Skocz do zawartości

MTZ 82 co na jego temat powiecie?


ilovemtz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam blokadę załączaną hydraulicznie. Zmieniłem rozdzielacz z elektrycznego na zwykły na linkę i muszę wyprowadzić jakieś sterowanie na zewnątrz.

Czeka mnie chyba wymiana pompy wspomagania bo na postoju nie ukręci kierownicą. Siłownik zregenerowałem więc kolejny element pompa do wymiany na ciut większą.

Edytowane przez pawel86lhr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o to że ja wcześniej miałem na dwa drążki i przy skręcaniu rozłączało się samo teraz założyłem przedni napęd i jeden drążek a wąs od serwomechanizmu skróciłem I jeżdżę bez załączania blokady. U mnie na wolnych obrotach wspomaganie też ciężej chodzi może dlatego że tur teraz jest🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Alchemik napisał:

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Zrzucę siedzenie może coś tam się uda znaleść chociaż wątpię bo tam jest siłownik No problem wielki bo przeglądu nie mogę zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cabwie To nie ma sensu, bo u nas nikt tego numeru nie uznaje...

To tylko dla siebie informacyjnie....

Było zrobić porządek z tym przed przeglądem.

Jakaś szansa jest jak nic nie wpisał diagnosta do systemu.

Jak wchodzi na oficjalne tory, to nie wiem jak to wygląda obecnie, żeby to wyprostować, o ile się w ogóle da.

Edytowane przez Alchemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u kolegi właśnie numer z półramy jest niezgodny z dowodem. 

Widocznie kupił ciągnik, nie sprawdził, a ktoś wcześniej wymienił półramę i nie uporządkował sprawy z numerem.

Albo w gorszej opcji ma inny ciągnik niż ten z dokumentów.

Edytowane przez Alchemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ciągnik jest od pierwszego właściciela zakupiony jako nowy w Polsce jest prawdopodobne ze ta cześć gdzieś kiedyś pękła i była założona używka nawiasem mówiąc kto bije numery na wymiennym elemencie i to narażonym na różne uszkodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Alchemik napisał:

A chociaż na tabliczce jest numer jak trzeba?

Dzięki chłopaki za pomoc już się problem rozwiązał numery były z prawej strony tak pod filtrem powietrza oczywiście zamalowane kilkoma warstwami farby a tabliczka właśnie jest i na tabliczce było wszystko ok tylko tego numeru na ramie nie można było znaleść 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś dorabiał nowe ramiona podnośnika?

Udało mi się dostać świetny materiał. Płaskownik 80x32mm, z ramy z prasy 120ton.

Jakie haki zastosować z tyłu? Kat 2, przynajmniej w opisie jest że do ciągników do 90km. Myślałem o zestawie z skraw-metu.

https://allegro.pl/oferta/2x-hak-do-wspawania-z-kulami-tuz-podnosnikow-dolne-9266300534

Z przodu potrzebuje końcówkę do wspawania. Mam nowa oś pod ramiona przy korpusie. Średnica ośki 28,4mm. Dostępne są końcówki z kulami 28,5 lub 28,7mm.  Więc chyba raczej 28,5?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje jakiej średnicy kulki trzymające wodzik powinny być? Wyjąłem u siebie 11,8mm, zamówiłem nowe i przysłali 10mm. Z ciek sowieci w władimircu kulki mają 15mm średnicy.

 

Odnośnie ramion podnośnika udało się wreszcie skonczyc. Płaskownik 80x30, przednie główki od dużego Ursusa, tylne haki CMB kat. 2s.

IMG_20230810_185458_compress40.jpg

Edytowane przez wsbil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym was wszystkich zapytać o pług do mtz. Mam możliwość zakupu Krone mustang 120/3sl waga około 900kg z przedłużkami i krojem regulacja orki od 120 do 150cm. Ziemia borowina trochę z białym kamyczkiem kl 3/4. Czy mtz poradzi sobie? Oglądałem jeszcze rabewerk star-avant 3 skiby zabezpieczenie nonstop i lemken opal 110 szerokość około 140cm siłownik na jeden przewód bez kostki pamięci jeszcze mam jeden na oku heger 3 skiby austriacki szer robocza 120cm. Który byłby lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jahooo napisał:

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Mtz z napędem 93r biorę pod uwaga 3 skiby. Wszystkie te co podałem to 3 skiby rabe najszerszy w roboczej. A ten heger to 120 robocze. I dziwne bo ma odkładnice z tworzywa. Krone ma wszystkie elementy wymienione 2 lata temu heger też świeże elementy robocze. Pozostałe 2 rabe i lemken może na 2 sezony góra 3

Edit Krone ma szerokość regulowana od 120 do 150cm

Edytowane przez andrev1822
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v