Skocz do zawartości

Problem WOM-u Ursus 1012


bravo87

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam.

Szukałem po forum ale nie znalazłem więc proszę o pomoc.

Mam problem z WOM-em w moim ursusie. Jak jest włączony pod siedzeniem i włączam go przy kierownicy to wywala olej ze skrzyni przez bagnet pen w podłodze kabiny. Olej jest wręcz zmiksowany. Co może być przyczyną??? Mikropompa jest nowa żółw działa (nowy w październiku robiony) olej nowy filtry nowe.

Dzięki za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wałek kręci pod obciążeniem? Jak ci wywala przez bagnet, przez zakręcony? Dokładnie nie pamiętam czy jest uszczelka pomiędzy rozdzielaczem a pokrywą skrzyni biegów, tak czy inaczej jakiś problem z rozdzielaczem. Być może się poluzował i olej pod ciśnieniem wypływa dlatego wygląda na zmiksowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dzisiaj z rozsiewaczem chodził. co prawda po chwili się załączał jak dźwignią przy kierownicy poruszałem. Kręcił i wywalał olej. U mnie ta tuleja z bagnetem jest luźna i dlatego tamtędy wywala olej.

A ten rozdzielacz gdzie się znajduje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsiewacz to niewielkie obciążenie, może kręcić. Podłącz coś konkretnego. A czy po wyłączeniu dźwignią przy kierownicy wałek się zatrzymuje? Rozdzielacz jest przykręcony do pokrywy skrzyni biegów, niestety od dołu. Żeby się dostać do niego musisz zdjąć pokrywę, tą w której siedzą dźwignie biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po wyłączeniu przestaje kręcić, ogólnie to dźwignia jak jest w połowie swojego zakresu to kręci wałek. Olej przestaje wyciekać jak wyłączę WOM pod siedzeniem. Czyli lepiej poszukać jakiegoś mechanika który to ogarnie. W październiku robiony był żółw i mechanik miał od razu zrobić WOM no i zrobił ;/

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie pomogłem.W takim razie uszczelnij tuleję z bagnetem, a dźwignia pod siedzeniem wyłącza WOM mechanicznie, więc nie ma nic wspólnego z hydrauliką.

Jeżeli WOM działa jak należy, to po prostu nieszczelny bagnet. Mniej więcej w tym miejscu znajduje się przelew z rozdzielacza żółw/zając i WOM. Stąd spieniony olej.

Napisz jak ogarniesz, jestem bardzo ciekaw przyczyny. Życzę powodzenia!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu znalazłem czas aby zabrać się za ursusa. po odkręceniu podłogi okazało się że olej wywala nie przez tuleję z bagnetem tylko przez niedokręconą śrubę od jednej z rurek. Dokręciłem i już nie cieknie, mechanik magik zapomniał chyba o dokręceniu śrub. Teraz jeszcze muszę sprawdzić jak jest z rozłączaniem wałka bo jak wyłączyłem przy kierownicy to dalej się kręcił a próba zatrzymania go nie udała się. Może olej zimny, gęsty i dlatego nie dało się go zatrzymać ręcznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v