Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  :o

Opublikowano

magia taniego w eksploatacji zetor właśnie prysła... w Perkins za 1500 mam cały kompletny mechanizm wyważający z pompą oleju... myślałem że to drogo
Nie dało się regenerować tej bieżni? wyszlifowac, wstawić hartowana tuleje tak jak robiłem w skrzyni biegów gdzie też łożyska igiełkowe rozwalił bieżnie trybu

Opublikowano

Niestety na wałkach było wyraźnie widać zużycie bieżni - regeneracja w cenie nowego ponieważ wałki kręcą się szybciej niż silnik- blisko 5 tys obrotów.  Byłem w firmie która zajmuje się takimi rzeczami. Ciągnik ma 3800 Mtg

 

Opublikowano

no wałek zapewne kręci się 4x szybciej od wału silnika aby z każdym tłokiem zrównowazyć... a nie ma tam jakiś rowków smarujących? może coś źle zmontowane było

Opublikowano

wałki są smarowane rozbryzgowo od wału korbowego, po prostu się przytarły i już nikt się nie dowie czemu. Objaw pojawił sie późną jesienią- zrobiłem tak może ze 100 mth 

 

Opublikowano

stoję przed tym samym problemem w 7441 no i teraz takie pytanie a co jakby je wyrzucić wcale, wiem że jeden gość tak zrobił w 6441 wiosną tego roku ale jak to się ma do dłuższej eksploatacji silnika? na pewno kultura pracy inna bo jechałem po tym zabiegu tym traktorem no ale już nie o to tak bardzo mi chodzi tylko czy to sie coś może spitolić więcej po jakimś czasie takiej jazdy?

Opublikowano
witam mam zetora od nowosci. ma 3000mg dzis przy orce w pewnym momecie zaczelo cos gwizdac dosyc mocno niewiem skąd ten gwizd. wyglada to ze z turbiny czyzby zaczol sie jej koniec? ciagnik ma moc i nic poza tym gwizdem sie nie dzieje. i tylko na wysokich obrotach to slychac im ma ciezej tym bardziej gwizda ktos cos poradzi? czy to turbina czy cos innego?
zapomnialem dodac ze niedawno zatkalem egr. ale to chyba niema nic wspolnego
Opublikowano (edytowane)

kolektor cały ?

jeżeli tak to jest możliwość uszkodzenia(nawet delikatnego) łopatki -łopatek i wtedy będzie słychać gwizdy

 

Edytowane przez ralf
Opublikowano

Sprawdź opaski którymi dokręcone są węże doprowadzające i odprowadzające powietrze z turbiny. U mnie dwa razy pękła opaska i przez tę nieszczelność powstawał ten gwizd.

Opublikowano
wszystko posprawdzalem i nic nie pękło wszystko ok. ale zauwazylem ze na zimnym silniku nie gwizda. tylko jak sie zagrzeje to jest taki wibrujacy swist i na 99 % będą to te walki. wyrównujące czy jakos tak. slyszalem ze to czesta przypadłość zwrotów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez GrzegorzKulawiecki
      Witam, ma ktoś jakiś pomysł, lub zdjęcia, jak dołożyć dodatkowe obciążniki na przód do zetora 9540? Potrzebuje ze 400 kg, ma ktoś przerobione i podzieli się fotkami lub informacja.
    • Przez LipinyTabaca
      Rozwiązał ktoś problem z zacinającymi się wskaźnikami płynu chłodzącego i paliwa? Czy pozostaje tylko wymiana całego panelu?
    • Przez LipinyTabaca
      Witam, mam pytanie czy macie w swoich Proximach tak ze jak jest rewers na 0 i dodacie gazu na 1500 to zalaczaja sie wam 2 zolwie? dodam ze jak jest rewers do przodu czy do tyly  czegos takiego nie ma, bieg glowny na luzie
       
    • Przez snopek
      Witam. temat ten otwozyłem w celu wimieniania się info o tych modelach ...
       
      Ja mam jedno pytanie ponieważ pali mi się sygnalizacja ostrzegawcza spadku ciśnienia powietrza ( pali mi się czerwony symbol CIĄGNIKA Z NAPISEM STOP - umieszczonym na tablicy przyrządów) i niewiem jak naprawić tą małą usterke ,, moze ktoś mi doradzi
      W instrukcji obsługi znalazłem taką uwagę ,, W przypadku spadku ciśnienia w układzie pneumatycznym poniżej 450 kPa ciągnik z hamowaną przyczepą lub naczepą nie może kontunuować jazdy do momentu podwyższenia ciśnieniem powietrza"
      czy tu trzeba tylko poczekać aż to ciśnienie wzrośnie czy coś zrobić ?? ...
    • Przez bamberszol
      Jak w temacie. Miał ktoś podobny problem?  Wskaźniki się zawieszają w najmniej oczekiwanym momencie i nie pokazują wtedy aktualnej wartości. Nawet jak odlacze baterie akumulatorów to się utrzymują na tym zawieszonym poziomie. Opadną dopiero po kilku godzinach od wyłączenia stacyjki. Tak się zachowują jakby coś było tam namagnesowane. Rozkręciłem licznik i oba wskaźniki chodzą równo gładko bez żadnych oporów. Co to może być za przyczyna.?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v