Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Mam problem w ciapku, pod skrzynią biegów (obudowa jest starego typu) jest kwadratowa dziura i cieknie tamtędy olej, cieknie też przez kratkę od ustawiania sprzęgła a po zdjęciu kratki obudowa skrzyni od wewnątrz jest także cała w oleju. Pod obudową sprzęgła są dwie dziurki i przez nie też kapie. Czego mogę się spodziewać po rozpołowienu ciągnika? Dodam też że po wciśnięciu sprzęgła do końca nie wysprzęgla drugiego stopnia także wałek trzeba włączać na "hama", nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym wyciekiem ale piszę to dodatkowo może jest jakieś powiązanie. Bardzo proszę o wypowiedzi i z góry dziękuję. 

Opublikowano

a potrafisz rozpznać jaki to olej? Po zapachu.. I już będziesz wiedział. Stawiam, że będzie to przekładniowy. Spodziewać się możesz tego oleju od dłoni po łokcie. Cokolwiek tu nie napiszą masz robotę i musisz się za nią zabrać.

Opublikowano

Nie wiem czy ktoś tego nie uszczelnił czy jak ale wsześniej ciekło w miarę rozsądnie a teraz zaczeło robić spore plamy jak postawię ciągnik w garażu. To jest raczej przekładniowy olej. Niestety ale trzeba bedzie rozebrac go i sprawdzic. Podejrzewam uszczelniacz skrzyni biegów ale może ktoś miał podobnie i chce sie podzielić a narazie trochę mało czasu jest więc szybko sie za to nie zabiorę.

Opublikowano

wymień sobie uszczelniacz w tulei sprzęgła tam po której pracuje łożysko oporowe , to raz a dwa to wymień sobie ten mały simering na wałku I stopnia od strony skrzyni, simering jest w skrzyni biegów na samym końcu tego wałka.A osłonę do regulacji sprzegła masz dlatego obrzuconą olejem bo masz tam wycieki na tych 2-ch simeringach.

Opublikowano

Kiedyś taki przypadek miałem, że olej ze skrzyni lał się litrami, ktoś odwrotnie simmering nabił :P Może być też że simmering któryś był luźno i wypadł. Jeżeli jest odrzutnik to ja bym go zostawił bo wg mnie jest lepszy od simmeringa m.in. z tego powodu, że odrzutnik rozbryzguje olej z piątego łożyska po całej skrzyni, a jak jest simmering to cały olej trafia na uszczelniacz. Jak jest nowy to wyrabia z odprowadzeniem oleju, jak jest już trochę zużyty to zaczyna się pocić, a oprócz tego wycina rowek na wale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v