Skocz do zawartości

Przestroga dla "tych z turem"


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
  Ferdek07 napisał(a):
chyba jednak dalej nie czaisz o co chodzi, to nie jest tak że dociążasz tylko tył ta przeciwaga faktycznie zmiejsza nacisk przedniej osi, to tak jak na ławce na końcach ktoś siedzi, gdy ktoś wstanie a na jednym końcu ktoś siedzi to ławka się podniesie w jednym końcu

Zmniejsza obciazenie przedniej osi tylko do chwili zrównoważenia przeciwwagi przez tura, potem wzrasta. Inne zadanie przeciwwagi to stabilizacja i zapewnienie kierowalności

Opublikowano

są zabezpieczenia aby ładowacz nie opadł można zamówić zawory kulowe przy siłownikach i po przekręceniu ładowacz nie opadnie, poza tym mam przy joystiku elektrycznym taką funkcje że przed wyjazdem do transportu przekręca sie o 90 stopni i wtedy nie działa. Podczas transportu omyłkowo sie go nie poruszy. Ładowacz czołowy dobra rzecz polecam.

Opublikowano
  majranjd napisał(a):
no ale zgadza sie ze przeciwwaga to opcja na rozłożenie proporcjonalne obciążenia na 2 osie to jest na pewno prawda... a faktycznie za szybko napisałem ze nie nie może "odciążyć", mi lepiej pasuje "rozłożyć masę.... "

Kłania sie najprostsze zadanie z mechaniki technicznej - obliczanie reakcji na belce z dwiema podporami i dwie siły przyłożone na jej końcach (przeciwwaga i tur), tak obrazowo ;)

 

Zorzyk ma racje, choć to raczej skrajny przypadek i musiało by być jakieś ekstremalne obciążenie w chwytaku :)

Opublikowano

Mogą być i cztery siły, zależy jak zinterpretować te dwie na końcach belki, bo mogą to być wypadkowe nacisków z jednej strony na tylną oś + przeciwwaga i z drugiej nacisk na przednią oś + tur, także mój błąd bo nieuściśliłem a to właśnie miałem na myśli ;)

Opublikowano
  zorzyk2 napisał(a):
Moim zdaniem cztery , dwie następne na podporach(nacisk przednich i tylnych kół)

ahaa widze ze ta fizyka nie jest jednoznaczna w tym temacie i ze kazdy zna jakies inne prawa i liczył inne zadania ;) niech sie wypowie specjalista Ferdek ile jest tych podpór... tak to jest, przytakiwac to kazdy umie...

Opublikowano

Oj Panowie kłania się fizyka a szczególnie kinematyka, sił działających na zestaw ciągnik z turem, bo osobno przecież nie ma sensu tego brać po uwagę, w więc siły działające na ciągnik z turem to przede wszystkim siła grawitacji, która przekłada się na nacisk na osie a proporcje z jakimi jest ten nacisk to już inny temat, gdy ciągnik jest w ruchu działają siły bezwładności przy ruszaniu przy chamowaniu w trakcie podnoszenia opuszczania itd itd, ale najważniejsza siła oddziałująca na ciągnik z turem to siła grawitacji (oczywiście zakładamy że ktoś rozsądnie tzn powoli porusza sie zestawem i nie driftuje ;) )

pytacie o dzwignie a więc dzwignia jest jedna, bo przecież ciągnik nie zgina się w połowie, a są dwa punkty oparcia, jeden punkt oparcia to przednia oś a drugi punkt oparcia to tylna oś

 

 

w przypadku gdy masa przed przednią osią jest wieksza od masy za przednią osią tzn tylne koła odrywają się mamy dzwignie z jednym punktem oparcia, a więc cała masa ciągnika i tura z zawartością jest na tylnej osi,

 

przeciwwaga to jest jakby dzwignia z punktem oparcia na tylnej osi i można sobie wyobrazić że z przedniej osi zdejmujemy obciążenie takie jakbyśmy mieli dzwignie z punktem oparcia na tylnej osi, a przednia os to ta sama dzwignia ale z punktem oparcia na przedniej osi

plus do tego masa ciągnika rozłożona w odpowiednich wartościach na przednią i tylną oś

Opublikowano

Do Fredka

Zawile napisałeś i nie odpowiada dokładnie rzeczywistości. To że założysz przeciwwagę nie oznacza identycznego spadku obciążenia przedniej osi. Siły występują w różnych punktach tego układu, ani tur, ani przeciwwaga nie są mocowane w jednym punkcie. Nie powinno się tego liczyć jako belke, a kratownicę z dwoma punktami podparcia. Cały czas mam na myśli układ statyczny.

Opublikowano
  zorzyk2 napisał(a):
Nie powinno się tego liczyć jako belke, a kratownicę z dwoma punktami podparcia.

Zależy od położenia tura i przeciwwagi względem osi ciągnika, ja chciałem to możliwie prosto zobrazować ;)

Opublikowano

Napisałem zawile, ale chodziło mi dokładnie o to że masa przeciwwagi wysunięta za tylnąoś tyle ile jest wsunięta łużka tura odciąza tyle przednią oś ile odciąża ładunek w łyżce tura tylną oś ciągnika a więc jeśli założymy w przeciwwage tyle ile w łyżkę tura to niemamy zjawiska że na przedniej osi stoi masa całego ciągnik a zture i z ładunkiem a więc zamiast 6ciu ton na przednie osi mamy tyle ile powinno byc a więc normalną masę ciągnika z turem a przeciwwaga równoważna masą i odległoscią od osi dla ładunku w łyżce sprawia że mamy na przedniej osi faktyczną mase ciągnika z turem i ladunku a nie wspina sie cały ciągnik na przednią oś, oczywiście jeśli mamy przeciwwage ciezejszą od masy dzwiganych przedmiotów i oddaloną znacznie z tyłu to mamy odciążoną przednią oś bardziej

Opublikowano
  Ferdek07 napisał(a):
Napisałem zawile, ale chodziło mi dokładnie o to że masa przeciwwagi wysunięta za tylnąoś tyle ile jest wsunięta łużka tura odciąza tyle przednią oś ile odciąża ładunek w łyżce tura tylną oś ciągnika a więc jeśli założymy w przeciwwage tyle ile w łyżkę tura to niemamy zjawiska że na przedniej osi stoi masa całego ciągnik a zture i z ładunkiem a więc zamiast 6ciu ton na przednie osi mamy tyle ile powinno byc a więc normalną masę ciągnika z turem a przeciwwaga równoważna masą i odległoscią od osi dla ładunku w łyżce sprawia że mamy na przedniej osi faktyczną mase ciągnika z turem i ladunku a nie wspina sie cały ciągnik na przednią oś, oczywiście jeśli mamy przeciwwage ciezejszą od masy dzwiganych przedmiotów i oddaloną znacznie z tyłu to mamy odciążoną przednią oś bardziej

Jeszcze zawilej, ja ze swej strony chce zwrócić uwagę gdzie jest mocowany tur i jak to wpływa na rozkład sił

Opublikowano
  mirasek napisał(a):
Do kogo pijesz?

na pewno nie do Ciebie, od początku wszyscy sie zgadzali ze przeciwwaga odciąza przód... a ja postawiłem antyteze i mimo ze była niesłuszna to wywołała dyskusje o co przeciez tu chyba tak na prawde chodzi, i moim zdaniem wniosek jest taki ze nie jest to tak łatwo i jednoznacznie wyjasnic...

ale popieram teze Ferdka "ku*wa krótko i na temat:

-lepiej z przeciwwagą jak bez;)" Pozdro! ;)

Opublikowano

czytajac wasz temat doszlem do wniosku ze przy pracy z turem nalezy uzywac przedniego napedu tylko na miekkich nawieszchniach tak a np przy ladowaniu obornika z plyty nalezy go wylaczyc tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrekxc21
      Witam. Postanowiłem zmienić rozdzielacz z elektrycznego na rozdzielacz sterowany linkami . Poniżej na zdjęciu mam podłączony elektryczny i zastanawiam się czy jest on z LS czy bez , gdyż na rozdzielaczu nie mam żadnego oznaczenia typu Ls , zastanawia mnie ten przewód który jest podłączony za zasilaniem czy to właśnie LS czy może w tym rozdzielaczu z tyłu jest wolny spływ , z prawej strony mam powrót i zachodze w głowę od czego ten czwarty przewód z tyłu za zasilaniem. I mam pytanie jaki rozdzielacz z jakim sterowaniem najlepiej kupić żeby wszystko było ok. Pozdrawiam 


    • Przez Piotrekxc21
      Witam, potrzebuje zdjęć joysticka tura maileux mx 150.5 elektrycznego oraz jak są podpięte wtyczki przy rozdzielaczu oraz która za co odpowiada, z góry dziękuję pozdrawiam 
    • Przez kuba13x
      Witam mam problem z turem mianowicie podnoszenie, opuszczanie (1 sekcja) oraz tak zwane "branie na siebie" (2 sekcja) działa bez problemu lecz w drugą stronę czyli wyrzucanie z łyżki już nie, ponieważ musze poruszać kilka razy joystickiem aby zadziałało i dało się opróżnić łyżke, na wysokich obrotach nie ma mowy o działaniu jedynie na bardzo wolnych obrotach że aż ciągnik przygasa da się bez problemu opróżnić i wysypać pełną szufle bez żadnego zacięcia się. Najczęściej jednak trzeba kilka razy poruszać w lewo i prawo joystickiem aby się odwiesiło w czym może być problem? Dodam że jak się już zatnie to przewody lekko są naprężone i słychać pompe ciągnika, po poruszaniu joystickiem już działa lecz tak jak pisałem na bardzo małych obrotach silnika
    • Przez PiterParker
      Witam,
      czy ktoś z was posiada ładowacz czołowy firmy VETO z poziomowaniem? Mam taki ładowacz ale brakuje mi łączników od wieżyczki i trójkątów do siłowników. Jak by ktoś mógł podać mi ich wymiary był bym wdzięczny.
    • Przez Szymon7128
      Witam, mam problem z ładowaczem, powinien podnosić ponad 1,5t a ledwo dźwiga 700 kg na metr i resztę stoi. 
      ciśnienie na hydraulice zewnętrznej ciągnika i na rozdzielaczu ładowacza 160 bar. Ładowacz na postoju opuszcza 20 cm na dobę, wszystkie tłoki. 
      Możliwe, że wszystkie tłoki przepuszczają? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v