Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)

posiadamy farmtraca 665 DT 
dane techniczne:

Moc znamionowa

43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min

Max.moment obrotowy

230 Nm przy 1200 obr/min

SILNIK

Typ

Typ F3.344B

Ilość cyl./poj.skokowa,cm3

3 /3443

System chłodzenia

Cieczą

Filtr powietrza

Suchy, dwustopniowy

 

I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/

 

Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ;) ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej ;)  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki :)

 

Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 

 

Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:

 

Produkowany
od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,5 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l


 

Opublikowano

Kolego, a nie lepiej było kupić mocniejszy ciągnik? Teraz kombinowanie :P

Polak mądry po szkodzie, jasne ze było, ale kto przewidział. Jak byśmy kupili 675 to później też by było gadanie ze jednak mocniejszy by się przydał;)

Opublikowano

To czekaj, potrafiłeś uturbić vr6 dużą turbawką, a diesela nie uturbisz? To jakas różnica? No przecież jeszcze latwiej jest bo nie trzeba stroić i wtrysków zmieniać, tylko dawke podnieść.

Opublikowano

Farmtrac już uturbiony :)
Jak się podoba? :) żaden orginalny element nie został uszkodzony i zawsze w ciągu 30min można ciągnik przywrócić do serii ;)
Narazie jest w fazie testów, jak będzie ok to zostanie podłączone do turbo chłodzenie cieczą, chłodnica oleju i może intercooler :)
później dodam więcej fotek z prac.

post-12690-0-85690400-1442012308_thumb.jpg

post-12690-0-01354900-1442012367_thumb.jpg

post-12690-0-04044700-1442012451_thumb.jpg

post-12690-0-68485400-1442012502_thumb.jpg

post-12690-0-05248600-1442012579_thumb.jpg

post-12690-0-71165800-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-58004100-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-56519500-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-87633100-1442013121_thumb.jpg

Opublikowano

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III  ;)

Opublikowano

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

Opublikowano

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III ;)

jak zwieksze dawkę to będziesz Janem Pawłem III :)

Będzie wzmocnienie muszli i rury, narazie się zastanawiam czy nie założyć większego turbo bo chyba za małe :/

Opublikowano

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

 

ja proponuje intercooler wsadzic a roznice odczujesz odrazu bez ingerencji w pompe :)

Opublikowano

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

Opublikowano

podłączyłem ciecz do turbiny (chlodzi turbine i częściowo działa jako wymiennik ciepła olej-ciecz) dziś zaoralem ok hektar. temperatura w normie się utrzymywała :) Ciągnik ma dużo lżej i można większym biegiem jeździć :) aktualnie ładuje mu ok 0,4 bara, ale jak będzie IC to podkrece do 0,6 chyba, zobaczę jak będzie zachowywał się w wyższe temperatury, jak temp oleju będzie zbyt duża to wpadnie jeszcze chłodnica oleju.

Opublikowano

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)

IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

takie moje pytanie od czego ic wsadzisz? to  nie tak hop siup przepustowosc musi miec dobraną bo albo rozpuknie albo laga bedziesz miał.

 

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

a czy już sam ic nie obniży temp silnika? no albo chociaż nie bedzie rosła . podniesie sprawnosc silnika tylko czy silnik to wytrzyma? sam chciałem wstawic ic u siebie ale strasznie drogo na zamówienie wołają a byle pudla samochodowego nie warto wstawiac bo sie rozleci od wibracji.

Opublikowano

Odświeżam temat bo jestem ciekaw jak się to potoczyło z perspektywy czasu jak to obecnie wygląda?

Czy turbina wystarczyła? Czy doszedł intercooler? Jak ze spalaniem wzrosło? Jak silnik to znosił.

Czy w modelu 555DT 48km warto takie coś robić bo moc przydała by się?

Bardzo chętnie zobaczył bym film jak to wszystko pracuje - najlepiej w autentycznej pracy.

Opublikowano

Odgrzewam kotleta bo znalazłem dziś czyjś filmik, a wiec w 555DT da się to zrobić może teraz ktoś się pochwali ja to wykonać i od czego turbo dać najlepiej. Link do filmiku

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v