Skocz do zawartości

Kompresja zetor 7245/c-360


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, gdy ostatnio robilyśmy sprzęgło dało się kręcić kołem zamachowym jedną reką. Dziś sprawdziliśmy kompresje i pokazywało tylko 20 bar. Troche mało i postanowiliśmy sprawdzić jak pokaże w c-360 i o dziwo aż 40 bar... Tu za dużo tam za mało, pomiar na zimnym silniku zegar taki http://abload.de/image.php?img=dsc_0069pipt4.jpg . Ciśnienie ma być na poziomie 28-32 a tu takie cyrki. Ktoś cos doradzi ?

Opublikowano (edytowane)

Kolego wlej do zetora ze strzykawki trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresje.

Jeśli będzie miał więcej niż 20 bar to oznacza że pierścienie do wymiany masz. 

A czy zawory masz dobrze ustawione.?Bo to też ponoć jest przyczyną złego pomiaru. -_-

 

Edytowane przez David-Rolnik
Opublikowano (edytowane)

ok to jutro

Tylko że tutaj nim orałem, pod pszenice i jakoś szedł.

Tutaj po remoncie też orka i dawał rade na 2 a z kompresji że silnik złom

Po orce nic już wiecej nie robił

Edytowane przez MarcinNH
Opublikowano

Co to był za remont? Na drugim filmie normalnie nie ten ciągnik, jak by mu z 15 koni ubyło, nie szukaj tu porad tylko opier.... mechanika niech zrobi jak należy, a jak robiłeś sam to nie rób tego więcej. I przy remoncie nie zauważył że sprzęgło na wykończeniu.....

Opublikowano

Źle sie wyraziłem, remont był sprzęgła bo wysiadło podczas orki, z silnikiem nic nie było robione. Na obu filmach ten sam stan silnika, tylko że na 1 filmie orka 1 biegiem na 2 drugim biegiem

Opublikowano (edytowane)

Pomiar kompresji na zimnym  nic nie daje. 

Musisz nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy.

Wtedy wykrecasz wszystkie wtryskiwacze i mierzysz po kolei ciśnienie. 

Masz w tym mierniku zamontowany zaworek ? 

Rozrusznik musi ładnie krecić i warto  naładować akumulator aby był w pełni naładowany.

Jak ktoś tutaj wspomniał zawory wyreguluj wcześniej  bo moze się zdarzyć ,że się któryś nie domyka i sfałszuje pomiar. 

 

Polecam lekturę ten temat  jak przeprowadzić prawidłowo pomiar i próbę olejową.

 http://www.zss.lublin.pl/html/pliki/motor/13.2.%20Pomiar%20cisnienia%20sprezania.pdf

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

Zawór mam zamontowany także pomiar zostaje, dzięki za rady jutro się odezwe

Opublikowano

Edit:
Luzy zaworowe ok, najpierw wykrecilismy jeden wtryskiwacz i zetor odpalił pokazało wtedy 30 bar. Następnie wykrecilismy resztę i na tym cylindrze pokazał 20 na innym 21 25 i 23. Próby z olejem nie robiliśmy bo było już ciemno. I jeszcze pytanie czy dawać podkładki pod wtryswtryskiwacze?

Opublikowano (edytowane)

Podkładek  fabrycznie nie było i nie powinno się dawać.   Może być problem ,że będzie dmuchać z pod wtrysku i ja zakładam podkładki  tylko szukaj takich  cienkich.

 

Coś słabe te wyniki. A pod miernik wsadziłeś podkładkę aby uszczelnić gniazdo wtryskiwacza?

 

Widziałeś  mój film jak sprawdzam ciśnienie w c360 ?  Link do kanału w profilu.

Edytowane przez Radekk
Opublikowano (edytowane)

Widziałem, wzorowałem sie na nim robiąc miernik. Pod miernikiem miałem, i spod wtryskiwaczy też wyciągłem podkładki gniazda wyglądają na dobre i myśle czy dawać te podkładki, czytałem że może przez tą podkładke wtryskiwacz może nie rozpylać do komory tak jak powinien. Przy okazji sprawdziłem czy nie leją i jeden do roboty. Ale i tak w porównaniu do 6340 wujka to mój zetor był strasznie zamulony, cięzko sie wkręcał a podczas jazdy z przyczepą pod górke redukcja z 5 na 4 nic nie dawała bo nie miał już mocy zaraz na 3 trzeba było i full gaz to jakoś szedł
I teraz mi się przypomniało ze wyciągając wtryskiwacze były one mokre tak ma być?

Edytowane przez MarcinNH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v