Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Te zegary nie są tak dokładne  i mogą nieco oszukiwać  50+ 50-.Ta coś takiego w ten deseń.U mnie  odziwo nic nie skacze dobrze wskazuje linka indyjska jakaś dobra się trafiła 400 mtg nakręciłem  a obrotomierz z starszych zapasu i hula

Opublikowano

Czyli 10,14 kg paliwa przez godzinę przy 2200 obr/min - nie opłaca się cisnąć gaz do końca :-). Nawet jeżeli są jakieś niedokładności zaniżające wynik w moich obliczeniach bo wyszło mi bardzo mało (choć starałem się wszystko skrupulatnie wyliczyć) to i tak widać wielką różnicę między spalaniem na obrotach do 1800  i spalaniem na 2200 obr/min.

Opublikowano

Teoretycznie przy 2200 obrotach producent podaje że wtedy jest moc maksymalna czyli te 52 KM a 195*52=10140 gramów czyli 10,14 kg. Ta wartość spalania to chyba przy 100% obciążeniu, tak na wikipedii o C-360 jest napisane.

Opublikowano

To nie tak. Silnik nie osiągnie mocy maksymalnej jeśli go nie obciążysz czyli dając gaz na 2200 i jadąc samym cięgnikiem potrzebuje do tego przykładowo 20 koni i tylko tyle wytwarza więc mnożysz przez 20.

Jadąc w polu z pługiem obciążasz go bardziej na co potrzebuje przykładowo 48 koni więc tylko przez tyle mnożysz. Nie ma obciążenia nie produkuje mocy.

Nie obciążasz pompa nie daje większej dawki paliwa na tym to polega.

A moc maksymalna osiąga przy 2200 obr. silnika ale trzeba mu do tego stworzyć warunki. Dla tego do mierzenia momenty i wyliczania mocy jest potrzebna hamownia która stwarza sztuczne warunki obciążenia.

Opublikowano

A no tak, kiedyś to gdzieś czytałem a teraz zapomniałem o tym. A czy na podstawie spalania przy pracy z 1600 obr/min przy których moc maksymalna ciągnika wynosi 43 KM można wyliczyć na ile był w tej pracy przy tych obrotach obciążony ?  Czy jeżeli był przy pracy na obrotach 1600 maksymalnie obciążony to powinien spalić 195/KMh * 43 KM =8,39 kg paliwa  czy to nie jest tak jak napisałem ?

Opublikowano

No tak, gdy zawracam to używam mniejszej mocy więc gdy ciągnę pług to potrzebna jest większa moc średnia niż ta co wychodzi z teoretychnych obliczeń. Ale można sobie poprzeliczać gdy wiem ile czasu ciągnę pług w jedną stronę a ile czasu zawracam, chociaż trochę z dystansem trzeba podejść do tego co wyjdzie. A jaką moc maksymalną silnik jest w stanie wytworzyć przy obrotach 1600 to można obliczyć z momentu obrotowego który jest podawany przez producenta 190 Nm przy obrotach 1500-1600. Ale to też teoretycznie bo w rzeczywistości nie wiadomo czy nie uciekło koni przez czas użytkowania ciągnika. Chociaż moja c-360 niedawno miała remont silnika.

Opublikowano

Ja np. jak rusek miał przeciek paliwa to zapiołem za 60 pług 4 40 lemiesz i w piachu na 2 na 1500 nie dawał mi oznaków ze ma ciezko tylko tyle ze buksował tam gdzie ciezej zawsze mnie dziwi ze ludzie cisna gaz do dechy i 60 pa pa pa i dławi sie, kolega nawet mówił ze ta 60 to jakas opetana wyrywałem raz korzen to wrzóciłem dwójke ledwo 1000 obr i co mieli kołami nawet na blokadzie a jak za duzy bieg wrzuce to smali mi tak sprzegło ze coś strasznego a tarcza nowa bo tak co 3 lata mi siada niby docisk dobry i wszystko a spalanie ? tak jak by tylko wachała mi paliwo przy sianiu poznaniakiem na 2 biegu 1400-1600 obr 10 litrów paliwa mi starczyło spokojnie na 2,5 ha tylko ze jak wjezdzałem na podwórko to zaczeła juz sie krztusic powietrzem nie zebym sie wywyzszał ze ło matko moja szesciesiona pali w glynie tak mało ze cepeeny bankrutujo, ale jest jedna wada dymi mi na wolnych obrotach taki szarawo niebieskawy dymek tylko ze jak sie rozgrzeje to juz nie dymi olej jak jest na max to do wymiany dalej jest na max 60 nie sa złymi traktorami tylko stare pozekadło jak kto dba tak ma 

Opublikowano

U mnie też C-360 trochę oleju bierze i trochę przecieka (szczególnie z tyłu ze skrzyni) a poza tym to świetnie się sprawuje. A tak pracując na 1800 obr/min przy obciążeniu przy którym będzie spokojnie dawać radę to nie zużyje się za szybko silnik ? Powinien długo pochodzić do następnego remontu ? Na wiosnę miał remont i nie chciał bym go szybko wyniszczyć skoro dobrze się sprawuje i mało pali.

Opublikowano

A czemu miałby się niszczyć? Skracasz jego żywotność jak  bierzesz duży ciężar  i silnik nie rozgrzany,nie na czas oleje lub go katujesz.Z takimi obrotami przy prawidłowej eksploatacji  powinien chodzić  dobre 15 20 lat zależy jakie zestawy naprawcze.Dla silnika jest najlepiej jak pracuje na 80% swoich możliwości 

Opublikowano

Kupiłem po remoncie więc nie wiem jaki zestaw naprawczy był dany. Jakoś tak prawie nigdy nie pracowałem na 1800 obr/min, wtedy silnik głośniej chodzi i zastanawiałem się czy nie skracam tym trochę jego żywotności ale rozwialiście moje wątpliwości. Gaz do końca jak poleca mi mój wujek to nie będe tak jeździł ale 1800 jest ok.Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi na moje pytania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v