Ostatnia orka zimowa ugoru w ostatnich dniach tego roku.
Niech nadchodzący rok 2025 przyniesie radość, zdrowie i spokój. Życzę spełnienia marzeń, sukcesów.
Każdy zachodni jest 100 razy lepszy i lżej idzie od imitacji pługa jakim jest UG3....... Zachodnie pługi z tego okresu sa bardzo proste konstrukcyjnie korpus rame i słupice mają z jednego elementu walcowanego i giętego na gorąco wszystko skręcane na śruby i kołki,jaki kolwiek spaw można znaleźć jedynie na mocowaniach łączenie elementów mało obciążonych.W polskim wszystko spawane przegrzane naprężone pokraczna konstrukcja wszech obecne luzy wszytko pęka.Posiadam Ventzki 3x40 pług z lat 60tych rama prosta zero pęknięć po takim samym czasie UG już dawno przetopiony w hucie.......
Wymiary skrzyni ładunkowej które podajesz to są D47 na zdjęciu jest D35 o wymiarach skrzyni 3,85x1,93x0,50 około 6 kubików iłu z gliną waga z przyczepą około 10-11 ton i co to zmienia w obecnej sytuacji ? Mój sprzęt i moja decyzja ile naładuje, nie poruszałem się na drodze publicznej tylko po terenie prywatnym. Cały czas tyle ładujemy w gorszym terenie ale dalej ciężko co nie którym jest sobie uświadomić że wał koła ukręciło JESZCZE JAK PRZYCZEPA NIE ODDZIAŁYWAŁA CAŁĄ SWOJĄ MASĄ NA CIĄGNIK mogło się tak samo stać w polu lub bez ładunku na drodze publicznej.........50 lat ma już żelazo zmęczenie materiału po prostu.
Znajomemu w szczerym polu tak samo się ukręciła bez pomocy ogromnego ciężaru.....
Najbardziej to sobie nie poradzili w tym momencie internetowi ,,eksperci'' z Farminga ....... Powietrza nie brakło ani hamulce nie zawiodły tylko jak jeszcze był zestaw na prostym równym odcinku to ukręciło wał koła zwolnica wpadła do środka ułamek sekundy i ciężar zepchał dobre 2 metry w dół widać nawet ślady, uratowałem sytuacje odbijając w lewo żeby dyszlem doparło do koła. Tyle w tym temacie nie pierwszy raz w ciągnikach ukręciło wał koła.