Skocz do zawartości

prostowanie felgi 34 calowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sory że tak późno ale ostatnio brak czasu,może wrócę do tematu felgi. Usterka nie jest tak bardzo kłopotliwa na drogach polnych a problem zaczyna się wjeżdżając na asfalt bo traktorem buja bardzo nieprzyjemnie na tej nawierzchni i zauważyłem pęknięcie na długości 1 cm na rancie od zewnątrz, domyślam się że poprzedni właściciel podczas odnowy felg źle poskładał felgi i opony prawie nowe pościnało prze to, co byście radzili? jak to naprawić?

Opublikowano

Kolego...dalej nie wiemy jaka to felga...skręcana czy pełna spawana...z jakiego ciągnika ? To ważne bo nie wiemy jakie obciążenia musi przenosić i z jakimi prędkościami pracuje. Normalne jest, że nawet mocno krzywa felga nie daje o sobie znać na drogach gruntowych przy prędkościach do 20 km. bo i tak ciągnikiem buja na nierównościach ale jak wyjedziesz na asfalt i przyśpieszysz to nawet małe zwichrowanie daje o sobie znać a im szybciej tym mocniej buja. Z tego co piszesz to już ktoś naprawiał tą felgę i nic to nie dało a może nawet pogorszyło sytuację. Jeśli ciągnik jest popularny na rynku to taniej i lepiej będzie kupić używaną felgę niż klepać coś co już ktoś klepał i nic nie wyklepał. Wszystko to jednak przypuszczenia i do puki nie napisałeś co to za felga i z czego to dalsze porady nie mają tak naprawdę  sensu....a najlepiej jak byś zamieścił foto całej felgi i tego uszkodzenia.

Opublikowano

Seria DX to bardzo fajne i dobre ciągniki a do tego jest ich bardzo dużo i sporo jest już sprzedawanych na części więc w razie czego nie będziesz miał problemu z kupieniem używanej za przyzwoite pieniądze. Jeśli masz już "jajo" lub jest duże bicie boczne to raczej nie ma sensu prostować. Być może ten ciągnik był uderzony z boku w koło i zwichrowana jest też tarcza koła a nie sama obręcz. Jeśli ogólnie jesteś zadowolony z ciągnika i masz zamiar robić nim przez parę lat to lepiej szukaj używanego koła w dobrym stanie.

Opublikowano

Jak narazie jestem zadowolony z traktora choć ma kilka usterek ale powoli je eliminuje, u mnie raczej jak się coś kupuje to na lata ma służyć.

Trochę już kombinowaliśmy wyprostować i chyba jak ją malowali i zmieniali opony na nowe, poprzedni właściciele to źle je poustawiali na śrubach i przez to jajo zrobili i pościnało w niektórych miejscach oponę

Opublikowano

Jak jest jajo to raczej sobie odpuść bo nie doprowadzisz tego do dobrego stanu i tylko opony i łożyska płosi będzie Ci dobijać przez to bujanie. Może być tak, że kiedyś komuś poluzowały się śruby łączące tarczę koła z obręczą a to skutkuje zrobieniem koła w jajo...takie uroki skręcanych felg.

Opublikowano

jajo to raczej za dużo powiedziane ale coś mi sie zdaje że ciężko będzie kupić jedną felgę do DXa bo w tej serii było oferowane kilka rodzajów felg

Opublikowano

Może nie tak wielkie jajo ale ciągnikiem buja a to wnerwia i może być przyczyną innych problemów tak jak pisałem wcześniej. Kto szuka ten znajdzie :D Przeglądaj ogłoszenia to trafisz na jakiegoś handlarza, który ma kilka DXów i coś się znajdzie. Pamiętaj, że Deutz owszem oferował do każdego modelu różne rodzaje i rozmiary kół ale te same występują w kilku modelach więc nie powinno być aż tak ciężko coś znaleźć. Powodzenia kolego !

Opublikowano

wszystko można tylko jak czytam co piszesz to ty nie wiesz co i jak masz uszkodzone w twoim przypadku myślę że twoja jest w łatwy sposób do wyprostowania nawet jajo można wyprostować gorzej jak jest zusemkowana bo sprężynuje ale skręcaną to dużo można wyprostować ,tylko trzeba sprawdzić gdzie i jak jest krzywa ,

 

ja myślałem że jest po wypadku zgnieciona i że ją rzuca 10cm lub coś takiego i jest stabilna i spawana

 

najpierw sprawdź felgę bo może masz uszkodzoną oponę

Opublikowano

Dorobienie obręczy to też sposób ale nie wiem jak to wychodzi cenowo. Firma Pronar z Narwi produkuje felgi na dużą skalę...do tego stopnia dużą, że większość nowych ciągników sprzedawanych w Europie i nie tylko wyjeżdża z fabryk na felgach z Pronaru. Zawsze możesz zadzwonić i się dowiedzieć ile taka obręcz u nich by Cię kosztowała. Myślę jednak,że kupienie używki będzie dobrym wyjściem i raczej tańszym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v