Skocz do zawartości

Odpalanie na zaciąg


Pavel

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty

U nas jak nie chcą zapalić to najpierw pod prostownik, a później na zaciąg.... ale rzadko się to zdarza, przynajmniej raz do roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam co chwile zpalam na zaciąg.raz na polu zapalalismy c 360 ja ciąglem c 330,c 360 byla na 5 kilka prub i nic...tylko ze c 360 byla na 5 zredukowanej.Mam podwurko z gurki i se ciągnik u stawie tak ktos popchnie,jak nie chce zapalic to jeszcze troche rozrusznikl puszczam sprzeglo i zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak odpalic ciągnik ze spawarki. Nigdy tego nie praktykowałem . W spawarce mam +12V -12V -24V takie przewody jak to podłączyc do akumulatora.Spawarka ma przełącznik na 220V I 380V i regulacje od 60 do 300A. Pytam się jak to podłączyc i czy musze przestawiac na 220 lub 380V i zakres 60- 300A go reguluje czy nie.Następne pytanie czy możliwe jest odpalenie bez akumulatora z spawarki.Z gury dziękuje.

 

odpalasz na 380v ale niemoze byc uszkodzony akumulator i klemy musza miec dobry styk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator musi być ze wzgledu na to że po odpaleniu alternator wzbudzi sie a bez odbiornika jakim jest akumulator wywinduje napiecie do takiego stopnia że spali diody. Nawet jesli ktoś był by taki sprytny i właczył wczesniej jakies świeatło jako odbiornik, w tedy to alternator bedzie chodził prawidłowo, ale klema plusowa gdy dotknie do masy spowoduje zwarcie.

 

Co do zakresu pradu na spawarce to 60A bedzie stanowczo za mały. wszystko zalezy od ciagnika jaki chcesz odpalić.

dla ciapka 200A w zupełnosci wystarczy. Ustaw zakres pradu o takiej wartosci jaki maja akumulatory w ciagniku i napewno nic sie nie stanie.

Co do napięcia zasilania to przy 230V moc sapawarki spada a co za tym idzie i prad rozruchowy i juz nie kazdy silnik odpalisz zwłaszcza wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to jak nie miałem ładowania w C-330(prądnica i kable się już zmęczyły) to codziennie 4x prostownik żeby odpalić bo to już była jesiń i zima.A jak się śpieszyło to do sąsiada po T-25 i heja 1m i Ciapek już pyka.Zamontowałem altek to teraz na odwrót ja odpalam sąsiadowi T-25 hehe :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak ciągnik ma rewers lub półbiegi załączane hydraulicznie, automat, sprzęgło hydrokonetyczne to nawet nie ma sensu próbować palić na zaciąg. Natomiast palenie na zaciąg czy holowanie jest niedopuszczalne w ciągnikach, gdzie skrzynia jest smarowana za pomocą pompy. A to się zdarza w bardziej skomplikowanych skrzyniach dosyć często. Z resztą chyba nawet stare JD z lat 70/80 tak miały.

A odpalanie na zaciąg samochodu podobno może się skończyć przeskoczeniem paska rozrządu - ale ile w tym prawdy to nie wiem bo nigdy się z tym nie spotkałem. Chociaż jak ktoś robi to niezbyt delikatnie to jest mocne szarpnięcie, które na pewno nie jest korzystne dla silnika i całego układu przeniesienia napędu.

A jeśli chodzi o takie proste ciągniki jak ciapek to nie ma problemu. Raz nawet ciągnąłem 30tke po śniegu agrotronem 150 (max prędkość - tak dla jaj) ale trzydziestkę brat ledwo utrzymał na drodze (jeden wielki drift) a ja pękałem ze śmiechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam tych problemów umie wszystkie ciągniki zapalają na akumulator , to słychać kiedy akumulator jest słaby ,jak aku jest słabe to rozrusznik ciężko kręci i w mordę dostaje instalacja i ten przełącznik 12/24 na zimę każdy akumulator jest wyjęty uzupełniony elektrolit załadowany i stoi w pomieszczeniu gdzie jest piec centralnego ogrzewania . A nowe ciągniki tam gdzie się zepsują tam mają stać niewolno ich holować tak pisze w instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przeskoczenia paska rozrzadu w silnikach samochodów to może sie zdażyc. Ale robiac to z głowa nic sie nie stanie.

Trzeba właczac wysoki bieg (nie oznacza to że można w tedy szybko go ciagnąc) i powoli puszcac sprzegło. W tedy to silnik kreci sie powoli (prawie z predkością jak rozruch rozrusznikiem) bez szarpnięć. Możliwośc przskoczenia paska jest w tedy bardzo minimalne, wrecz wykluczone. Co innego gdy pasek jest stary i w dodatku lużny.

Co innego jeśli to jest samochód naprawde nowy, w tedy to odpalanie na zaciąg jest odradzane ze wzgledu na to że skoro silnik nie zapala to nie spala paliwa które to zostaje wypchniete do tłumnika - katalizatora. A zanim zaskoczy to troche tego paliwa tam sie zgromadzi i później nastepuje zapłon tego paliwa i uszkodzenie katalizatora, bez którego niektróre samochody nie pojadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wczoraj przygodę z moim samochodem. Posiadam peugeota 106 D. Po całym dniu stania na świeżym powietrzu nie chciał wieczoprem odpalic. Szef zaciągał mnie Toyotą Land Cruiser... Odpalił bez najmniejszych problemów. Pasek rozrządu nie przeskoczył...Ale czuje że sprzęgło dostało w d**ę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja C-330 jeszcze nigdy na zaciąg nie paliłem jakoś zawsze z akumulatora pale :) Akumulator wyciągam na zimę do piwnicy i uzupełniam poziom elektrolitu i co miesiąc na jedną noc ładuje go prostownikiem i co jakiś czas potraktuje go żarówką żeby uniknąć zasiarczenia :) Aha no i świece żarowe i rozrusznik w dobrym stanie to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruskie maja super rozwiazanie (chodzi mi o sprzęt wojskowy z przed 30 lat). Są trzy sposoby odpalenia np. czołgu lub BWP-a na rozrusznik, mieszany (rozrusznik i powietrze) lub jak całkiem padnie akumulator to powietrze. Super sprawa przydalo by się takie rozwiązanie w ciągniku który ma ciężko odpalić zimą :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest spężone powietrze w BWP 150 bar max a w czołgu to coś ponad 200 bar i to sprężone powietrze idzie na tłoki przez rozdzielacz który odpowiednio kieruje na cylindry. Bylem kierowcą BWP to ten myk na powietrze byl 100 razy lepszy od rozrusznika (często rozrusznik nie działał) wystarczyło na odpalenie silnika V6 (330km) tylko 30 bar ale silnik byl podgrzewany przez specjalny podgrzewacz, a ten podgrzewacz to też cwany byl na te lata- i też można by go zamontować w ciągniku (wystarczy troche prądu z akumulatorów- jak ktoś chce moge opisać budowe i zasade działania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikbbr
      Witam
      Przeglądając giełdę traktorpool.pl znalazłem nowy ciągnik z Wielkiej Brytani, JD 6830 premium (http://www5.traktorpool.de/suchen/detail.php?masch_id=872694) w cenie brutto ok.240 tys.zł. W polsce taki sam kosztuje ponad 300tys. Chciałbym się was zapytać co sądzicie o tej ofercie?
    • Przez jacekfelix
      Jesteśmy zespołem profesjonalnych hakerów. Nasze doświadczenie obejmuje programowanie, uruchamianie exploitów i konfigurowanie ataków DDoS, baz danych, hakowanie WordPress Pharma, SEO i projektowanie stron internetowych, hosting i administrację serwerami, marketing i usługi hakerskie stron internetowych. Lubimy wyzwania związane z robieniem rzeczy, w których większość innych się poddaje.
      Przykłady:
      Ataki typu spear phishing w celu uzyskania kont wybranych celów. Łatwe odzyskiwanie haseł do kont większości sieci społecznościowych i zdalne sterowanie smartfonami. Hakowanie kont na Facebooku, Reddicie, Instagramie i Twitterze. Usuwanie rejestrów karnych, zwiększanie wyników kredytowych, zmiana oceny w szkole, śledzenie lokalizacji na żywo itp.
      Pełny pakiet: dostęp do urządzeń i kont osobistych lub firmowych oraz znajdowanie niezbędnych danych. Hakowanie serwerów internetowych, serwerów gier lub innej infrastruktury internetowej. Szpiegostwo przemysłowe, uzyskiwanie prywatnych informacji od kogoś. Nie mamy żadnych ograniczeń ani limitów co do rodzaju oferowanych przez nas prac i usług!
      Kontakt przez
      Telegram:............ @Blackhat_plug
      https://t.me/Blackhat_plug
    • Przez kadol
      Cześć, planuję stworzyć dokładny model 3D ciągnika Ursus C360 w programie Fusion 360, który byłby dostępny dla wszystkich. Dzięki temu każdy mógłby projektować własne modyfikacje i zlecać ich wykonanie, bazując na rzeczywistych wymiarach, bez ryzyka, że podczas pracy zabraknie miejsca i trzeba będzie na nowo przemyśleć niektóre rozwiązania, co mogłoby generować dodatkowe koszty. Uważam, że takie dane mogłyby być przydatne dla szerszej społeczności, ponieważ, patrząc na projekty takie jak Zduntrac, widać, że ludzie mają ciekawe pomysły na tworzenie nowych rzeczy na sprawdzonych konstrukcjach.
      Zanim jednak zacznę, chciałbym się upewnić, czy nie duplikuję czyjejś pracy. Czy ktoś wie, czy istnieje już dokładny model Ursusa C360 (mam na myśli każdą najmniejszą część, nawet podkładki)? Jeśli taki model już istnieje, bardzo proszę o link.
      Z drugiej strony, brakuje mi dokumentacji technicznej, szczególnie przekrojów i wymiarów poszczególnych części. Czy ktoś z Was wie, gdzie można takie dane znaleźć, kupić lub czy są one gdzieś dostępne? Ostatecznym rozwiązaniem byłoby rozłożenie mojej starej "sześćdziesiątki", wykonanie pomiarów i przeniesienie ich do Fusion 360, ale to byłaby ostateczność, której wolałbym uniknąć.
      Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    • Przez DT123
      Cześć,
      Mam do was pytanie o działanie skrzyń hydrostatycznych. Mam mały traktor 26 koni, z hydrostatyczną skrzynią  (specjalnie nie podaje marki) Problem jest taki, że często przełączenie biegu jest trudne, skrzynia się blokuje i nie można przełączyć. Czasami pomaga manipulacja pedałami gazu, czasami opuszczenie łychy, żeby spuścić ciśnienie... a jak zgaśnie to trzeba się sporo natrudzić. Od sprzedawcy usłyszałem że jak się tak stanie to trzeba ho trochę bujnąć przód tył ;). Dodam że traktor jest nowy,
      Druga sprawa to taka, że jak ruszam i gaz nacisnę do dechy to spadają obroty traktora i muszę odpuścić gaz i naciskać powoli, to samo dzieje się jadąc po górę i w ciężkim terenie. Czy to jest objaw, że ma za ciężko? Ilość oleju w skrzyni jest prawidłowa.
    • Przez karat7
      Co sądzicie o przyczepach skorupowych  10 ton -TECHMONT i URSUS. Czy warto kupić ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v