Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 26.04.2021 o 18:28, Kryroj napisał(a):

 

Rozwiń  

 

 

  W dniu 26.04.2021 o 13:14, Kryroj napisał(a):

Hejka, może ktoś wie jak mi z tym pomóc, bo chyba powoli mam już dość MTZ :P W tamtym roku wymieniłem regulator pod siedzeniem i podnośnik zaczął działać normalnie, do prac wiosennych. Jak popracuje dłużej to ciągnik nie chce podnosić maszyn, chyba, że stoi przodem w dół to wtedy podnosi. Z rozdzielacza pod kierownicą nie widać wycieków, jedynie co to z siłownika widzę, że coś tam się sączy. Ale jeśli się nie mylę to w takim przypadku gdyby to była wina siłownika, to nie powinien on opuszczać maszyny ? Bo jak podniosę obojętnie, czy to pług, talerzówkę, czy kultywator to ciągnik może stać i kilka dni i nie widać aby opuszczał. Ktoś wie za co się brać 

Rozwiń  

Sprawdź to o czym koledzy napisali choć jak podnosi jak stoi z górki to nie wiem czy to opieranie sie o zbiornik. Zdejmij pulpit od regulatora (tj. Od dźwigni podnoszenia) i skróć nakrętką cięgło. Jak nie pomoże to zrób myk - dźwignia regulatora do tyłu na podnoszenie i jednocześnie dźwignia rozdzielacza przy kierownicy do siebie - powinien ponieść choć zależy od wersji. Jak tak zrobisz daj znać jakie efekty. Bedziemy myśleć dalej

Edytowane przez karbex
Opublikowano
  W dniu 26.04.2021 o 13:14, Kryroj napisał(a):

Hejka, może ktoś wie jak mi z tym pomóc, bo chyba powoli mam już dość MTZ :P W tamtym roku wymieniłem regulator pod siedzeniem i podnośnik zaczął działać normalnie, do prac wiosennych. Jak popracuje dłużej to ciągnik nie chce podnosić maszyn, chyba, że stoi przodem w dół to wtedy podnosi. Z rozdzielacza pod kierownicą nie widać wycieków, jedynie co to z siłownika widzę, że coś tam się sączy. Ale jeśli się nie mylę to w takim przypadku gdyby to była wina siłownika, to nie powinien on opuszczać maszyny ? Bo jak podniosę obojętnie, czy to pług, talerzówkę, czy kultywator to ciągnik może stać i kilka dni i nie widać aby opuszczał. Ktoś wie za co się brać ?

Rozwiń  

może to co napiszę będzie głupie, ale w momencie gdy nie chce podnieść maszyny, wysiądź z ciągnika i zobacz czy "pipek" w siłowniku nie jest wciśnięty. "pipek" jest nad tłoczyskiem siłownika. Jeżeli jest to musisz go wysunąć ja to kiedyś robiłem kombinerkami, a potem zrobiłem tak żeby wcale nie dało się go wcisnąć.

O ten pipek/zaworek mi chodzi

20210426_224315.jpg

Opublikowano

Załóż sprzęgło "Luk" i podziel się wrażeniami (koszty większe).

Jeśli chodzi o instalacje 24Volt  też miałem przypadek co się styki zwarły w tym przełączniku 24/12V (i dym w kabinie).  Ale pozostaje przy instalacji 24/12V.

Opublikowano

Luka nie zakładałem ale dobrej jakości mechanik mówił że takie zakłada i chodzą bez problemów. Rozrusznik 12V szybkoobrotowy miałem więc taniej wyszło  teraz pali na dotyk 2 aku spięte w jeden bo co z drugim aku zrobić a w zimie nie odpalam.

Opublikowano

czy korpus wtryskiwacza mtz82 i jumz jest taki sam ? Pytam bo u kolegi wymieniałem końcówki wtryskiwaczy w MTZ i trzy wtyski miały regulację kontrowaną na klucz 14 a jeden na 19 ,nie zwróciłem uwagi czy kołek ustalający końcówkę jest w tym samym miejscu ,dalej rusek ciężko odpala,

Opublikowano

Panowie taka to sytuacja, przyjechal plug obrotowy na gospodarstwo wkoncu, ale jest problem. Wazy mu się 1200 kg. Mtz jak nie trudno przewidzieć ma problem go podnieść jeden silownik c110 instalacja na jednym rozdzielaczu 80l  pompa nowa. Pytanie czy jak zaloze dwa silownik c 60 na wspomaganie, będzie to dźwigać ? ma ktoś plug o podobnej masie ? 

Opublikowano

słabo to widzę nawet z siłownikami, w końcu wyrwie ci mocowanie głownego siłownika ze skrzyni albo przystawkę górnego cięgła, poza tym przód w górze na każdym dołku

talerzówka 1200kg jest sporo krótsza a i tak tańczy z nią

  • Like 1
  • Thanks 2
Opublikowano

No i tak coś czułem chyba plug wymusi wiekszy traktor ... chyba wcale nie będę zakładać tych siłowników. Głupio wyszło z ta waga bo mial ważyć 900 kg ale przez pakiety dodatkowe doszło masy.

 

Opublikowano

A jak już podniesiesz to ciągnik jest stabilny? Nie wiem ile masz z przodu - ja mam 300 kg i gruber na podwójnym zabezpieczeniu ciężki i daleko wystaje z tyłu i siłownik nie jest problemem a jest 100tka bo dźwiga ale jest mocno niestabilny czy bruzda czy na drodze szybciej to traktor w powietrzu. Pytanie czy hydraulika u Ciebie słaba czy za ciężka maszyna...

Opublikowano

Mój już 5 lat ciąga uprawowo siewny - 1300 kg zasypany do pełna, bez hydropaka, 500kg z przodu, jeden dodatkowy siłownik. Jazda jak z jajkami i pewnie tylko kwestia czasu aż coś się zmęczy.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

kiedyś będzie, a to wygląda na uszkodzenie o kamień albo korzenie

z czasem będzie sie pogłębiać aż sie klocki całkiem naderwą

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Ja kupiłem z takimi oponami - zrobiłem może ze 150 mth i narazie nic sie wiecej nie dzieje

A uszkodzenie pewnie o ramie podnośnika przy nie skręconym lewym łańcuchu - tak bym stawiał 😉

Edytowane przez karbex
Opublikowano
  W dniu 6.05.2021 o 19:29, arkady12 napisał(a):

Panowie taka to sytuacja, przyjechal plug obrotowy na gospodarstwo wkoncu, ale jest problem. Wazy mu się 1200 kg. Mtz jak nie trudno przewidzieć ma problem go podnieść jeden silownik c110 instalacja na jednym rozdzielaczu 80l  pompa nowa. Pytanie czy jak zaloze dwa silownik c 60 na wspomaganie, będzie to dźwigać ? ma ktoś plug o podobnej masie ? 

Rozwiń  

Siłowniki wspomagające odciąza siłownik główny i samo mocowanie tego siłownika. Sam mam 2xc50 i polecam. Tylko po założeniu wspomagania podnośnika prawą ukośnice z korbką wymieniłem na taką jak z lewej jest, bo się nie mieściła przy podnoszeniu na max i tu uwaga: nie kupować najtańszej za 100zł, tylko oryginalne za 250zł. Z przodu mam oprócz oryginalnych obciążnikow (200kg) jeszcze 300 dokładane i wzdłuż ciagnika wzmocnienie z płaskownika 15mm.

Opublikowano (edytowane)

No prawie dupe wyrwałes. W tym roku stary pojechał kultywatorem i urwał ten wichajster od siłownika do osi obrotu ramion. I mu mówie, że prawie dupe rozerwał......

 

Jeśli z tego co widze to jest to połączenie dzwigni ramion podnośnika. I z tego co widze to jest tam śruba a nie sworzeń oryginalny.

 

Wogóle to jakaś ściema, w MTZ 82 fabrycznie czegoś takiego nie produkowali.

Edytowane przez 4pakplus
Opublikowano (edytowane)

Chyba Andpol wie co mu sie stało 😉, a jego post dotyczył komentarza do popekanego bieżnika tj że wyrwało blache i ramie uszkodziło opone - przynajmniej ja to tak zrozumiałem 🙂

Edytowane przez karbex
  • Thanks 1
Opublikowano

Panowie mam duży wyciek oleju hydraulicznego na zewnątrz nie do skrzyni. Leci z obudowy sprzęgła. Dodatkowo widać pęcherzyki powietrza na łączeniu zbiornika oleju i obudowy sprzęgła. Jeśli była by uszkodzona pompa to lalo by się do skrzyni, tak?  

Opublikowano

Tak, ale wydaje mi się , że zbiornik jest od dołu szczelny, zobacz , czy otwór rewizyjny poziomu oleju nie ma pęknietej szybki, bo żeby pękł zbiornik - mało prawdopodobne

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rahl93
      Witajcie,
       
      Jakiej szerokości maszyny ciągnięcie swoimi MTZ'tami?
      Myślałem o gruberze 2,2 m 5 łap.
      Mam lekkie ziemie i myślałem żeby odkręcić boczne skrzydełka i jechać od 20 do 30 cm.
       
      Jeśli nie gruber to jaki bezorkowiec? Na 9 cienkich łap? 
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Bob27
      Witam,
      Mam MTZ82 z 1995 r. z dołożonym przednim podnośnikiem i mam z nim następujący problem: Przy podnoszeniu delikatny ruch dźwigni w górę powoduje opadanie podnośnika (w przypadku zarówno pierwszej jak i drugiej sekcji jeśli jest obciążona), dopiero jak pchnę dźwignię dalej podnośnik idzie do góry ale przy obciążeniu powoduje to szarpnięcie. Bardzo to jest niekomfortowe, zwłaszcza jak wymagana jest precyzja. 
    • Przez ghastrider90
      Witam Panowie przejrzałem forum i pokrewne fora opisujące sposób smarowania sprezarki HS11 oraz możliwości tej sprężarki. Posiadam takową w domu w dobrym stanie i chciałbym ją zamontować do Jumza korzystając z napędu a) alternatora, b) pompy wody z szajbą na 2 paski. 
      Pytanie moje brzmi:
      1) jak podłączyć sprężarkę by miała smarowanie olejem silnika? Tzn gdzie się wpiąć jeżeli chodzi o dostarczenie tego smarowania patrząc na silnik ciagnika? 
      2) gdzie umiejscowić powrót oleju że sprezarki ? Gdzie był by w tym wypadku odpływ ? 
      3) w którym miejscu umiejscowić sprężarkę by było najlepiej/najwygodniej? 
      Poniżej wstswiam zdjęcia obu stron silnika oraz posiadanej pdzezemnie sprężarki. Za udzieloną pomoc dziękuję.




    • Przez Benzynek
      Zastanawiam się nad wymianą zbiorników paliwa z metalowych na plastikowe jak myślicie dobry pomysł?
    • Przez Benzynek
      Mam kilka pytań. Wymieniałem pompę wtryskową, nie chciało wejść więc zacząłem dokręcać śrubami ciężko szło w pewnym momencie usłyszałem pstryknięcie i kołnierz pompy wtryskowej pękł. Zastanawiam się czy po wymianie kołnierza trzeba pompę ustawiać od nowa czy nie trzeba tego robić?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v