Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 4.02.2023 o 10:37, RobertN napisał(a):

Pamiętaj o prawidłowym ustawieniu widelek synchronizatorów (śruby imbusowe).

Rozwiń  

A w jaki sposób to ustawić bo u mnie nie wiem jak to ustawić bo w tych rurkach były wgłębienia a te śrubki na imbus miały taki stożek i chyba się inaczej nie dało włożyć a poza tym już złożyłem ciagnik i na razie testowałem w powietrzu z podniesionymi kołami i wydawało sie ze chodzi normalnie bo biegi zmieniał podbiegi tez 

Opublikowano (edytowane)

Nawiercenia na wodzikach nie pokrywają się z tymi w widełkach. Wykręcając jedna śrubę  imbusową a wykręcając drugą widelki przesuwają się. W przypadku biegów 1-2, 3-4 ma to małe znaczenie, o tyle w przypadku żółw-zając jest ważne. Siłownik albo maksymalnie wypycha albo wciaga. Źle ustawiony nie daje objawów, z czasem wytra się widelki synchronizatora (lub też synchronizator) i będą problemy z przełączeniem jednego zakresu.

Edytowane przez RobertN
Opublikowano (edytowane)

A jak to ustawić dokładniej ? 

I czy to chodzi o to co on robi na tym filmiku ?

u mnie przesuwka od synchronizatora od żółw zająć była z jednej strony lekko odbarwiona czy to mogło być od tego ?

Edytowane przez Maseyferguson21

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez piitr
      Witam, Problem z Aresem 620. podczas pracy rozłacza jazde, czasem trwa to chwile czasem kilka minut. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale poruszam rewersem i jak pisałem po jakimś czasie załapie i jedzie. Ostatnio podczas jazdy rozłaczył sie,  dałem na luz i ponownie na jazde i jechał, lub sie rozłączył i bez ingerencji odrazu załapał i jechał. 
    • Przez panczo1922
      Zapytam tutaj, może ktoś pomoże bo już mnie ch*j strzela z tym wspomaganiem:)
      Ale od początku po kolei jaka jest historia:
      Ciągnik kupiłem latem w 2019r, po małym remoncie od razu poszedł w pole. Co się dało zauważyć to to, że podnośnik kiepsko działał i właśnie to wspomaganie.
      Podnośnik miał takie objawy, że po podniesieni maszyny opuszczał i ponosił cyklicznie. A jak się rozgrzał to bez gazu całkowicie opadał i trzeba było prawie cały czas trzymać gaz w dechę, żeby się dało pracować....
      Zimą wymieniliśmy uszczelniacze w tłoku podnośnika i problem z opadającym podnośnikiem minął. Ładnie podnosił i trzymał. Ale to wspomaganie nadal było b.słabe. Pomyślałem sobie, że może pompa jest słaba- jest to pompa dwusekcyjna i może akurat sekcja odpowiedzialna za wspomaganie jest zepsuta.
      Tak więc wiosną 2020 kupiłem nową pompę.
      Zamontowałem - podnoszenie  można powiedzieć wcale się nie zmieniło, a wspomaganie chyba tylko ciut lepiej zaczęło pracować, choć nawet pewny nie byłem bo nie była to jakaś znaczna poprawa (dla porównania mam drugi Renault 110.54 i tam wspomaganie działa doskonale czy zimy czy ciepły) bo nadal siermiężnie to chodziło.
      i tak jeździłem przez ten czas...
      Ale teraz już miarka się przebrała. Po rozgrzaniu wspomaganie działa jak gówno, bez obrotów na 2tys nie można wręcz ukręcić kierownicą.
      Miesiąc temu miałem ciągnik u mechanika (w sumie to oba renauty tam były) i walczyliśmy z tym wspomaganiem. Podejrzenie padło na orbitrol, ale podmienialiśmy z tym drugim ciągnikiem i nie było zmiany. Dodam, że jak olej nie jest mocno rozgrzany to kołami da się skręcać. Może nie jednym palcem ale skręca. Największy problem jest w transporcie, po trasie 30km na placu manewrowym kołami nie idzie ukręcić. Zauważyłem też że koła dobrze skręcają w prawo i lewo na ok 15 stopni skrętu. Dalej jakby coś blokowało, a bez dodania gazu to max skrętu kół nie osiągnę. Wtedy da się wyczuć takie opory na kierownicy - na wolnych obrotach skręcając kierownicą czuć takie przeskakiwanie orbitrola ale koła stoją w miejscu...
      Przy kołach siłowniki wspomagania są dwa - przy prawym i przy lewym kole dwustronnego działania.
      Od czego zacząć?! Macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić?
      W drugim ciągniku kierownica pięknie działa a tym k**wa ukręcić nie idzie!!!😬
    • Przez Adriane77
      Witam wymieniłem pompki hamulcowe w renaulta Ares 610rz i podpowie mi ktoś jak odpowietrzyć układ?
    • Przez Kamilmok
      Z racji tego ze zakupiliśmy przyczepę 8 tonową to zastanawiam sie czy ten nasz zaczep górny który zaczepia się w miejsce łącznika bedzie napewno bezpieczny ? mocowany na 6 śrub jakoś średnio mi się podoba 
       
      czy lepiej kupić całą konsole zaczepową ? jak myślicie ? 



    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v