokręcić a teraz jak zgasze to cisza no a jak odpalam to od razu po rozruchu jest na 0 a jak przygazuje gwałtownie to od razu wskoczy na 4,5 a nawet 5 na zimnym silniku. no te bąki to są takie niepewne mozna sie przez nie niezle urządzić, kiedyś przy c328 jak mi sie zapchała jedna dysza to mi ośke ukręciło od niego! :angry: nie ma co czekać trzeba zmienić olej a lprzynajmniej wyczyścić tego skubańca. Tak ptzatym to ja jeżdże na Turdusie oryginalnym paczkowanym. To w sprawie tego ciśnienia, bo o to cykanie to na 99 procent to jest wtrysk! przypomniałem sobie że ten jeden wymieniłem na nówke w maju 2008 a te trzy pozostałe są z 2007 roku bo tez były dobre, wiec jeden jest inny i to pewnie jego sprawka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i d*pa zimna... dziś wyczyściłem filtr mimo że był tylko minimalnie przybrudzony i szału z ciśnieniem nie ma! :angry: Jak jest zimny to mam 4,5 na wolnych (ok 600 obr) a jak pojezdze w pługu i sie zagrzeje do 80 to mam 2 z haczykiem przy 1600 obr/min a jak puszcze gaz na tak 800 obr to mi spada do 1 a nawet do 0,8 ;) Nie mam pojęcia już co jest grane, przecież to jest silnik prawie nowy, nowe panerki, gary, układ zasilania ;) Prosze o porady jeszcze jakieś jak kto ma :) A jakie są objawy obróconej panewki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 8111 jest dokładnie tak samo z ciśnieniem .sam nie wiem co to może być, i też mi coś stuka jak sie zagrzeje ale u mnie to chyba popychacz w pompie wtr.bo zawory to chyba 5 razy sprawdzaliśmy i nic

u mnie to co cyka to wtrysk prawdopodobnie bo sie zgrywa z podawaniem paliwa z pompy, czuć gdy sie ściśnie przewód. No a z tym ciśnieniem to stawiam na spieprzony olej, robią teraz zwykłe gówno! Pamietam jak go sprowadziłem ze Szwecji i miał w sobie Mobil 1 to u mnie jeszcze sezon na nim pracował a jak go spyściliśmy to miał kolorek jak herbatka, czyściutki i miał taką konsystencje że spokojnie na nim ze 2 sezony bym jeszcze pobrykał! A ciąnienie na nim to nigdy mi nie spadło niżej niż 2,5 chodźby chodził na 200 obr No ale mobil to droga inwestycja wiec zmieniłem na Turdus... i mam wrazenie ze coraz to gorszy szajs robią, nie wspomne już ze przez luźny turdus w kwietniu po dolewce mi pierścienie popękały i tłok sie przytarł i spalił! Teraz tylko paczkowany kupuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i chyba zgadłem że to wina oleju! dziś rano jak wyjezdzałem do orki dolałem troche więcej olejutak żeby buło na ponad 3/4 podziałki no i jak ręką odjął! (odpukać) po rozruchu 4,8 a po rozgrzaniu do 80 a nawet ciut wiecej miałem prawie stale 2,5 a na wolnych obrotach to tak 2 czyli mniej więcej prawidłowo jak wynika z pomiarów diagnostycznych dla c385! ;) czyli diagnoza prosta: wy***przyć rzadki olej i zalać nowym! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam tyle nie kupujcie oleju z beczki chyba ze oryginał zaplombowany .ja w tym roku kupiłem oleje w oryginalnych bańkach i róznica nie ziemska jest.do bizona na 60 ha. skoszonych nie dolałem nic poziom jak był po zalaniu to tylko troche sie obniżył, a ciągnik o połowe mniej bierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam tyle nie kupujcie oleju z beczki chyba ze oryginał zaplombowany .ja w tym roku kupiłem oleje w oryginalnych bańkach i róznica nie ziemska jest.do bizona na 60 ha. skoszonych nie dolałem nic poziom jak był po zalaniu to tylko troche sie obniżył, a ciągnik o połowe mniej bierze

ja do swojego sagana kupuje tylko paczkowany Turdus z plombą teraz, mimo ze kiedyś z beczki kupowałem i też nic nie brał, tylko czasem w orce jak miał ciężko to może z 2 mm na podziałce ubyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zmieniałeś te tulejki na korbowodach? u mnie własnie nie były zmieniane i tam ma luz przed remontem nie było tego tak słychać bo wtedy luzy miał wszedzie i się rozchodziło a teraz tylko na jednym korbowodzie i tak napiernicza że silnik zagłusza :) z 2 km mnie słychac jak jadę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"silnik stuka" rzeczywiście to pasuje do panewki ale z kąt w takim razie dym we wlewie oleju. Moim zdaniem powinieneś się przyjrzeć górze silnika (tłokom pierścieniom zaworom), poza tym przy obróconej panewce raczej trudno jest utrzymać ciśnienie na poziomie 4 bar. Pompa daje dym z tłumika stuki i może spowodować zgaśnięcie ale dymu we wlewie oleju raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
    • Przez mamjuzdosc
      Witam, Jaki powinien być luz zaworowy w silniku Deutz 1000.6 AT 130KM, traktor Same Antares II 130 Turbo?
      Nie znalazłem nigdzie konkretnych informacji na ten temat. Pozdrawiam.
    • Przez dudek102
      witam 
      Ojciec zaczął remont ciągnika był coraz słabszy wcinał olej wiadrami i zaczął stukać . 
      głowice pojada  do regeneracji . ale tuleje wyglądają prawie idealnie żadnych rys . 
      pojedzie nowy zestaw naprawczy ursusa i teraz pytanie odnośnie wału 
      na panewkach mam oznaczenia 50.50394.0  w jednym katalogu pisze ze był robiony jeden szlif w drugim ze wał jest nominalny ?
      czy za każda wymiana zestawu naprawczego trzeba dawać wal do szlifu wał nie ma rys.
      na panewka są ale płytkie .
      czy trzeba wymieniać pompę oleju stara trzymała ciśnienie

       

       
       

    • Przez Harnas16
      Jaki zalać olej do silnika Renault 110-54 1997 rok :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v