Skocz do zawartości

C 360 Po naprawie wału silnik stanął


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tydzień temu wał był dany do szlifu do tego były wymienione tuleje i tłoki z pierśćieniami. Wczoraj,gdy jechałem 60-tką po łące silnik momentalnie stanął. Wałem niemożna ruczyć nawed gdy był zaciągany. Od remontu były zrobione 4 mth, silnik niebył przegrzany.Może wiecie co było przyczyną awari.

Opublikowano
po 1 czy który szlif wału i czy robiony w dobrej firmie

po 2 czy była osiowość bloku sprawdzana

i czy panewki nie były za ciasne

 

Kolego sugerujesz zatarcie??

Opublikowano

nie zatarcie tylko zdarzały sie nam sytuacje gdy silnik był składany z nowych części i były zostawione za małe luzy montażowe i po rozgrzaniu silnik stawał i nie można było nim ruszyć, były też sytuacje gdy blok nie miał osiowości i po rozgrzaniu tez stanął, więc to nie musi być wcale zatarcie

Opublikowano

No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

Opublikowano
No bo jak to panewki były ,,za ciasne" to wał zaczną je ścierać, doszedł do powłoki z miedzi....

Opiłki z panewek zatkają filtr oleju i smoka w misce olejowej, smok nie będzie w stanie zrobić ciśnienia oleju co poprowadzi do zatarcia.

Co o tym myślisz kolego??

a ile jest tej powłoki na panewkach aby zatkać filtr oleju czy smok, prędzej wał by sie porysował o starte panewki

Opublikowano

moje zdanie jest takie rok temu bylem w podobnej sytuacji po remącie miałem zrobione zaledwie 80 mth i gdy pękło mi kólko na alternatorze i gdy olej dostał lekkiej temperatury zrobił się z niego silikon powód zły olej rozlewny a teraz zalewam LOTOS to więc to moglo byc tez przyczyną u ciebie zły olej a po drugie to mogło stać sie jak kolega wspomniał brak smarowania na panewkach ale wtedy to bys miał czerwoną kontrolkę się palącą albo tłok stanął w tulei jak tez kolega wspominał .

Opublikowano

No dobrze że były nowe ale czy były prawidłowo zamontowane?? Gdy były za blisko wału to... (opisałem to kilka postów wyżej)

qazi- nie napisałem do końca co miałem na myśli, już się poprawiam.

Panewki mają powłokę z cynku a potem jest miedź, miałem na myśli opiłki miedzi, jeśli tarcie było duże to spokojnie panewki mogły się zetrzeć nawet do połowy warstwy miedzianej, a co do wału to nie sądzę żeby dostał duże baty od panewek. Kolego spuść olej i ściągnij miskę olejową i powiedz czy są tam opiłki....

Jeśli będą to będziemy radzić co robić, a jeśli ich nie będzie to będziemy szukać usterki gdzie indziej ;)

Opublikowano

Ciśnienie miał wysoke bo 7 .Dzisiaj odkrenciłem mise i na misie były opiłki nad czwartym tłokem.A gdyby miał za duże obciążenie to by tak zrobił? żle go docierałem?. Był to pierwszy szlif. Może mechanik panewki zle załozył zamkami i sie obruciły?

Opublikowano

a może zatkany był kanał doprowadzający smarowanie i dla tego te opiłki . a te opiłki są tylko pod jednym tłokiem czy może pod wszystkimi równocześnie????

Opublikowano

To nie ma znaczenia nad którym tłokiem były opiłki bo podczas pracy one się przemieszczają, maszyna podczas dotarcia powinna wykonywać najlżejsze prace a jeszcze lepiej jak by jeździła solo.

Kolego po ściągniąciu miski odkręć filtr oleju i jego mocowanie, tam będą 2 otwory i jeden z nich dmuchnij kompresorem żeby wydmuchać opiłki z ukłądu. Potem zobacz czy panewki są starte do miedzi.

A co do ciśnienia oleju to zastanawiam się dlaczego było takie duże:/

Podnieś odprężnik i spróbuj ręką zakręcić wałem, jeśli nie dasz rady to znaczy że się zatar ;)

Opublikowano

wyłącza po jednym zaworze na jednym garze w zeszłym roku robiłem generalke to kupiłem taki silnik to juz był ten odprężnik to jest jakiś blok stary bo jeszcze pisze zetror nad filtrami paliwa.

Opublikowano

Ciągnął rcw 3.Kumpel mówil ze zrobił silnik i pojechał zaraz orać mówił ze to niemożliwe zeby z takim obciążeniem silnik stanał Mówi że przyczyną niebyło przeciążenie.

Opublikowano

ale to ciśnienie to naturalne nie było 7 atm jak dobrze pamiętam to w 60 tak jak i w c 385 i pochodne nie powinno przekraczać 5 atm i jeszcze jedno kolega pisał że wymieniał też tuleje i tłoki proponuje sprawdzić też to bo jeśli kupił tanie zamienniki a nie z Krotoszyna to mogły spuchnąć tłoki i stąd opiłki

Opublikowano

Patrzałem na opiłki są one srebrne nawet spore miedzianych niema widać. Mechanik bendzie może w tym tygodniu sam niebende go rozbierał bo nawet niemam na to szasu bo trzeba robić w polu a mam jeszcze dwa ciągniki jakoś sie obejdzie bez 60-tki narazie.Tuleje były te tańcze czyrzby lipne? Ciekaw jestem czy to jest wina mechanika może coś zrombał. :angry: Czy wiećie kto naprawia dobrze ciągniki w okolicy Lęborga?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v