Skocz do zawartości

Wybór i opinie dotyczące ciągnika Kioti RX7320, NX5510


Kris94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie dotyczące ciągników Kioti. Jestem młodym rolnikiem i dopiero zaczynam przejmować gospodarstwo po rodzicach. Mamy 22 ha ziemi co obrabiamy trzema ciągnikami. C330, C360 i MTZ 82. Złożyłem wnioski na młodego rolnika w tym roku, z nowego naboru i myślę nad zmianą ciągnika na nowy. Mamy trochę owoców, głównie truskawki a ja zamierzam pójść też w stronę warzyw i myślę nad nowym ciągnikiem do transportu bo do przetwórni mamy 17-20km w jedną stronę a przy większej ilości trochę kursów w roku zrobi. Myślałem nad Kioti RX7320 bo myślę że z 12-14 ton by sobie poradził a prędkość maksymalną ma prawie 38km/h jednak nie wiem czy te 73km nie będzie za dużo do innych prac typu rozsiewacz nawozów, opryskiwacz, sadzarka, pielnik, z którymi radzi sobie nawet C330 i nie wiem jakie byłoby spalanie przy takich lżejszych pracach (chciałbym ciągnik dość dobrze wykorzystać, żeby był bardziej uniwersalny). Drugą opcją jest poprawienie stanu technicznego MTZ-a i jego do transportu a do wszystkich innych prac zamiast c330i c360 - Kioti NX5510 który wydaje się bardzo fajną maszyną, silnik 3-cylindrowy 1800ccm, 55km, bardzo zwrotny, biegi pełzające (co jest przydatne przy choćby sadzarce) i spalanie też myślę że powinno być małe.

Co sądzicie o tych modelach Kioti RX7320 i NX5510 ? Są na forum użytkownicy i mogliby coś powiedzieć o tych ciągnikach ? Sorry że się tak rozpisałem ale chciałem dość dokładnie opisać moją sytuację.

Pozdrawiam i liczę o jakieś opinie, rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy ktoś coś sensownego napisze bo ogólnie Kioti jest mało popularne w Polsce i na Agrofoto też jest ich mało. Modele, które Cię interesują są nowe i jest ich jeszcze mniej ale sam bym się chętnie dowiedział czegoś więcej o nich bo to,że wyglądają na dokładnie wykonane to wiem i Ty pewnie też już oglądałeś z bliska.

Obawiam się tylko,że zamiast czegoś ciekawego dowiemy się zaraz jakie to "chińskie", koreańskie i ogólnie gówno bo na tym forum takie "bezinteresowne" i "profesjonalne" opinie to norma ;)

Poczekamy, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam kioti dk 551c od prawie 5lat i nabite ponad 2000mtg. Ciągnik solidnie wykonany bezawaryjny i oszczędny. Jak na 55km dość mocny, też dużo jeżdżę w transporcie i 12 ton daje rade bez problemu. Sam planuję kupić następny ciągnik i na 99% będzie to Kioti RX7320. Sam jestm ciekaw opini właścicieli nowych modeli. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sam widziałem że ostatnie posty o Kioti były z lipca i od tego czasu cisza. Co do opinie osób które nigdy nie widziały tego ciągnika na oczy to jestem przygotowany ale liczę też że jacyś użytkownicy się odezwą. Tak, oglądałem z bliska i trochę też posiedziałem w tych ciągnikach, sprawiają wrażenie na prawdę solidnych. Oglądałem też New Hollanda t4.55, nowe ursusy i inne ciągniki i w tej cenie Kioti wypadał najkorzystniej, w podstawie reduktor biegów pełzających czy klimatyzacja w dodatku sprawia wrażenie bardzo zwinnego i skrętnego.

Do Bodzio - 2 tyś mth to już dość sporo, nie było większych problemów, pojawiają się jakieś wycieki ? Co prawda model ten już nie jest oferowany ale zawsze da to jakiś pogląd w stosunku do nowych modeli.

Edytowane przez Kris94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem ten model i nawet się przejechałem po placu. Wrażenia ogólne bardzo pozytywne. Jedynie mała pojemnośc silnika oraz ComonRail i DPF budzą moje obawy ale ciężko o nowy ciągnik bez tych gówien. Może kiedyś Farmerzy w unii się zjednoczą w tej sprawie i jak przestaną kupować to zdejmą te bezsensowne normy ze sprzętu rolniczego...ale to jak narazie tylko marzenia... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe mam z nim żadnych problemów, ani wycieków. Jedyny wyciek, ale jeszcze na gwarancji był ze sprężarki powietrza (sprężarka polska zakłada pronar) ale wymienili na nawą i spokój. Mój kioti był pierwszy w okolicy, ale teraz już się wiele osób przekonało do tej marki i jest już ich kilka i co najważniejsze, są zadowoleni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam KIOTI RX6010 PC prawie 2 lata. Obecnie  Pronar sprzedaje RX6020. Różnica miedzy nimi to RX6020 jest na wtrysku elektronicznym, posiada filtr cząstek stałych oraz jest 2 KM. Gaberatowo są to te same ciągniki RX7320. Słabym punktem ciągnika RX6010 jest częsta wymiana oleju silnikowego, a zimą długo nagrzewający się silnik zanim uzyska pełną sprawność. Podczas wysokich temp. silnik się nie przegrzewa, poza tym bez usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do pytania o częstotliwość wymian olejów i filtrów oraz o koszty tych wymian czyli jaki olej, ile i za ile :)

Rozwiń też temat tego czasu potrzebnego zimą do rozgrzania silnika i uzyskania pełnej sprawności...chodzi o to czy jak zimą potrzbny jest ciągnik przez pół godziny żeby przewieść bele do nakarmienia stada to czy trzeba będzie czekać godzinę aż przy -15 czy -20 silnik się łaskawie rozgrzeje bo to podniesie mocno koszty eksploatacji. Ciekawe czy są dostępne grzałki do tych silników bo lepiej godzinę pobierać prąd z gniazdka niż katować silnik i czekać aż się ogrzeja i zacznie normalnie pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przegląd po 50 godzinach, u mnie w cenie ciągnika, olej texaco. Następną wymianę zrobiłem sam, wszystkie filtry zamienniki i olej z orlenu Agronowo, 80 zł za 5l. Fabryczna wymiana oleju w silniku to 100 godzin. Ja wymieniłem po 150. Sposób rozgrzania silnika według instrukcji : 0'C lub poniżej od 5 do 10 minut. 0'C ~ -10'C 10 - 20 minut. -10'C ~ -20'C, 20-30 minut. W zimę zastawiam chłodnice przesłoną z kartonu, przyspiesza nagrzanie. Ogólnie z ciągnika jestem zadowolony . Pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...to jest niestety efekt 73 KM. z tak małej pojemności...trochę lipa bo jak ktoś robi takim ciągnikiem 500 Mh. na rok to 5 razy musi robić wymianę oleju i filtrów :(

Procedura rozgrzewania też nie cieszy. Jeśli ciągnik będzie pracował w jakiejś firmie komunalnej przez 8 czy więcej godzin przy odśnieżaniu to te 30 min. na rozgrzanie jeszcze ujdzie ale jak ciągnik jest potrzebny codziennie na godzinę czy dwie to już grzanie ciągnika tak długo mocno podnosi koszty nie mówiąc już o ekologii...i tu dochodzimy do absurdu...coraz nowsze normy nażucają producentom zmniejszanie pojemności silników, montowanie DPFów itp. itd. a to powoduje, że trzeba długo rozgrzewać taki silnik i co jakiś czas dopalać DPF na pełnych obrotach. Z tym dopalaniem to też ciekawie bo im bardziej pracujesz ekonomicznie czyli nie z gazem w podłodze to tym częściej trzeba dopalać DPFa.

Im bardziej ekologicznie tym mniej ekologicznie i ekonomicznie dla naszej kieszeni.

Ty jeszcze masz trochę starszą wersję więc bez DPFa.

Może wypowie się ktoś z nowym RX 7320 jak tak naprawdę w tych ciągnikach wygląda dopalanie DPFu czyli jak często, ile czasu to trwa i na jakich obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety te czasy już odchodzą i mimo,że jeszcze masę starego sprzętu śmiga to coraz więcej będzie tych nowych "ekologicznych". Jeszcze nie tak dawno 6 cylindrów bez turbo miało od 80 do 120 KM i taki silnik chodził 20 tyś. Mh. do remontu i można było tym ruszyć zaraz po odpaleniu z obciążeniem i to na wolnych obrotach a silnika nie zadusiło. Teraz taką moc mają nawet 3 cylindrowe silniki z małą pojemnością i wykręcone na maxa...spóbuj tym ruszyć na zimno na wolnych obrotach a 100% pewne, że zdechnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale z drugiej strony kolejne 30 lat lub więcej mamy jeździć 30-tkami lub 60-tkami ? I normy spalin będą tylko zaostrzane więc będzie raczej tylko gorzej. Czytając o tych wymianach, dpf-ie i innych, tym bardziej że oba modele są już na common railu to dochodzę do wniosku że chyba jednak wyremontuję trochę MTZ-a (byle chociaż w części usunąć wszelkie wycieki) i będzie chodził w polu i transporcie kolejne lata a teraz zastanowię się nad mniejszym ciągnikiem. Coś co pomoże lub nawet całkiem zastąpi c330 i 60. NX5510 na pewno bardzo mało pali ale jednak też ma już turbinę, dpf, common rail no i w dodatku 3 cylindry i tylko 1800ccm. A macie jakieś doświadczenie z modelem NX4510 ? Z danych widzę że ma 4 cylindry trochę ponad 2000ccm i co najważniejsze jest wolnossący więc już wygląda prościej jednak nie mogę znaleźć info czy ma dpf oraz jaki ma wtrysk paliwa jednak przy normie IIIA myślę że może być mniej skomplikowany jeśli chodzi o ekologię, jeśli wiecie to dajcie znać. Wydaje się fajną opcją nawet zamiast 60-tki co prawda kilka koni mniej i mniejsza masa ale za to napęd na przód, lepszy podnośnik i na pewnpo wygoda bez porównania a spalanie myślę że nie dużo większe jak w 30 ce więc do rozsiewacza, opryskiwacza, sadzarki, pielnika itp. może się nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale z drugiej strony kolejne 30 lat lub więcej mamy jeździć 30-tkami lub 60-tkami ? I normy spalin będą tylko zaostrzane więc będzie raczej tylko gorzej. Czytając o tych wymianach, dpf-ie i innych, tym bardziej że oba modele są już na common railu to dochodzę do wniosku że chyba jednak wyremontuję trochę MTZ-a (byle chociaż w części usunąć wszelkie wycieki) i będzie chodził w polu i transporcie kolejne lata a teraz zastanowię się nad mniejszym ciągnikiem. Coś co pomoże lub nawet całkiem zastąpi c330 i 60. NX5510 na pewno bardzo mało pali ale jednak też ma już turbinę, dpf, common rail no i w dodatku 3 cylindry i tylko 1800ccm. A macie jakieś doświadczenie z modelem NX4510 ? Z danych widzę że ma 4 cylindry trochę ponad 2000ccm i co najważniejsze jest wolnossący więc już wygląda prościej jednak nie mogę znaleźć info czy ma dpf oraz jaki ma wtrysk paliwa jednak przy normie IIIA myślę że może być mniej skomplikowany jeśli chodzi o ekologię, jeśli wiecie to dajcie znać. Wydaje się fajną opcją nawet zamiast 60-tki co prawda kilka koni mniej i mniejsza masa ale za to napęd na przód, lepszy podnośnik i na pewnpo wygoda bez porównania a spalanie myślę że nie dużo większe jak w 30 ce więc do rozsiewacza, opryskiwacza, sadzarki, pielnika itp. może się nadać.

Nx4510 ma taki sam silnik jak stary DK451c ale już inną skrzynie biegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zbig
      Prosze o informacje o traktorze Kioti DK 451C.Czy bedzie nadawał sie do sadownictwa.
    • Przez robcio3dz
      Jak macie kioti to piszcie o wadach i zaletach i czy warto takiego kupić???
       
       
      Powód Edycji: pisanie z duzej litery, edytowane przezNikita_Bennet
    • Przez Kala3452
      Witam wszystkich mam pytanie czy miał lub ma ktos doczynienie z kioti rx7320 mam ochote kupic ten sprzet tylko nikt nic nie wie na temat tego ciagnika znalazłem oferte kioti z ładowaczem za 117brutto jest to 4cyl 73km jesli ktos by miał cos na tem był bym wdzieczny z góry dzieki pozdrawiam!!!
       
       
       
       
       
    • Przez zbig
      Ma ktoś na forum z rolnikow ten model traktora jest to nowsza wersja DK451C proszę o opinie
    • Przez Runner4554
      Co sądzicie o tym zestawie. Jakie są wasze zdania na ten temat. Pytam ,poniewasz myśle nad kupnem tego traktora i chciałbym żeby współpracował z k.ziemiaczanym Anna. Prosze komentujcie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v