Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam. Niedawno zakupilismy tego ursusa no i teraz przyszły mrozy i nie możemy go odpalić. Chcielibyśmy podłączyć do niego prostownik, tylko nie wiemy jak czy można ładować obydwa akumulatory jednoczesnie czy trzeba ładowac każdego pojedynczo. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Rozruch ma tylko na 24v a alternator 12 v powinienes podłaczyc pod przewód idac z alternatora do akumulatorów bo tam jest 12v i oby dwa akumulatory sa ładowane jednocześnie.

Opublikowano

Ogólnie prąd z aku wychodzi 24V bo tak są podłączone jeżeli by nie były tak podłączone to z kąd by się wziął rozruch 24? Podłącz albo do jednego aku + a do drugiego - albo do dzyndzla od rozrusznika + a - na mase w oby dwóch przypadkach ładuj na 24

Opublikowano

Ogólnie prąd z aku wychodzi 24V bo tak są podłączone jeżeli by nie były tak podłączone to z kąd by się wziął rozruch 24? Podłącz albo do jednego aku + a do drugiego - albo do dzyndzla od rozrusznika + a - na mase w oby dwóch przypadkach ładuj na 24

 

 

Bzdury waść piszesz jeżeli nie masz pojęcia jak to podłącyć to nie wprowadzaj ludzi w błąd bo zniszczą sobie akumulatory lub prostownik . w takim przypadku podłączamy zacisk plusowy 12v do wyjścia alternatora a minusowy gdziekolwiek na masę wtedy akumulatory ładuje się równolegle

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej jest podłączyć kabel plusowy do rozrusznika gdzie przychodzi kabel prądowy ( ja w to miejsce mam taki płaskownik przykręcony razem z kablem prądowym ciągnika i podłączam podto prostownik i rozruch ) a inusowy obojętnie gdzie np za drabinke.

Edytowane przez Dawid18
Opublikowano

nie wiem czy to jest dobrze ale ja mam duzy na kolkach prostownik 12/24V z lat 90 i podlanczam go pod rozrusznik na 24V plus na kabel pradowy a minus za jakas srube i zawsze odpala bez problemu.

Opublikowano

witam. Niedawno zakupilismy tego ursusa no i teraz przyszły mrozy i nie możemy go odpalić. Chcielibyśmy podłączyć do niego prostownik, tylko nie wiemy jak czy można ładować obydwa akumulatory jednoczesnie czy trzeba ładowac każdego pojedynczo. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.

Jeżeli przełącznik 12/24V jest sprawny to oba akumulatory ładowane są jednocześnie i tak powinno być również w przypadku ładowania prostownikiem, podłączasz + pod śrubę na rozruszniku i - do odizolowanego elementu konstrukcji ciągnika. Sprawny przełącznik 12/24V to podstawa prawidłowego ładowania obu akumulatorów.

Opublikowano

Nie podłączaj na 24v bo popsujesz aku. w tym układzie jest cały czas 12v do puki nie wciśniesz rozruchu. Możesz połączyć plus prostownika przy alternatorze gdzie idzie przewód do ładowania albo do grubego przewodu idącego na rozrusznik bo jest to plus pierwszego akumulatora, minus na mase ciągnika. Akumulatory połączone są w szereg, ich pojemności sumują się i ładują się równomiernie przy takim podłączeniu.

Opublikowano (edytowane)

A ja ci coś innego paradzę. Zwykle prostownik podłączmy przy rozwuszniku + i gdzoeś na korpus -. jeżeli masz 12/24 niewiemy jak masz aktualnie przełączone pod siedzeniem. Zmierz miernikiem tam gdzie bedziesz zaciski podłanczał, jakie jest napięcie,a skoro masz regulowany prostownik to twoja konfortowa sytuacja pozwoli ci nastawić 12 lud 24 wolt, w zależności ile ci pokaże miernik. moim zdaniem to bezpieczne postepowanie bez ewentualnego zalu do zadnego z doradców.

Edytowane przez lukaskurp
Gość Profil usunięty
Opublikowano

@lukaskurp A ja Ci radzę niczego nie radzić, bo większych bzdur jak żyję to nie słyszałem, Przecież Ty nie masz pojęcia o zasadzie działania przełącznika 12V/24V.

Opublikowano

Mat każdy orze jak może , miałem kumpla starego szofera/traktorzystę to odkręcał te grube kable od pińków przy przełączniku12/24 łączył kable do kupy i podpinał się plusem na rozruszniku a minus na masę i ładował na 24V .

A gdy mówiłem mu że można bez tej całej gimnastyki się podpiąc na 12 V i oba akku będą ładowane równolegle to się wnerwiał i mówił że dobrze jest tylko tak jak on robi :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

A ja ci coś innego paradzę. Zwykle prostownik podłączmy przy rozwuszniku + i gdzoeś na korpus -. jeżeli masz 12/24 niewiemy jak masz aktualnie przełączone pod siedzeniem. Zmierz miernikiem tam gdzie bedziesz zaciski podłanczał, jakie jest napięcie,a skoro masz regulowany prostownik to twoja konfortowa sytuacja pozwoli ci nastawić 12 lud 24 wolt, w zależności ile ci pokaże miernik. moim zdaniem to bezpieczne postepowanie bez ewentualnego zalu do zadnego z doradców.

Jeżeli masz 12V/24V to pod siedzeniem masz zawsze 12V, 24V jest tylko w czasie rozruchu i podłączając prostownik 12V przy rozruszniku plus i minus na masę są ładowane obydwa akumulatory, oczywiście przy sprawnym przełączniku 12V/24V jak słusznie zauważył kolega @roltech, i w żadnym wypadku nie można ładować prądem 24V bo akumulatory są połączone równolegle a nie szeregowo.

 

 

@wpsowa692 mówimy o ładowaniu na ciągniku bez łączenia szeregowo , bo zaraz ktoś powie że można wyjąć i w domu ładować, bo to cieplej.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Dlatego miernik wskaże w zalżności od rozładowania aku naście (9,10,11) wolt i ładujesz na nastawia prostownika 12V. W poście jasno zazanczyłem że każdy załancza prostownik według własnych nastaw i własnych upodobań, czego najlepszym dowodem jest post usera "wpsowa". miernik napewno niczemu nieprzeszkodzi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ładuje się zawsze 12 V przy równoległym podłączeniu akumulatorów

a 24V przy szeregowym co sugerował kol.@ wpsowa ale to jak byś je rozłączył i podłączył szeregowo, a przy prostowniku nastawiasz amperaż i to nie jak kto chce tylko powinno być ładowane amperażem równym 1/10 poj. akumulatora.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

ale ja to wiem, rozmawiamy o leciwych traktorach w których z wiekiem właściciele dokonują kosmicznych "innowacji" w instalacji i et cetera. sam z niejednym miałem doczynienia, a autor tematu stwierdza, że to jego swieża maszyna. Ideą forum jest doradzanie, a nie przepychanie swoich racji, ja doradziłem własnoręczne sprawdzenie aktualneego stanu rzeczy(wspomniałem gdzie zwylke przypinamy zaciski prostownika), jaką mamy gwarancje że jest tam wszystko "fabrycznie" i co szkodzi ten woltomierz, że zaraz takie bzdury mówię. O amperażu nic nie wspominałem, sam autor zaznaczył że ma prostownik nastawiany na ładowanie 12V i 24V i jedynie wokół tej nastwy była mowa.

Opublikowano

Witam, na początku chce napisać że nie widziałem podobnego tematu o tej tematyce więc zakładam nowy.

A mianowicie Ursus słabo ładuje. Akumulatory są nowe ( około roku ), Rozrusznik używany, ale w pełni sprawny. Kupiony od sąsiada, chodził w jego 80-tce i działał bez problemowo. Więc co może być przyczyną ?

Często jest tak że na wolnych obrotach ładuje, ale bardzo słabo a jak już na wyższych to już nie ładuje...

 

Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Regulator napięcia może do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v